Manažeři kvality sociálních služeb v Diecézní charitě Brno v teorii a v praxi
Cílem Manažerů rozvoje a kvality služeb je: vytvořit a zavést jednotný systém managementu kvality do řízení organizace rozvoj lidských zdrojů a poskytovaní služeb
Jednotný systém managementu kvality : zjednoduší a zpřehlední řídící procesy stanoví měřitelná kritéria kvality pro jednotlivé činnosti a zavede jejich monitoring včetně nastavení kontrolních procesů
Co je proto nutné udělat?
1. Analýza motivačního klimatu 2. Identifikace slabých míst 3. Postavení MRKS 4. Trénink procesní řízení 5. Realizace opatření vedoucí ke sjednocení a odstranění slabých míst 6. Monitoring, vnitřní kontrola
Členění procesů v organizaci Základní procesy (procesy orientované na zákazníka) Analýza trhu Nabídka/tendr Objednávka/smlouva. Návrh produktu a procesu. Ověřování/validace produktu a procesu. Výroba produktu/ Poskytování služby. Dodávka. Platba. Garance/servis. Zpětná vazba od zákazníka. Řídící procesy Plánování Informování Uchovávání záznamů Řízení dokumentů a údajů Rozhodování Ovlivňování Kontrola Podpůrné procesy Údržba Administrativa Financování Opatření k nápravě a preventivní opatření Personální procesy Řízení neshodného produktu Měření spokojenosti zákazníků Neustálé zlepšování Postavení MRKS Interní audit 5
Děkujeme za pozornost
KONTAKTY Mgr. Kateřina Zouharová vedoucí úseku metodických činností Diecézní charita Brno tř. Kpt. Jaroše 9, 661 35 Brno tel. + 420 545 213 456 mob. + 420 733 755 817 Email: katerina.zouharova@caritas.cz Web: www.dchbrno.caritas.cz Mgr. Vladimír Hejtmánek vedoucí útvaru služeb pro lidi s mentálním postižením zástupce ředitele pro kvalitu Diecézní charita Brno - Oblastní charita Brno Žižkova 3, 602 00 Brno tel. + 420 545 210 672 mob. + 420 731 428 488 Email: vladimir.hejmanek@caritas.cz Skype: vladimir.hejtmanek Web: www.brno.caritas.cz