LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Diagnostika SPU.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Co by rodiče měli udělat před podáním žádosti o vyšetření v poradně. Několik rad rodičům.
Narušená komunikační schopnost PaedDr
Horáčkova 1095/1 Praha4.  Jsme speciální mateřská škola se speciálně pedagogickým centrem.  Poskytujeme péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
Logopedická třída MOTÝLCI
DĚTSKÝ REHABILITAČNÍ STACIONÁŘ nabízí komplexní zdravotní a sociální služby péči zajišťují erudovaní zdravotničtí a pedagogičtí pracovníci výchovný program.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
MÁ VAŠE DÍTĚ PROBLÉMY S ŘEČÍ?  Mateřská škola RADOST, ul.5.května 1701 v Rožnově p.R. opět od září 2013 otevírá logopedickou třídu.  Dětem je věnována.
LEGISLATIVA.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Pedagogická diagnostika
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
ZŠ Třebíč ŠKOLA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ CHCEME ŽÍT S VÁMI ŠKOLA OTEVŘENÝCH
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
Organizace předškolního vzdělávání
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Pedie Co mají společné?.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Novinky v předškolním vzdělávání
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Š A B L O N Y II.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Odborník ve školní praxi
dne 5. dubna 2018 ve třech skupinách v 15 hodin, 15:30 a v 16 hodin
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE V Mateřské škole Bruntál, Komenského 7

Logopedická třída Zařazují se sem děti s narušenou komunikační schopnosti, u kterých je třeba zajistit maximálně intenzivní a soustavnou logopedickou péči po delší období. Přednost je dávána dětem předškolního věku, aby před vstupem do ZŠ byly jejich nedostatky v řeči odstraněny a nečinily dětem problémy v 1. třídě ZŠ. Bývají sem zařazovány ale i děti mladší, které mají nedostatky ve výslovnosti, nebo vůbec nekomunikuji.

Žádost o zařazení Výběr dětí do logopedické třídy probíhá v jarním období. Rodiče by měli sami nejlépe vědět, zda jejich dítě nemá nějaké řečové nedostatky a o zařazení do třídy co nejdříve projevit zájem. Paní učitelky doporučí rodičům děti, které by měly být zařazeny do logopedické třídy. Pokud rodiče projeví zájem o zařazení svého dítěte do této třídy, musí vyplnit žádost pro SPC. Důležité je rozhodnutí logopedky ze SPC v Bruntále která děti vybírá dle závažnosti vady.

Výchovně-vzdělávací činnosti Ve třídě probíhají všechny činnosti a aktivity jako v běžných třídách, které vycházejí ze Školního vzdělávacího programu. Děti zde získávají poznatky a dovednosti důležité pro úspěšný vstup do ZŠ. Rozdíl oproti běžné třídě jsou v tom, že je zde pro každé dítě v průběhu dne vyhrazen čas pro individuální logopedickou péči (učitelka se věnuje jenom jednomu dítěti). Tato práce zahrnuje dechová cvičení, cvičení na pohyblivost mluvidel a také vytváření pohybových návyků, rozvíjení jemné a hrubé motoriky, která je úzce spojena s rozvojem řeči. Dále také rozvíjení zrakového, sluchového vnímání a vyjadřovacích schopností. Tyto činnosti se také objevují během dne v logopedických chvilkách a také odpoledne v kolektivních činnostech.

Podmínky dodržování Pokud je dítě přijato je důležité dodržovat některé podmínky Mít pravidelnou docházku. Individuální logopedická péče i logopedické chvilky probíhají denně dle režimu dne. Nutná je spolupráce s rodiči a procvičování a opravování narušené komunikační schopnosti s dětmi také v domácím prostředí. Každé dítě si bere každý pátek domů sešit, podle kterého doma s rodiči opakuje.

Spolupráce Ve třídě je zajištěna logopedická intervence, je dodržován individuální přístup k dětem Snížený počet žáků ve třídě. Spolupráce s rodiči. Spolupráce s SPC. Spolupráce s dalšími odborníky – speciální pedegog a logoped PPP, klinický logoped, výchovný poradce ZŠ