Komunikační a prezentační dovednosti / C3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Komunikace a prezentace/ P3 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
1 Týmová práce TYMP1/ C5 Verbální a neverbální komunikace - 2 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP1 Komunikace (nejen) v týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1
PRAVIDLA PRO Tvorbu PREZENTACÍ
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Komunikace.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Prezentační dovednosti
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
1 Osobní prodej OSPRO/ P2 Jednotlivé fáze obchodního jednání Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Verbální a neverbální komunikace Pavla Kotyzová
1 Komunikace a prezentace/ C8 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
KOMUNIKACE V..
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.4.
1 Komunikační a prezentační dovednosti - KOPRD Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Komunikace s rodiči.
Komunikace a prezentace KOPRD
Komunikace a prezentace/ C4
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
1 Komunikace a prezentace/ S1 Komunikační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
Komunikace a prezentace/ S2
1 Osobní prodej OSPRO/ P2 Jednotlivé fáze obchodního jednání 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Radka Havlíčková Umění prezentace Radka Havlíčková
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Komunikace a prezentace/ C7
Neverbální komunikace
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Verbální komunikace Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Argumentace a vyjednávání Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C1
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Projev a image prezentujícího
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
PSB_10 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
Transkript prezentace:

Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Prezentační dovednosti. Řeč těla. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2016-17

Jak začít s přípravou efektivního vystoupení Komunikační a prezentační dovednosti Jak začít s přípravou efektivního vystoupení DOBRÁ PŘÍPRAVA = 90 % ÚSPĚCHU komu, proč, co, jak; POSTUP: příprava – struktura – přednes. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Komunikační a prezentační dovednosti Příprava prezentace na začátku řeknu, o čem budu mluvit, na konci řeknu, o čem jsem mluvil; kontakt s posluchači - verbální a neverbální; řečnický projev - hlasitost, rychlost, zlozvyky, srozumitelnost; práce s pomůckami (zkontrolovat, přiměřené množství, nemluvit k pomůckám, ale k lidem). PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Obsah a struktura prezentace Komunikační a prezentační dovednosti Obsah a struktura prezentace OBSAH hlavní a opěrné body; co bych mohl říci, co bych rád řekl, co musím říci; od obecného ke konkrétnímu; od jednoduchého k složitějšímu; od známého k neznámému. STRUKTURA úvod, hlavní část - jádro, závěr; struktura argumentace. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Kroky v přípravě prezentace Komunikační a prezentační dovednosti Kroky v přípravě prezentace Cíle, účel; analýza posluchačů; čas a délka; obsah; struktura; metody a techniky; místo; pomůcky; nácvik; otázky. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Komunikační a prezentační dovednosti Tréma Monotónní hlas a křečovitý projev je projevem trémy, je třeba se uvolnit. Jak překonat trému vím, o čem chci hovořit; budu dobře připraven předem; budu zhluboka dýchat; budu se mírně pohybovat; budu udržovat kontakt s posluchači; budu ovládat své neverbální chování; naučím se začátek a konec zpaměti. Malá tréma je prospěšná, má ji každý řečník. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

„Mám příležitost se něco naučit.“ Komunikační a prezentační dovednosti A především… …změním svoje myšlení od: „To se mi nepovede.“ k:  „Mám příležitost se něco naučit.“ PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Během prezentace Předcházejte ztrátě pozornosti. Komunikační a prezentační dovednosti Během prezentace Předcházejte ztrátě pozornosti. Nezabývejte se nepodstatným. Používejte různé prostředky pro sdělování informací. Zaměřte se na posluchače – sledujte, zda je věc zajímá, zda mají s ní zkušenosti. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Při prezentaci kontrolujte Komunikační a prezentační dovednosti Při prezentaci kontrolujte Gestikulace Dodržování časového plánu Pomlky a délka přestávek Rytmus a tón Práce s hlasem Pohyb Jazyk PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Klíčové prvky prezentace Komunikační a prezentační dovednosti Klíčové prvky prezentace Je třeba: kontaktovat posluchače očima mít přátelský vzhled působit uvolněně a nic nepředstírat sílu hlasu přizpůsobit místnosti nemluvit příliš rychle vkládat přestávky a měnit tempo používat krátké věty správně dýchat vystříhat se doplňkových slov zvolit úroveň vyjadřování podle posluchačů zvládnout námitky a otázky používat VY formu důležité pasáže si připravit doslovně předvést efektní začátek a konec PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Řeč těla – základní prvky Komunikační a prezentační dovednosti Řeč těla – základní prvky pohledy - množství a kvalita pohledů odpovídá našemu zájmu o člověka výraz obličeje - štěstí a neštěstí, překvapení, strach a bázeň, radost a smutek, klid a rozčilení, zájem a nezájem.... gesta - kývání hlavou, zvednutý prst pohyby - mimovolné pohyby postoje a pozice - přiklonění se nebo odklonění, přizpůsobení se podání ruky - dotykem sdělujeme neuvěřitelné množství informací, důležitost pohlazení: děti, staří lidé, blízký člověk úprava, zjev - zvoleným oblečením se řadíme do určité referenční skupiny …uniformy úprava prostředí - vedoucí dává úpravou kanceláře najevo, kdo je, .....auto, přiblížení se k druhému člověku Interpretace neverbální komunikace je výrazně kulturně podmíněná. Sledujeme vždy tři prvky. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

