Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Advertisements

Hudebně výrazové prostředky
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
Klasicismus v evropské hudbě
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Klasicismus Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy: Základní.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14B_18_Punk a nová vlna Téma: 14B_Dějiny.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
Test k ověření znalostí z HV
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hudba Test Poslech POJMY
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Tento materiál byl vytvořen  rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14A_5_Klasicismus Téma: 14A_Dějiny kultury Datum ověření: VM ověřen dne 25.3. 2013 v 9.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci se seznamují s společenskou a uměleckou dobou klasicismu. Jsou jim předloženy hlavní znaky tohoto období, a to nejen po hudební stránce, hlavní představitelé tzv. 1. vídeňské školy.

Světový klasicismus 1740 - 1830

Schodiště Bono publico Klikni a poslechni si! Stavovské divadlo v Praze Klikni a poslechni si!

Nový duchovní proud – OSVÍCENSTVÍ Zdůraznění rozumu. Vznikl v době rozpadu feudalismu. Nový duchovní proud – OSVÍCENSTVÍ Zdůraznění rozumu. Zesvětštění života. Inspirace v antice a renesanci. Klasicismus zdůrazňuje jednoduchost, střídmost, prostotu.

Hudební znaky klasicismu Melodie – zpěvná, jednoduchá, lehce zapamatovatelná. Improvizace ustupuje pevné hře podle not. Harmonie – využívá základních akordů T, D, S. Objevení postupné dynamiky – crescendo, decrescendo.

Hudební formy Symfonie – rozsáhlá orchestrální skladba Sonátová forma – expozice, provedení, repríza Symfonie – rozsáhlá orchestrální skladba Koncert, smyčcový kvartet, opera, sonáta Poslechni si orchestr.

Klasicistní skladatelé Christoph Willibald Gluck (1714 - 1787) První vídeňská škola Joseph Haydn (1732 – 1809) Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1991) Ludwig van Beethoven (1770 – 1827)

KDO JE KDO? L. van Beethoven J. Haydn Ch. W. Gluck W. A. Mozart

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Použité zdroje:   AUTOR NEUVEDEN. cas.cz [online]. [cit. 22.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.lib.cas.cz/image-kalendarium/krystof-harant-z-polzic.jpg AUTOR NEUVEDEN. gonet.cz [online]. [cit. 22.3.2013]. Dostupný na WWW: http://gonet.cz/~tri65dnigalerie/divadlo/250/f/f24fd5bcfd8ffb47842dee93e18aebd5.jpg AUTOR NEUVEDEN. cnso.cz [online]. [cit. 22.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.cnso.cz/files/ilustracky/orchestr/cnso_top.jpg AUTOR NEUVEDEN. classicalarchives.com [online]. [cit. 22.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.classicalarchives.com/images/cpic/pic200/drz000/z000/z00003yzme2.jpg AUTOR NEUVEDEN. uleth.ca [online]. [cit. 22.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.uleth.ca/music-conservatory/sites/conservatory/files/Wolfgang%2BAmadeus%2BMozart%2B1mozart.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikimedia.org [online]. [cit. 22.3.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/Haydnportrait.jpg/200px-Haydnportrait.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikimedia.org [online]. [cit. 22.3.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/Beethoven.jpg/220px-Beethoven.jpg Citace: CHARALABIDIS, Alexandros a kol. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN, 2005, ISBN 80-7235-298-9.