Joseph Haydn.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_352_Karel Ditters AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Ludwig van Beethowen Petra Molnárová.
Dějiny HUDBY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Joseph Haydn 1732 Rohrau – 1809 Vídeň.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
JOHANN SEBASTIAN BACH.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ANTONÍN DVOŘÁK.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
ANTONÍN DVOŘÁK.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Wolfgang Amadeus Mozart
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Franz Joseph Haydn Mgr. Jakub Tomala.
Wolfgang Amadeus Mozart v Salzburgu
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
BEDŘICH SMETANA. Bedřich Smetana (1824–1884) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_16_Bedřich Smetana.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
JOHANN SEBASTIAN BACH.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_06_Johann Sebastian Bach  Číslo.
WOLFGANG AMADEUS MOZART. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_11_Wolfgang.
ANTONIO VIVALDI.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_08_Antonio Vivaldi  Číslo projektu:
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 30. a 40. léta 20. století TEST.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Test k ověření znalostí z HV
Johann Sebastian Bach VY_32_INOVACE_I-A-07.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Dějiny hudby a její osobnosti
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Průhonice
Narodil se 31. ledna 1797 ve Vídni Zemřel 19. listopadu 1828 ve Vídni
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Dějiny hudby a její osobnosti
Transkript prezentace:

Joseph Haydn

Joseph Haydn (1732–1809) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_13_Joseph Haydn Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2506 Anotace: Žák bude obeznámen s osobností Josepha Haydna a jeho životní dráhou. Žák získá poznatky o hudbě Josepha Haydna. Očekávaný výstup: Žák bude schopen alespoň několika větami povyprávět o životě a díle Josepha Haydna. Druh učebního materiálu: Pracovní prezentace.

Joseph Haydn (1732–1809) Joseph Haydn byl představitelem klasicismu. Byl rakouským hudebním skladatelem, o kterém se říkalo, že je „otcem symfonie“. Joseph Haydn se narodil roku 1732 v Rohrau v Rakousku. Otec Haydna – Matthias Haydn – byl kolářem a matka – Maria – sloužila jako kuchařka v paláci hraběte Harracha. Otec byl lidovým hudebníkem a učil se hrát na harfu. Hudba a zpěv byly nedílnou součástí Haydnova rodinného zázemí.

Joseph Haydn (1732–1809) Jelikož hudební nadání bylo na Haydnovi patrné, svěřili rodiče malého Haydna do výchovy k učiteli hudby. Zde se hodně naučil, ale také hodně strádal (hlad, špinavé oblečení). Haydn se naučil hrát na cembalo a housle a zpíval také v kostelním sboru. Haydn žil poté ve Vídni, a to do 17 let, kde taktéž zpíval až do doby, kdy začal mutovat. Ze sboru byl vyhozen a živil se přepisováním partitur a hraním na housle. V této době se oženil s Annou Marií Kellerovou, která s ním žila celých 40 let.

Joseph Haydn (1732–1809) Životní výhrou byla pro Haydna nabídka členství v orchestru Paula Antona Esterházyho, který byl hlavou nejmocnějšího rodu v Maďarsku. Haydn skládal neuvěřitelným tempem! Následně Haydn navštívil i Londýn, kde se mu také velmi dařilo. Později se začal Haydnův zdravotní stav zhoršovat, a to především po fyzické stránce. Uklidnění hledal u klavíru. Joseph Haydn zemřel v roce 1809 ve Vídni v Rakousku.

Joseph Haydn (1732–1809) Charakter Josepha Haydna Joseph Haydn byl člověk laskavý, optimistický, se smyslem pro humor, což je znatelné i v jeho umění. Byl oddaným katolíkem a rád rybařil. Haydn nebyl pohledným mužem. Byl malého vzrůstu, protože v dětství hladověl, a po neštovicích mu zůstaly jizvy. Jak předpisovala móda 18. století, nosil Haydn šedé paruky.

Joseph Haydn (1732–1809) Dílo Hadynovo dílo čítá 2000 prací. Joseph Haydn ve své hudbě hodně experimentoval, zkoušel různé kombinace nástrojů. Měl obrovský talent pro melodii a harmonii. 1. Symfonie (106) 6 pařížských Medvěd Slepička Královna

Joseph Haydn (1732–1809) 12 londýnských 94. symfonie S úderem kotlů http://www.youtube.com/watch?v=lLjwkamp3lI 100. symfonie Vojenská 101. Symfonie D dur Hodiny http://www.youtube.com/watch?v=i1L6p4B2hBs Úkol k poslechu: Na základě poslechu řekněte, proč má tato symfonie název Hodiny. Co je jejím základem? 103. symfonie Es dur S vířením kotlů http://www.youtube.com/watch?v=dmo1FLPvUIk 2. Vokální díla Stvoření Čtvero ročních dob – navazuje na G. F. Händla 3. Opery Armida Orfeo ed Euridice

Joseph Haydn (1732–1809) Haydnův rukopis

Joseph Haydn (1732–1809) Test (doplňte): Joseph Haydn se narodil v Rohrau v __________. Je představitelem ___________. Označovali ho za „otce __________“. Otec Haydna byl _______ a matka byla __________. Haydn se naučil hrát na _______ a _______ a zpíval v __________ sboru. Haydn se oženil s ______ ______ Kellerovou a žil s ní celých ___ let. Opravdovou výhrou pro Haydna byla nabídka členství v orchestru u Paula Antona Esterházyho, který patřil k mocnému rodu sídlícím v __________. Joseph navštívil i _______. Haydn zemřel ve ______. Co se týká jeho charakteru, tak Haydn byl člověk optimistický, se smyslem pro humor. Nosil _____ paruky. Haydn napsal asi _____ prací. Psal hlavně s_______, známé jsou 94. s názvem S ú_____ k_____ a 101. s názvem H______.

Joseph Haydn (1732–1809) Řešení: Rakousku, klasicismu, symfonie, kolářem, kuchařka, cembalo, housle, kostelním, Annou Marií, 40, Maďarsku, Londýn, Vídni, šedé, 2000, symfonie, úderem kotlů, Hodiny.

Joseph Haydn (1732–1809) Obrázky: Dostupné na Wikipedia na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Joseph_Haydn.jpg>. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gutenberg.net_13504_illus6.jpg>. Videa: Dostupná na Youtube na www: <http://www.youtube.com/watch?v=lLjwkamp3lI>. <http://www.youtube.com/watch?v=i1L6p4B2hBs>. <http://www.youtube.com/watch?v=dmo1FLPvUIk>.