Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
„Okna technickým oborům dokořán“
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Analýza potřeb v území.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Statutární město Ostrava
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Postup prioritizace Workshop ředitelů – září 2016 PaedDr. Pavel Schneider

Východiska www.kap-stredocesky.cz Analýza potřeb v území především SWOT analýzy jednotlivých oblastí intervencí shrnutí výsledků analýzy formou logických linek problémy – příčiny – cíle (potřeby) Analýza potřeb škol vypracovaná NÚV. Dlouhodobé záměry rozvoje vzdělávání (krajské a státní) www.kap-stredocesky.cz

Seznamu cílů (potřeb) vzniklý spojením obou analýz pro jednotlivé oblasti intervencí Seznam předán členům minitýmů s výzvou přidělení prioritních stupňů – potřeby s nejvyšší důležitostí, potřeby se střední důležitostí, potřeby s nižší důležitostí. Korekce takto získaných priorit podle aktuálních potřeb a cílů kraje a metodického listu č. 4 od NÚV

Projednání na workshopu ředitelů škol a provedení potřebné korekce. Průběžná konzultace dokumentu s odborným garantem NÚV. Projednání a schválení na Pracovní skupině vzdělávání a Regionální stálé konferenci. (Listopad 2016) Předání na MŠMT jako součást KAP

Krajský akční plán Vychází z dokumentů: Analýza potřeb v území Analýza potřeb škol Prioritizace potřeb a Rámec pro podporu investic Projednání a schválení na Pracovní skupině vzdělávání a Regionální stálé konferenci. (Listopad 2016) Předání na MŠMT ke schválení

Krajský akční plán

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Intervence: Kariérové poradenství Workshop ředitelů – září 2016 Mgr. Tereza Javanská

POTŘEBY S NEJVYŠŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Potřeba zapojení zaměstnavatelů do výuky a náborových aktivit škol z důvodu minimalizace migrace za prací do Prahy Zajištění dostatečné finanční podpory kraje na realizaci besed a exkurzí pro žáky SŠ Podpora zajištění exkurzí do reálného prostředí firem pro vyučující SŠ Zajištění finančních prostředků na vytvoření pozice samostatného kariérového poradce Potřeba zvýšení zájmu a informovanosti rodičů a žáků o možnostech a poptávce pracovního trhu

POTŘEBY SE STŘEDNÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpora rozšiřování vzdělání kariérových poradců 2. stupně ZŠ a SŠ ke znalostem reálného pracovního prostředí Podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Potřeba navýšení časové i finanční dotace vyučujících pro poskytování služeb kariérového poradenství Podpora prevence předčasných odchodů z 1. ročníků SŠ Zajištění dostatečného finančního ohodnocení odborných poradců Identifikace potřeb zaměstnavatelů a následná včasná reakce odborných poradců

POTŘEBY S NEJNIŽŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpora rozvíjení informačního systému na podporu kvalifikovaného rozhodování o volbě profese na základě poptávky trhu práce Potřeba metodické podpory pro výuku tématu či vzdělávacích oblastí Člověk a svět práce Podpora metodického vedení školských a školních poradenských služeb včetně vytvoření metodického portálu pro poradenské pracovníky Podpora spolupráce poskytovatelů kariérového poradenství z různých sektorů a oblastí kariérového poradenství a zapojení externích pracovníků do kariérového poradenství Potřeba finančních prostředků k utváření profesní identity (nákup pracovních oděvů s logem pro žáky i vyučující) Podpora rozvoje dlouhodobé spolupráce s VŠ

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Intervence: Rozvoj škol jako center dalšího profesního a odborného rozvoje Workshop ředitelů – září 2016 Mgr. Tereza Javanská

POTŘEBY S NEJVYŠŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Potřeba finančních prostředků na zlepšení vybavení dílen, učeben teoretické výuky, kvalitní ICT vybavení a technické vybavení pro další vzdělávání dospělých a následná spolupráci s úřady práce, hospodářskou a agrární komorou apod. Zvýšení zájmu o další vzdělávání a administraci spojenou se získáním akreditace rekvalifikací pro další vzdělávání Podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jako lektorů dalšího vzdělávání

POTŘEBY SE STŘEDNÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpora udržitelnosti projektu „Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem“ ve spolupráci základních škol se středními školami Potřeba zapojení odborníků z mimoškolního prostředí jako lektorů Podpora medializace perspektiv technických, řemeslných a přírodovědných oborů a dobré uplatnitelnosti jejich absolventů na trhu práce

POTŘEBY S NEJNIŽŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpora zvýšení medializace o nabídkách rekvalifikací pro cílové skupiny Potřeba zajištění finančních prostředků pro pracovníky, kteří budou zajišťovat oblast dalšího vzdělávání na škole Podle potřeby otevírat nové obory vzdělání vzhledem k dlouhodobému uplatnění na trhu práce

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Intervence: Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Workshop ředitelů – září 2016 Ing. Tereza Kohoutová

POTŘEBY S NEJVYŠŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpora partnerství škol a zaměstnavatelů v oblasti stáží žáku ve firmách, včetně zahraničních firem Podpora stáží pro pedagogy na pracovištích a moderních provozech, včetně zahraničních firem Podpora při řešení problematiky absolventů bez praxe Společná pozitivní propagace řemesel spojená s prezentací zainteresovaných škol

POTŘEBY S NEJVYŠŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpora motivačních příspěvků formou stipendia pro žáky technických a řemeslných oborů Zajištění kurzů pro žáky vytipovaných oboru vzdělávání, jejichž absolvováním by si rozšířili získané kvalifikační dovednosti (např. řidičská oprávnění) Podpora vzdělávání učitelů odborných předmětů a odborného výcviku v rámci DVPP

POTŘEBY SE STŘEDNÍ DŮLEŽITOSTÍ Zajistit udržitelnost projektu Cestou přírodovědných a technických oborů. Zefektivnění spolupráce s Hospodářskou komorou a úřady práce Podpora vyššího podílu praktického vyučování a odborné praxe žáků na pracovištích zaměstnavatelů Podpora při řešení problematiky nedostatku učitelů odborných předmětů Podpora talentovaných žáků, např. ve spolupráci se Středočeským inovačním centrem

POTŘEBY S NEJNIŽŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Analýza stávajících a potenciálních partnerů v regionu, možnosti spolupráce Podpora v řešení nedostatku řidičů z povolání

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Intervence: Podpora polytechnického vzdělávání Workshop ředitelů – září 2016 Ing. Tereza Kohoutová

POTŘEBY S NEJVYŠŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpořit kvalitu předškolního a základního vzdělávání a zaměřit se na manuální zručnost a polytechnický rozvoj osobnosti Zvýšit počet a kvalitu IT vybavení ve školách (hardware i software) Vybavení odborných učeben, laboratoří a dílen novými pomůckami a zařízením, Podpora nákupu odborné literatury, výukových pomůcek a materiálu

POTŘEBY S NEJVYŠŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Společná pozitivní propagace polytechniky spojená s prezentací zainteresovaných škol Podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti polytechnické výchovy Podporovat spolupráci základních škol se středními školami k zatraktivnění výuky a rozšiřování technických oborů (i v rámci udržitelnosti projektu Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem – výzva č. 44 OPVK).

POTŘEBY SE STŘEDNÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpořit jazykové vybavení pedagogů pro výuku polytechnických předmětů v cizích jazycích Zajištění financí na úhradu nepovinných předmětů zabývajících se polytechnickou výchovou Podpora při řešení problematiky nedostatku učitelů odborných předmětů (včetně těch polytechnických) Podpora talentovaných žáků, např. ve spolupráci se Středočeským inovačním centrem

POTŘEBY S NEJNIŽŠÍ DŮLEŽITOSTÍ Podpora tvorby výukových materiálů Podpora při řešení nedostatku řidičů z povolání

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Intervence: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Inkluze Září 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí projektu

Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Potřeby s nejvyšší důležitostí Podpora zapojení škol do Centra fiktivních firem a podpora činnosti fiktivních firem, veletrhů firem, krajské soutěže fiktivních (školních) firem… Podpora konzultací a exkursí, projektových dnů, vedení vyučování žáky Zapojení odborníků z praxe Zlepšení ICT vybavení škol (hardware i software)

Potřeby se střední důležitostí Zřízení funkce koordinátora oblasti podnikavosti, iniciativy a kreativity na škole Kooperace s podnikateli a budoucími zaměstnavateli Spolupráce se Středočeským inovačním centrem, podpora nadaných a podnikavých Vypracování materiálu příklady dobré praxe – zásobník příkladů

Podpora zapojení škol do projektů ESF – spolufinancování, metodická pomoc při přípravě projektů, spolufinancování přípravy projektů Zvýšení metodické úrovně oblasti – DVPP, metodiky, učebnice, výuka ekonomických aspektů napříč předměty

Podpora inkluze, plošná podpora inkluze VOŠ, SŠ Potřeby s nejvyšší důležitostí Zvýšení kvality a dostupnosti poradenských zařízení a podpory pedagogických pracovníků, podpora jejich činnosti na škole i v kraji Zejména pro děti ze sociálně slabých rodin, udržení podpory Kraje na příspěvek na jízdné do SŠ

Příprava a podpora přípravy infrastrukturních projektů např Příprava a podpora přípravy infrastrukturních projektů např. řešící bezbariérovost, prostorové dispozice pro inkluzi Dostatečné financování inkluze – asistentů pedagoga (i na praxích) , pomůcek, poradenského pracoviště na škole (personální podmínky), DVPP (oblast metod a forem práce).

Podpora činnosti škol zřízených podle par. 16 odst Podpora činnosti škol zřízených podle par. 16 odst. 9 Školského zákona a podpora jejích pedagogických pracovníků. Podpora rozvoje E oborů. Podpora spolupráci těchto škol s ostatními školami. Podpora rozvoje nadaných žáků - např výuka (i odborných předmětů) vedená v angličtině.

Potřeby se střední důležitostí Vyhodnocování dopadu přijatých opatření Zlepšení komunikace s rodiči žáků s SVP i s rodiči žáků bez SVP Zajištění podpory v oblasti metodiky práce s dětmi s podpůrnými opatřeními, práce se třídou s těmito dětmi, kvalifikované pomoci při úpravě přijímacích a závěrečných zkoušek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, DVPP, postavení asistenta pedagoga.

V rámci krajského akčního plánování shromáždění dobrých zkušeností ze škol a od dalších aktérů a připravení návrhu možných kroků a podpor v oblasti podpory inkluze. V rámci krajského akčního plánování shromáždění dobrých zkušeností ze škol a od dalších aktérů a připravení návrhu možných kroků a podpor v oblasti inkluze marginalizovaných skupin

Problémy obecné a legislativní povahy prolínající se všemi tématy: Je skutečně vhodná inkluze pro všechny děti bez výjimky? Problém s udržitelností projektů – mělo by fungovat systémové nastavení podmínek na školách (udržitelnost) a ne jen po dobu projektu. Požadavek na snížení administrativní náročnosti přípravy, řízení a kontroly projektů.-ISKP

Větší pravomoci ředitelů škol (např Větší pravomoci ředitelů škol (např. při rozhodování o umístění žáka s určitou poruchou…) Řešení odchodu žáků ze škol do zaměstnání bez dosaženého vzdělání - potřeba zavedení systému částečné kvalifikace – žáci, kteří odejdou ze školy v nižším ročníku, dostanou alespoň potvrzení o dosažených dovednostech v určitém oboru Postup lékařů při určování schopností žáků pro studium jednotlivých oborů.

Propojení s ostatními projekty – Erasmus +, Excelence…duplicity_? Nedostatek učitelů – systém, ohodnocení, kvalifikace Rekvalifikace, nemožnost slučování škol Nad úvazky učitelů z projektu Nad úvazky a DPP a DPČ ředitelů škol –legislativní past

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Nepovinné oblasti Workshop ředitelů – září 2016 Bc. Lucie Szilagyiová, DiS.

Rozvoj výuky cizích jazyků Potřeby s nejvyšší důležitostí: • Podpora při zkvalitnění jazykových kompetencí pedagogů nejen cizích jazyků, ale i odborných předmětů • Podpora mobility vyučujících a žáků na zahraniční stáže • Zvýšení nabídky kurzů, seminářů, výukových pobytů, zahraniční literatury atd. • Digitální podpora výuky cizích jazyků (materiální, technická apod.) • Vytvoření podmínek pro diferenciaci výuky cizích jazyků podle dosavadní úrovně žáků

Rozvoj výuky cizích jazyků Potřeby se střední důležitostí: • Podpora při pořízení výukových materiálů cizích jazyků s tematickým nebo odborným zaměřením • Sdílení dobré praxe a síťování škol s podobným zaměřením • Zlepšení spolupráce se zahraničními lektory – podpora výuky vedená rodilým mluvčím • Personální zajištění konzultací pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Potřeby s nejnižší důležitostí: • Podpora systematického jazykového vzdělávání učitelů se zaměřením na využití metody CLIL – vyučující cizího jazyka se budou orientovat v oboru, pro který se jejich žáci připravují • Zvýšení zájmu studentů o studium více cizích jazyků než jen AJ a zájem o zvýšení stávající úrovně

ICT kompetence Potřeby s nejvyšší důležitostí: • Podpora modernizace ICT učeben pořízením nového vybavení, licencí a programů potřebných k zvýšení úrovně výuky • Metodická a materiální podpora škol v ICT kompetencích, pořízením výukových materiálů apod. • Technická podpora škol – správa sítě, provoz a údržba zařízení, aktualizace a upgrady, audity • Podpora vysokorychlostního připojení škol k internetu • Podpora dalšího vzdělávání pedagogů (zvyšování stávající úrovně znalostí) v oblasti ICT.

ICT Kompetence Potřeby se střední důležitostí: • Podpora vybavení běžných tříd digitálními technologiemi, multimediální technologie atp. • Podpora zřizování cloudových služeb ve školách Potřeby s nejnižší důležitostí: • Podpora při organizaci exkurzí a stáží • Propojování s odborníky z praxe • Získání certifikátů ECDL studentem – budoucím zaměstnancem. ECDL jasně určuje, z jakých již získaných kompetencí může budoucí zaměstnavatel vycházet

Čtenářská gramotnost Potřeby s nejvyšší důležitostí: • Podpora při nákupu knih (beletrie i odborné literatury) pro školní knihovnu a motivace studentů ke čtení • Podpora čtenářské gramotnosti napříč jednotlivými předměty Potřeby se střední důležitostí: • Prostředky pro personální a materiální zajištění práce se žáky se zájmem o literaturu • Systematická práce žáků s odbornými texty (např. pracovní manuály apod.) • Personální zajištění konzultací pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Čtenářská gramotnost Potřeby s nejnižší důležitostí Podpora systematické spolupráce s místní knihovnou Podpora projektových dnů zaměřených na rozvoj čtenářské gramotnosti

Matematická gramotnost Potřeby s nejvyšší důležitostí • Podpora matematické gramotnosti nákupem výukových materiálů • Podpora personálního zajištění výuky matematiky – nedostatek kvalifikovaných pedagogů – přesun? • Podpora rozvoje matematické gramotnosti napříč všemi předměty • Podpora škol v pořízení výukových materiálů na podporu propojení matematiky s běžným životem

Matematická gramotnost Potřeby se střední důležitostí • Prostředky pro personální zajištění konzultačních hodin pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami • Nabídka dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – didaktika matematiky • Finanční podpora pro možné půlení hodin matematiky • Popularizace matematiky – motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání v oblasti nových výukových metod

Matematická gramotnost Potřeby s nejnižší důležitostí • Metodická podpora výuky matematiky na úrovni kraje • Potřeba zajištění prostředků na odborného vedení žáků zapojených do soutěží