DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MAKEDONIE, ALEXANDR VELIKÝ
Advertisements

Mladší doba kamenná Doba bronzová Doba železná
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_Dj.6.01-Pravěk-prezentace
PRAVĚK.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
V čem si myslíš, že byl bronz pro lidi užitečný? video
zpracovaný v rámci projektu
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kovech
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Doba bronzová a železná
Kovy Mgr. Helena Roubalová
Eneolit = Chalkolit Eneolit- (pozdní doba kamenná), doba měděná; dokončen přechod k patriarchátu; zvyšuje se zemědělská produkce změna budování sídel-
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s vlastnostmi a využitím stříbra,
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012
Doba bronzová a železná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Kovy 1 Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Kovy Fe, Al, Cu, Pb, Zn, Ag, Au.
Doba halštatská ve světě
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kovářství. Kovářství patřilo k nejvýznamnějším oborům lidské činnosti, lze říci, že schopnost zpracovávat železnou rudu patří k jednomu ze základních.
Jižní amerika Nerostné suroviny
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Doba bronzová Petr Machala.
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Doba bronzová (2500 – 750 př.n.l) Vypracovala: Katka Bobčíková.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
Suroviny.
Kultura lidu popelnicových polí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
(PRAVĚK) MGR. IVETA ŠLAHAŘOVÁ. 1) doba kamenná - starší= paleolit (3 mil přnl.) - střední = mezolit ( přnl.) - mladší = neolit (5500-
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_6_ DOBA BRONZOVÁ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_12 TÉMA:
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DOBA BRONZOVÁ Zpočátku lidé zacházeli s mědí jako s lepším druhem nerostu. Hmota se dala kováním tvarovat, roztepávat na pláty, vytahovat do délky. Poté.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_15
Prezentace – výklad učiva
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Zpracovatelé kovů Uč. str
Doba bronzová VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_3_DOBA BRONZOVÁ
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Technické materiály - neželezné kovy, cín, olovo ....
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Doba bronzová VY_32_INOVACE_D
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_218_Mykénská civilizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9-13_ Starší doba železná Halštat Číslo projektu:
Transkript prezentace:

DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: 16. 10. 2013 Cílový ročník: 6. Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

I. DOBA BRONZOVÁ Vznikají řemesla, např. kovářství. První kov, který lidé zpracovávali byla - měď. Odléváním nebo kováním za studena. Nevýhody: byla měkká, výrobky se ohýbaly a tupily. 2. 1.

Kvalitnějším kovem se stal - BRONZ (slitina mědi a cínu). Tvrdší a odolnější. Naleziště mědi a cínu ležela často daleko od sebe, musely se přivážet – dochází k rozvoji dálkového obchodu. 3.

4.

5.

Postupem času se vyčerpala naleziště mědi a cínu a upadal dálkový obchod. Lidé nahradili bronz železem. Lidé z bronzu vyráběli: Zbraně, (dýky, meče) Šperky, (jehlice, korálky, čelenky, náramky) pracovní nástroje, (sekyry, dláta, srpy, nože) nádoby, ochrannou zbroj. (náholenice, štíty, pancíř)

→ usnadnění práce v zemědělství a zlepšení řemeslné výroby. II. DOBA ŽELEZNÁ Výhody: více nalezišť, bylo jednodušší železo získat,pevnost, tvrdost. Nevýhody: tavilo se při vyšších teplotách (1 200 °C). Železné nástroje byly dostupnější širším vrstvám lidí, došlo k  → usnadnění práce v zemědělství a zlepšení řemeslné výroby.

Vyrábí se zemědělské nářadí (rýče, motyky, srpy), součásti koňských postrojů a podkovy, nástroje pro řemeslo (sekery, dláta, kleště, pily). http://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230003/

6.

POUŽITÉ ZDROJE Obrázky Obrázek 1.: Cinik. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anticlastic-Copper-Cuff-Bracelet.jpg Obrázek 2.: Captain Blood. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cu-TableImage.png Obrázek 3.: Maksim. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Freer_005.jpg Obrázek 4.: Maksim. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:- 1750_Armspiralen_aus_Ravensburg_anagoria.JPG Obrázek 5.: Maksim. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Grave_goods_of_a_ancient_greek_warrior_craftsman.JPG Obrázek 6.: Maksim. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prehistoric_Times_of_Bohemia,_Moravia_and_Slovakia_- _NM_Prague_85.JPG