Jak na to? Čtěte signály, které vysílá váš partner. Komunikační a prezentační dovednosti Jak na to? Čtěte signály, které vysílá váš partner. Vy sami vysílejte kontrolované signály. Nesnažte se zneužívat svých neverbálních komunikačních dovedností (nátlakové jednání). Pomáhejte rozhovoru přizpůsobováním. Důležité je umět člověku správně naslouchat (to je víc, než slyšet, co říká). Tak zjistíme, co skutečně sděluje. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

Jak prezentaci zvládnout? Komunikační a prezentační dovednosti Jak prezentaci zvládnout? Myslete pozitivně, to vás přivede k přirozenému úsměvu. Čtěte neverbálně vysílaná poselství svých posluchačů. Soustřeďte na své posluchače, potom na sdělení, nakonec na sebe. Naučte se naslouchat i sám sobě. Uvědomujte si nejen co říkáte, ale i jak to říkáte. Mějte pod kontrolou svoje projevy neverbálního chování. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Jak vyprávět příběh Snažte se, aby: Komunikační a prezentační dovednosti Jak vyprávět příběh Snažte se, aby: lidé v příběhu nebo příkladech měli jména (jako v pohádkách) aby bylo na konci poučení (jako v bajce) aby si posluchači příběh dotvořili sami (jejich představy a fantazie) PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Přínos pomůcek přitáhnout a udržovat pozornost, Komunikační a prezentační dovednosti Přínos pomůcek Pomůcky mohou: přitáhnout a udržovat pozornost, pomáhat paměti přednášejícího i posluchačů, šetřit čas, znázorňovat vztahy a ilustrovat fakta, stimulovat a zpevňovat, pobavit a zaujmout, podporovat aktivní zapojení účastníků, pomoci dosahovat cíle. Typy pomůcek: vizuální, modely, hand-outy… PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Vizuální pomůcky krátce, jednoduše, přesně, názorně. Komunikační a prezentační dovednosti Vizuální pomůcky Vizuální pomůcky musí být jasné a srozumitelné. Při sestavování vizuálních pomůcek se řiďte heslem: krátce, jednoduše, přesně, názorně. Používejte je s mírou. Dbejte, aby byly kvalitně zpracované. Vyhněte se detailům. Přemýšlejte o obsahu jednotlivých řádků. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Literatura Komunikační a prezentační dovednosti Booher, D. Komunikujte s jistotou. Computer Press 1999. ISBN 80-7226-156-8. De Vito, J. A. Základy mezilidské komunikace. Grada Publishing 2002. ISBN 80-7169-988-8. Kabátek, A., Lošťáková, O. Obchodní a manažerská prezentace. Grada Publishing 2010. ISBN 978-80-247-3344-9. Kohout, J. Rétorika. Management Press 1995. ISBN 80-85603-92-6. Langer, A. Úspěch veřejné promluvy. Fortuna 1993. ISBN 80-7168-063-X. Lewis, D. Tajná řeč těla. Victoria Publishing 1995. ISBN 80-85605-49-X. Maříková, M. Rétorika. Professional Publishing 2000. ISBN 80-86419-03-7. Mikuláštík, M. Interpersonální komunikace. UTB 2001. ISBN 80-7318-047-2. Pease, A. Řeč těla. Portál 2001. ISBN 80-7178-582-2. Tegze, O. Neverbální komunikace. Computer Press 2003. ISBN 80-251-0183-5. Termann, S. Umění přesvědčit a vyjednat. Grada Publishing 2002. ISBN 80-88978-10-6. …a mnoho jiných… PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, pavla.kotyzova@seznam.cz,http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova