Video z mého města Mgr. Pavlína Hrabětová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ICT ve výuce jazyků Mgr. Jana Sochorová Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá.
Advertisements

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Praxe Portsmouth Výběrové řízení  Přihlášky- průměry známek z předchozích ročníků, známky z angličtiny, absence, motivace k přihlášení se na stáž.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT3 Vytvořeno:3. 7.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Inf Počítač a lidé s handicapem
zpracovaný v rámci projektu
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Pracovní porada Pracovní list.
Název projektu: Moderní škola
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Pracovní porada Pracovní list.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
WORD Číslování stránek
Název projektu: Moderní škola
Rešerše.
Informační gramotnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Volný čas – kultura: kina, divadla, koncerty, výstavy, muzea
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Není příloha, jako příloha
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Jak správně zacházet s knihou
WORD Tabulky - ohraničení
Uživatelská příručka DuoTrainin
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Test.
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výroba velikonočního košíčku
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Video z mého města Mgr. Pavlína Hrabětová

Základní informace Předmět: Anglický jazyk, Konverzace v Aj Ročník: 7.(- 9.) Učivo: moje město Cíl: Žáci natočí krátké video o svém městě. Klíčová slova: město, video, film, průvodce, angličtina, projekt Aplikace: Pinnacle (nebo jiný software na střih videa), Google disk (na sdílení informací, fotografií a dokumentů) Pomůcky: fotoaparát, videokamera(nejlépe 2x), tablety, stativy, zelené filmařské plátno (Green Screen), alespoň 2 stowattové žárovky na osvětlení, kvalitní notebook na stříhání videa Přínos pro žáky: využití moderních technologií, zvýšení motivace, trénink mluveného projevu v Aj, možnost sebereflexe, práce v týmu, práce s informacemi

Úvodní blok Můžeme použít video natočené žáky v předchozích letech jako motivaci. Například zde: S žáky probereme, co bude cílem projektové práce a jaký bude postup. Brainstorming metodou 4 rohy (v rozích třídy papíry s otázkami, žáci kolují v menších skupinkách, píší odpovědi): Co byste do filmu určitě dali? Čím mohou osobně přispět členové týmu? (znalosti, dovednosti, koníčky, kontakty ...) Co nejzajímavějšího o Chocni víš? Kde můžeme získat informace?

Hon za informacemi Na základě diskuze z předchozího bloku naplánujeme, jak získáme potřebné informace. Můžeme například vyslat žáky v týmech na tato místa: knihovna turistické informační centrum muzeum Úkolem týmů bude shromáždit materiály k tématům, na kterých se předem žáci dohodli (fotografie, skeny, výpisky, audionahrávky...). Můžeme mít například tým "nádraží", tým "pověsti o Chocni", tým "sportovci", tým "příroda"... Na práci vymezíme čas, připomeneme pravidla chování, do institucí předem zavoláme. Pokud můžeme, domluvíme doprovod dospělého (rodič, asistent, další kolega). Pomůcky: fotoaparát, tablet, psací potřeby, blok Informace sdílíme přes Google disk se členy skupiny.

Tvorba scénáře Plán práce: Diskuze nad materiály v týmech. Výběr podstatných informací k tématu. Přepis ve formě scénáře do Aj - stručně, krátce, výstižně. Učitel funguje pouze jako poradce, konzultant. Domácí úkoly: Pořídit kvalitní fotografie místa, sdílet přes Google disk. Naučit se scénář zpaměti - učitel k dispozici online jako konzultant. Připravit rekvizity ke svému výstupu, pokud potřebujete. Nemít na sobě nic zeleného na natáčení!!!

Natáčení Třídu předem připravíme na natáčení: napneme klíčovací (zelené) plátno na stěnu připravíme osvětlení připravíme kameru (kamery) připravíme prostory pro žáky, kteří nenatáčí Natáčíme po skupinách tak, jak jsou žáci připraveni k výstupu. (Konečné pořadí výstupů upravíme ve střižně.) Kameru může obsluhovat učitel nebo některý z žáků. Je dobré mít "klapku" a "režiséra" (má přehled o scénáři, řídí natáčení...). Po natočení žáci pracují na kvízových otázkách /úkolech ke své části nebo pokračují v jiné práci na Aj (ideální je mít k dispozici tablety nebo počítačovou učebnu).

Střih videa Střih videa můžeme zadat schopným žákům (úvodní video stříhali žáci zcela sami) nebo stříhá učitel. Používáme software Pinnacle (ale lze pracovat i s jiným softwarem, který umožňuje klíčování - vkládání fotografií do pozadí). Film ozvláštníme volně dostupnou hudbou. Můžeme zapracovat i obrázky žáků (jako pozadí - kulisy) - zadáno k vypracování ve výtvarné výchově.

Využití videa Hotové video lze využít mnoha způsoby: práce se zahraničními partnery (eTwinning) + pracovní list ověřující porozumění propagace města a školy soutěž "Videopohlednice z mého města" - nutno dodržet zadané parametry

Ukázky našich prací Video 1 zde: Pracovní list online zde: