SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ANIMACE škol Šumperk, Slovníček pojmů „bruselština“ MAS – „místní akční skupina“ IROP – „integrovaný regionální operační program“ OP VVV –
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Informační a poradenské centrum ZČU
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Členská schůze MAS Nepomuk,
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora krajského akčního plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Monitorovací výbor OP VVV
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
RAP aneb CO BUDE DÁL? Jana Churáčková, ŘV MAP Praha 10,
Školní poradenské pracoviště
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Vybrané cíle projektu KIPR
Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
„Místní akční plán II“ (map ii) rozvoje vzdělávání v území ORP Ostrov č. projektu CZ /0.0/0.0/17_047/ Lidická 1407 Ostrov.
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Šablony I a jejich realizace
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV

Koordinovaný přístup Koordinované intervencí ze tří operačních programů OP VVV, Operační program Zaměstnanost Integrovaný regionální operační program

Pojetí inkluzivního vzdělávání v OP VVV Inkluze je průřezové téma PO 3 – Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Smyslem je vytvoření podmínek pro vzdělávání všech dětí, žáků a studentů ve společném integrujícím výchovném prostředí. Děti navštěvují místní běžnou školu hlavního vzdělávacího proudu a jsou společně vzdělávány přiměřeně svým zájmům, schopnostem a nadání Podpora učitelů (včetně budoucích) pro získání kompetencí v proinkluzivním vzdělávání dětí a žáků Výsledek - organizace, ve kterých se zvýšila kvalita výchovy a vzdělávání a proinkluzivnost

Podpora sociálního začleňování a boj proti chudobě a diskriminaci Tematický cíl 10 - 22,4 mld. Kč Investice do vzdělávání, školení a odborné přípravy k získávání dovednosti a do celoživotního učení Tematický cíl 9 – 7 mld. Kč Podpora sociálního začleňování a boj proti chudobě a diskriminaci

Prioritní osa 3: IP 1: Omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky a podpora rovného přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k primárnímu a sekundárnímu vzdělávání, možnostem formálního a neformálního vzdělávání, které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odborné přípravy: SC 1: Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ; SC 2: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích; SC 3: Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání; SC 4: Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků; SC 5: Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce; IP 2: Boj proti všem formám diskriminace a prosazování rovných příležitostí: SC 1: Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání; IP 3: Socio-ekonomická integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové: SC 2: Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání.

Opatření: Profesní podpora (mentoring, supervize) pedagogů a systematické vzdělávání pedagogických pracovníků ve stěžejních oblastech; Rozvoj spolupráce pedagogických a sociálních služeb a rodiny ve vzdělávání; Zvýšení kvality a efektivnosti systému pedagogicko-psychologického poradenství – spolupráce poradenských zařízení a škol; Podpora běžných školy (ZŠ, SŠ), školských zařízení a dalších organizací ve vzdělávání - začleňování dětí a žáků se SVP s důrazem na odstraňování bariér v rozvoji klíčových kompetencí; Zavádění vyrovnávacích a podpůrných opatření; Zlepšování sociálního klimatu při začleňování žáků se SVP;

Aktivity vedoucí k začlenění dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření do zájmového a neformálního vzdělávání; Preventivní a podpůrná opatření u žáků při přechodu ze ZŠ na SŠ, u žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání a jejich podpora při vstupu na trh práce; Posílení motivace ke vzdělávání.

Vyhlášené výzvy

Termín zveřejnění výzvy Název Termín zveřejnění výzvy Celková alokace (v Kč) žadatelé Krajské akční plány 8. 7. 2015 340 000 000 Všechny kraje v ČR Místní akční plány 8. 9. 2015 630 000 000 ORP, MAS Inkluzivní vzdělávání (především sociálně vyloučené lokality 24. 8. 2015 700 000 000 Obce, školy, NNO

Aktivity ve výzvách Inkluzivní vzdělávání oblast předškolního vzdělávání - otevřenosti a lepší spolupráci s rodiči a začleňování dětí do předškolního vzdělávání, včetně přípravy na ně Prevence školního neúspěchu - usnadnění přechodů mezi stupni vzdělání, zlepšení spolupráce mezi školou a rodinou a mezi školou a sociálními službami Další vzdělávání pedagogických pracovníků - rozvoj proinkluzivních kompetencí pedagogických pracovníků s ohledem na specifika dětí/žáků ze sociálně odlišného prostředí KAP/MAP Inkluzivní vzdělávání na středních školách Otevřenost a inkluzivita vzdělávání v MŠ, ZŠ Dostupnost kvalitního vzdělávání MŠ, ZŠ

Připravované výzvy

Termín vyhlášení výzvy Název Celková alokace (v Kč) Termín vyhlášení výzvy Budování kapacit pro rozvoj škol I 700 mil. 11/2015  Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik 350 mil.  Gramotnosti 380 mil.  Šablony Cca 5 mld. 4/2016

Aktivity ve výzvách Budování kapacit pro rozvoj škol pro MŠ: čtenářská a matematická pregramotnost, polytechnické vzdělávání; pro ZŠ: matematická a čtenářská gramotnost (mimo vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace), přírodovědná gramotnost a badatelsky orientovaná výuka, podpora podnikavosti; CLIL v ZŠ a SŠ; individuální podpora pedagogů MŠ, ZŠ a SŠ, včetně podpory osobnostně sociálního rozvoje pedagogických pracovníků MŠ a ZŠ; rozvoj kreativity dětí a žáků.

Výzvy na šablony Oprávnění žadatelé – školy nebo školská zařízení – jeden projekt na jedno RED – IZO Dvě výzvy: pro MŠ a ZŠ, pro SŠ a VOŠ Šablony personální (chůva, školní psycholog, sociální pedagog, speciální pedagog, školní asistent) Šablony vzdělávací (v rámci DVPP i mimo něj, mentoring) Šablony podpůrné (networking, CLIL, žákovské kluby, doučování, tandemová výuky)