VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhá mocnina dvojčlenu
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Algebraické výrazy – početní operace
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Rozdíl druhých mocnin.
Digitální učební materiál
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Digitální učební materiál
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Sčítání a násobení výrazů
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Druhá mocnina rozdílu.
Druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl druhých mocnin
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autor: Mgr. Věra Martincová
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Výpočty ve statistice – test k procvičení
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Druhá mocnina dvojčlenu
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_85.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Rozdíl a součet třetích mocnin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_32_Inovace_4.3.1 Opakování učiva 2.ročníku (1)
Úpravy algebraických výrazů
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_64.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON Číslo projektu CZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický okruh Algebraické výrazy Název materiálu Druhá mocnina dvojčlenu Číslo materiálu VY_32_INOVACE_1C_M_03(20) Autor Mgr. Petr Zeidler Datum tvorby 01. 11. 2012 Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace: Určená pro žáky 1. ročníku nástavbového studia. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele a interaktivní práci žáků, lze použít i k opakování učiva. Obsahuje tři vzorové příklady s animací podporující výklad. Dále čtyři příklady s nabídkou výběru výsledků. Některý z žáků dostane myš a z nabídky řešení příkladů vybírá správnou možnost. A na závěr čtyři příklady k samostatné práci žáků. Čas: cca. 25 – 30 min.

Třetí mocnina dvojčlenu

Třetí mocnina dvojčlenu (A + B)3 = A3 + 3A2B + 3AB2 + B3 (A – B)3 = A3 – 3A2B + 3AB2 – B3

Třetí mocnina dvojčlenu Umocněte podle vzorce (A ± B)3 a) (2 + y)3 = 23 + 3∙22∙y + 3∙2∙y2 + y3 (A + B)3 = A3 + 3∙A2∙B + 3∙A∙B2 + B3 po umocnění a vynásobení: (2 + y)3 = 8 + 12y + 6y2 + y3

Třetí mocnina dvojčlenu Umocněte podle vzorce (A ± B)3 b) (5 – u)3 = 53 – 3∙52∙u + 3∙5∙u2 – u3 (A – B)3 = A3 – 3∙A2∙B + 3∙A∙B2 – B3 po umocnění a vynásobení: (5 – y)3 = 125 – 75u + 15u2 – u3

Třetí mocnina dvojčlenu Umocněte podle vzorce (A ± B)3 c) (3a + 4b)3 = (3a)3 + 3∙(3a)2∙4b + 3∙3a∙(4b)2 + (4b)3 (A + B)3 = A3 + 3∙A2∙B + 3∙A∙B2 + B3 po umocnění a vynásobení: (3a + 4b)3 = 27a3 + 108a2b + 144ab2 + 64b3

Třetí mocnina dvojčlenu Vyberte správnou odpověď: (5b + 3)3 = 5b3 + 9 125b3 + 27 125b3 + 255b2 + 135b + 9 125b3 + 45b2 + 45b + 27 125b3 + 255b2 + 135b + 27

C H Y B A Zkuste to ještě jednou

SPRÁVNĚ Další otázka

Třetí mocnina dvojčlenu Vyberte správnou odpověď: (3x – 2y)3 = 3x3 – 2y3 9x3 – 6y3 27x3 – 54x2y + 36xy2 – 8y3 27x3 – 54x2y – 36xy2 – 8y3 27x3 – 8y3

C H Y B A Zkuste to ještě jednou

SPRÁVNĚ Další otázka

Třetí mocnina dvojčlenu Vyberte správnou odpověď: (2a – bc)3 = 2a3 – bc3 6a3 – b3c3 8a3 – b3c3 8a3 – 12a2bc + 6ab2c2 – b3c3 8a3 – 12a2bc – 6ab2c2 – b3c3

C H Y B A Zkuste to ještě jednou

SPRÁVNĚ Další otázka

Třetí mocnina dvojčlenu Vyberte správnou odpověď: (0,1 + 0,6e)3 = 0,001 + 0,018e + 0,108e2 + 0,216e3 0,001 + 0,018e + 0,108e2 + 0,6e3 0,001 + 0,18e + 0,18e2 + 0,216e3 0,001 + 0,18e + 0,18e2 + 0,6e3 0,001 + 0,216e3

C H Y B A Zkuste to ještě jednou

SPRÁVNĚ Další otázka

Třetí mocnina dvojčlenu Vypočítejte: 1) (0,5k - 11)3 = = 0,125k3 – 8,25k2 + 181,5k - 1331 2) (7p + 2q)3 = = 343p3 + 294p2q + 84pq2 + 8q3 3) (0,3 - rs)3 = = 0,027 – 0,27rs + 0,9r2s2 - r3s3 4) (1,5 + 0,2g2)3 = = 3,375 + 1,35g2 + 0,18g4 + 0,008g6

Třetí mocnina dvojčlenu ?? Nějaké dotazy ??