PC Vstupní periferie
Ovládání PC, zadávání textu, snímání obrazu
Klávesnice
Klávesnice
Klávesnice Každé stisknutí, držení či uvolnění libovolné klávesy vyhodnotí řídící elektronika klávesnice a posílá do počítače kód klávesy
Myš Myš vyhodnocuje pohyby rukou a program v počítači s ní synchronizuje pohyb kurzoru (nejčastěji ve tvaru malé šipky) zobrazeného na obrazovce monitoru.
Myš Kuličková Optická Kulička se otáčí na podložce a její pohyby ve dvou směrech "x a y" se přenáší na snímací kroužky, které přerušují světlo "fotobuňkám". Počet bliknutí odpovídá vzdálenosti o jakou se myš pohnula daným směrem, což se posílá do počítače Optický snímač (minikamera) fotí LED diodou osvícenou podložku. Elektronika pak vyhodnocuje o kolik se posunuly za sebou následujících obrázky ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné hodnoty posílá do počítače
TouchPad Elektronika vyhodnocuje dotyk prstu a jeho pohyby ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné informace o směru a vzdálenosti se předávají ke zpracování do počítače
TrackBall Kulička je otáčena prstem, přičemž princip vyhodnocování pohybu je stejný jako u kuličkové myši
TrackPoint Elektronika vyhodnocuje jakou silou a jakým směrem je nakloněn ovladač, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače
Grafický tablet Elektronika vyhodnocuje tlak pera a jeho pohyby ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné informace o směru, síle přítlaku a vzdálenosti se předávají ke zpracování do počítače Grafický tablet umožňuje kreslit speciálním perem volně rukou jako na papír, přitom stejně jako když se například na skutečnou tužku víc tlačí, zanechává sytější stopu...
Dotyková obrazovka Elektronika vyhodnocuje pozici doteku jednoho nebo i více prstů
Joystick (volant) Elektronika vyhodnocuje pod jakým úhlem a jakým směrem je nakloněn ovladač, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače Elektronika vyhodnocuje úhel natočení volantu a pedálůaklonění ovladače, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače
Snímání obrazu
Webkamera Obsahuje obrazový snímač. Do počítače se posílají jednotlivé snímky, které lze programem zpracovávat a ukládat jako fotky, nebo jako video.
Scanner
Scanner - princip Papírová předloha Odraz světla od předlohy Bílým světlem přejíždí a svítí si na papír - odražené (barevné) světlo vyhodnocuje řádkovým obrazovým snímačem a do počítače posílá barvu každého bodu na jednotlivých řádcích předlohy Sklo skeneru Pevné zrcadlo Pohyblivý zdroj světla - lampa Odražené světlo Pohyblivé zrcadlo Barevný snímač
Mini scanner Optický snímač vyhodnocuje jen malý proužek odraženého světla, zjištěné hodnoty (barvy jednotlivých bodů) posílá do počítače