Uč. 27 – 31 atlas 18/8 ABSOLUTISMUS V RUSKU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rusko v 17. století Za Petra I. Velikého.
Advertisements

DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE  BACHŮV ABSOLUTISMUS  VZNIK RAKOUSKA- UHERSKA  FORMOVÁNÍ ČESKÉ MODERNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI.
Václav Švec. Rodiče – Alžběta Kristýna Brunšvická, Karel VI. Děti - Marie Alžběta, Marie Anna, Marie Karolína, Josef II, Marie Kristýna, Marie Alžběta,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.3 Spolková republika Německo Téma: Česká republika jako součást.
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Petr I. Veliký obr. č. 1. „Je hrozné, že vládci, který dokázal ze zaostalé země vybudovat impérium, chyběla nejdůležitější lidská ctnost – lidskost.“
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-19 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
31 př. n. l. – 476 n. l. Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Čechy po husitské revoluci Název sady: Pozdní středověk.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Rusko za Petra I. Velikého a Kateřiny II. Veliké
POVĚST Žil skutečně rytíř Bruncvík?
Co už víme? KDO BYLI VIKINGOVÉ?. Co už víme? KDO BYLI VIKINGOVÉ?
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Počátky feudalismu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Společnost a kultura českého státu vrcholného.
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OSVÍCENSTVÍ VĚK ROZUMU VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
" Jestli kýchne Paříž, chytí rýmu celá Evropa"
Anotace Žák se seznámí s problematikou teorie státu Autor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Franská říše.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Téma (název prezentace)
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Česká republika jako součást Evropy
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Naše vlast Anotace: Materiál je určen k výuce věd ve 3. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se státními symboly ČR, s polohou ČR v rámci Evropy a s našimi nejbližšími.
Osvícenský absolutismus
EGYPT VE STAROVĚKU.
Petr I. Veliký.
Společnost Označení materiálu:
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Rusko za Petra I. Velikého a Kateřiny II. Veliké
Vláda prvních Habsburků
Člověk a jeho svět Vlastivěda Prezentace EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
Druh učebního materiálu
VRCHOLNÝ A POZDNÍ STŘEDOVĚK
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_VLASTIVĚDA
Intenzita elektrického pole
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Anotace Materiál obsahuje prezentaci posledních vládnoucích Přemyslovců. Seznamuje i se vznikem a rozvojem měst. Určeno 4.ročníku. Pilotáž: Prezentace.
Z českých dějin Osvícenství, Tereziánské a josefínské reformy, Národní obrození, Rozvoj vědy a techniky, Revoluční rok 1848, Kulturní život 19.století,
Prezentace Josef II. Jakub Šíma, 3. A.
5.1 Místo, kde žijeme – ČESKÁ REPUBLIKA
Clunyjská reforma.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jagellonci a nástup Habsburků
Transkript prezentace:

uč. 27 – 31 atlas 18/8 ABSOLUTISMUS V RUSKU

Společnost doplň s pomocí učebnice s. 27 - 28 Vládne ………; (titul ruského panovníka) dynastie …………………..; absolutismus = ………………………; (ruský výraz pro neomezenou vládu) Vyšší šlechta = ……………..(dědičná), Nižší šlechta – služebná, Svobodní obyvatelé = ……………………, Nevolníci = ……………….. car Romanovců SAMODĚRŽAVÍ bojaři obchodníci, řemeslníci mužici

bojaři

PETR I. VELIKÝ (vládne 1682 – 1725) Nejvýznamnější ruský panovník. Snažil se modernizovat Rusko a získat přístup k moři → válka se Švédskem. Zakládá hlavní město – Petrohrad.

PETR I. VELIKÝ (vládne 1682 – 1725) V mládí cestuje po západní Evropě a sbírá zkušenosti. Reformy podle evropského vzoru → zakládá školy, buduje loďstvo a moderní armádu, podporuje vznik manufaktur.

KATEŘINA II. Veliká (vláda 1762 – 1796) Původem z Německa (chudý šlechtický rod), jmenovala se Sofie. Sesadila svého neschopného manžela. Osvícenský absolutismus: Zavádí reformy; centralizace, zlepšení státní správy (pravidelný plat), Rusko rozdělila do gubernií (správní jednotky), podporovala rozvoj vědy, umění a vzdělanosti (zakládala nové školy), založila v Petrohradě galerii – Ermitáž.

KATEŘINA II. Veliká (vláda 1762 – 1796) Rozšířila území Ruska; získala Krym → přístup k Černému moři a část západní Ukrajiny.

str. 31/ vpravo – dělení Polska A) které státy si mezi sebe Polsko rozdělily? (vypiš do sešitu) B) proč k tomu mohlo dojít?