PC Vstupní periferie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Myš s mechanickým převodem pohybu myš po odkrytí horního dílu.
Advertisements

Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.
Počítačová grafika.
Informatika a výpočetní technika
Informatika a výpočetní technika
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Periferní zařízení počítače
Vstupní a výstupní zařízení
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ POČÍTAČE
Periferní zařízení.
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
Skener.
BEZDRÁTOVÉ MYŠI VYPRACOVALA: Naděžda Pištěková AKADEMICKÝ ROK: 2008/2009.
Vstupní a výstupní zařízení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
HARDWARE Technické vybavení počítače. John von Neumann Stanovil teoretické principy (1945), které umožňují vytvořit univerzální počítač Počítač bude využívat.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PC Vstupní periferie.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Identifikátor materiálu: EU
HARDWARE II Periferie.
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
1 Základní škola Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Komenského 540, Kynšperk nad Ohří, Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vstupní počítačová zařízení
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
HARDWARE Co je to ?.
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 HARDWARE Autor: Mgr. Aleš Kozák.
HARDWARE.
K čemu slouží Jak ho spustíme Hlavní pás karet Pracovní prostředí – nabídka tlačítka Office Jak správně psát Píšeme velká písmena Pohyb po dokumentu Typy.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceTechnické.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Základní pojmy,
INFORMATIKA 6.ročník SESTAVA POČÍTAČE. PC – Personal Computer = Osobní počítač Počítač je zařízení, které slouží na uchování a zpracování informací. Pracuje.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
3.3 scanery.  zařízení, které slouží ke snímání grafických dat a k jejich ukládání do počítače v digitální podobě.  data ukládá ve formě obrázku i text.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_05_ Počítačová myš, práce s myší Téma: Počítačová.
Mgr. Petra Toboříková. 1. Vstupní zařízení 2. Výstupní zařízení.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
 Počítačová sestava (tzv. jádro)  Skládá se:  pc skříň  obrazovka (monitor)  klávesnice  myš.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PC Výstupní periferie.
POČÍTAČOVÁ MYŠ.
Výstupní zařízení počítače - skener
Vypracoval-Matěj Šmíd
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VSTUPNÉ A VÝSTUPNÉ ZARIADENIA
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Transkript prezentace:

PC Vstupní periferie

Ovládání PC, zadávání textu, snímání obrazu

Klávesnice

Klávesnice

Klávesnice Každé stisknutí, držení či uvolnění libovolné klávesy vyhodnotí řídící elektronika klávesnice a posílá do počítače kód klávesy

Myš Myš vyhodnocuje pohyby rukou a program v počítači s ní synchronizuje pohyb kurzoru (nejčastěji ve tvaru malé šipky) zobrazeného na obrazovce monitoru.

Myš Kuličková Optická Kulička se otáčí na podložce a její pohyby ve dvou směrech "x a y" se přenáší na snímací kroužky, které přerušují světlo "fotobuňkám". Počet bliknutí odpovídá vzdálenosti o jakou se myš pohnula daným směrem, což se posílá do počítače Optický snímač (minikamera) fotí LED diodou osvícenou podložku. Elektronika pak vyhodnocuje o kolik se posunuly za sebou následujících obrázky ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné hodnoty posílá do počítače

TouchPad Elektronika vyhodnocuje dotyk prstu a jeho pohyby ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné informace o směru a vzdálenosti se předávají ke zpracování do počítače

TrackBall Kulička je otáčena prstem, přičemž princip vyhodnocování pohybu je stejný jako u kuličkové myši

TrackPoint Elektronika vyhodnocuje jakou silou a jakým směrem je nakloněn ovladač, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače

Grafický tablet Elektronika vyhodnocuje tlak pera a jeho pohyby ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné informace o směru, síle přítlaku a vzdálenosti se předávají ke zpracování do počítače Grafický tablet umožňuje kreslit speciálním perem volně rukou jako na papír, přitom stejně jako když se například na skutečnou tužku víc tlačí, zanechává sytější stopu...

Dotyková obrazovka Elektronika vyhodnocuje pozici doteku jednoho nebo i více prstů

Joystick (volant) Elektronika vyhodnocuje pod jakým úhlem a jakým směrem je nakloněn ovladač, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače Elektronika vyhodnocuje úhel natočení volantu a pedálůaklonění ovladače, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače

Snímání obrazu

Webkamera Obsahuje obrazový snímač. Do počítače se posílají jednotlivé snímky, které lze programem zpracovávat a ukládat jako fotky, nebo jako video.

Scanner

Scanner - princip Papírová předloha Odraz světla od předlohy Bílým světlem přejíždí a svítí si na papír - odražené (barevné) světlo vyhodnocuje řádkovým obrazovým snímačem a do počítače posílá barvu každého bodu na jednotlivých řádcích předlohy Sklo skeneru Pevné zrcadlo Pohyblivý zdroj světla - lampa Odražené světlo Pohyblivé zrcadlo Barevný snímač

Mini scanner Optický snímač vyhodnocuje jen malý proužek odraženého světla, zjištěné hodnoty (barvy jednotlivých bodů) posílá do počítače