Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
C H R Á M C H M E L E A P I V A Regionální operační program NUTS II Severozápad.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Integrovaná strategie rozvoje území MAS Hrubý Jeseník pro roky Shrnutí dosavadních výstupů.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Pracovní setkání zástupců mikroregionů Olomouckého kraje 10. setkání středa 8.října 2008 Radniční sál BOUZOV.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Projekt „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“. Prezentace ke konání 2. kulatého stolu dne v Medlově.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Pavla Pekařová 3. ÚfŘP Ekonomická fakulta Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
2. setkání pracovních skupin „Podnikání a cestovní ruch“
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Národní program podpory cestovního ruchu
Ing. Kateřina Lichtenberková
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Centrum společných služeb
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
Marketing destinací Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Náměty pro činnost Národního fóra
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Akční plán Strategie MAS, Programové rámce, Fische
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
Univerzitní město Olomouc
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
Agroturistika a podnikání na venkově
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Představení projektu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti
Komora sociálních podniků
Informace z MMR Liberec, 26. června 2017.
Odbor regionální politiky
Klíčové aktivity projektu
Transkript prezentace:

Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet „Infrastruktura a životní prostředí“ Nepomuk, 28. 6. 2017

Aktuální stav Zpracována první verze socio-ekonomického profilu města, odesláno k připomínkování Realizována a vyhodnocena dotazníková šetření, odesláno k připomínkování Uspořádáno veřejné projednání strategie Formulován a projednán návrh SWOT analýzy, odesláno k připomínkování Zpracovaný strategický skelet

Strategická vize

Obecná východiska strategické vize Příjemné životní prostředí, malebná okolní krajina nabízející možnost pro relaxaci a odpočinek nedostatek pracovních příležitostí Místní ekonomický rozvoj Cestovní ruch Dobré dopravní spojení do významných okolních center (za prací, do škol) chybějící obchody a služba, nízká kvalita stávajících Kvalita života Charakter Nepomuku „na hranici vesnice a města“, kde jsou v dostatečné míře dostupné základní služby a zároveň je alespoň částečně zachována vesnická pospolitost obyvatel nedostatečná infrastruktura a nabídka volnočasových aktivit Infrastruktura a životní prostředí Veřejná správa dopravní obslužnost Nabídka kulturních a společenských akcí, aktivity města rozvíjející kulturní a společenský život

Logika strategie (I) Cílem taková „architektura“, která propojí strategický pohled a utilitární charakter dokumentu – ostře zacílená strategie, ale zároveň dostatečně široká tak, aby poskytovala oporu pro budoucí cíle a aktivity města (a umožňovala strategická rozhodnutí). Dva přístupy ke strategii: „Shora“ – definice vize na základě provedených analýz, jejich další rozpracování do specifických cílů, atd: STRATEGICKÁ VIZE  SPECIFICKÉ CÍLE „Zdola“ – seskupování a třídění témat, která jsou pro město relevantní a budou v následujícím období řešena OPATŘENÍ  PRIORITY  PRIORITNÍ OBLASTI

Logika strategie (II) Propojení obou přístupů: na úrovni priorit / opatření a specifických cílů Příklad: Specifický cíl 1 Specifický cíl 2 Specifický cíl 3 Priorita 1.1 Priorita 1.2 Priorita 1.3 Priorita 2.1 Priorita 2.2 …

Vize: teze Živé centrum regionu na rozhraní tří krajů, které odvážně rozvíjí vysokou kvalitu rezidenčního zázemí pro obyvatele města i regionu. Moderní město ve svých funkcích, správě a rezidenčních kvalitách; živé město kultury, sportu a společenského dění pro místní, obyvatele regionu i návštěvníky; stojící na historických základech. Město, které iniciativně využívá bohatosti/rozmanitosti kulturního dědictví, přírodních kvalit podbrdské krajiny i inovací a moderních trendů v cestovním ruchu pro rozšíření nabídky pro návštěvníky a turisty, kteří v regionu zůstávají a rádi se do něj vracejí. Město, které všemi dostupnými prostředky podporuje činorodost a podnikavost obyvatel, rozvíjí komunitu a její soudržnost a je ve svých funkcích vstřícné, přátelské a inovativní vůči jejich uživatelům

Specifické cíle SC1: Nepomuk: město vyznačující se vysokou kvalitou svého fyzického prostředí, svých funkcí a služeb, které obyvatelům města i širšího regionu poskytuje. SC2: Nepomuk / Nepomucko: atraktivní a živá destinace s historickou pamětí, kulturním dědictvím, pečující u svůj unikátní krajinný ráz a přírodní bohatství. SC3: Nepomuk: spádové centrum regionu pro veřejné služby a občanskou vybavenost; dostupné a propojené se svým okolím; poskytující služby vysoké kvality se zřetelem na inovace a moderní trendy; město přátelské k malému a střednímu podnikání.

ZÁKLADNÍ STRUKTURA STRATEGIE (návrh)

VIZE Místní ekonomický rozvoj Kvalitní veřejná správa Cestovní ruch Kvalita života Infrastruktura a životní prostředí Kvalitní veřejná správa

MÍSTNÍ EKONOMICKÝ ROZVOJ A CESTOVNÍ RUCH: NÁVRH

VIZE Místní ekonomický rozvoj Kvalitní veřejná správa Cestovní ruch Kvalita života Infrastruktura a životní prostředí Kvalitní veřejná správa Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch Rozvoj malého a středního podnikání Podpora spolupráce veřejné a soukromé sféry a rozvoj systematického řízení destinace Podpora spolupráce soukromé a veřejné sféry

1.1 Rozvoj malého a středního podnikání 1.1.1 Vytvoření a rozvoj pobídek pro přilákání a/nebo vznik podnikatelských záměrů ve městě 1.1.2 Podpora osob zahajujících podnikání 1.1.3 Propagace ekonomického potenciálu města 1.1.4 Podpora vzniku a rozvoje podnikatelských aktivit v centru města, vč. sociálního podnikání

1.2 Podpora spolupráce soukromé a veřejné sféry 1.2.1 Stabilizace a rozvoj systematické komunikace mezi správou města a podnikateli 1.2.2 Rozvoj informačního a poradenského servisu pro investory i začínající podnikatele 1.2.3 Podpora rozvoje spolupráce mezi místními podnikateli a základní školou

2.1 Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch 2.1.1 Podpora zvyšování kapacity a kvality základní infrastruktury a služeb pro cestovní ruch 2.1.2 Efektivní využívání historického dědictví pro kulturu a cestovní ruch s důrazem na inovace a rozvoj nových, moderních funkcí 2.1.3 Rozvoj infrastruktury pro cykloturistiku, včetně doplňkové infrastruktury a služeb 2.1.4 Podpora vzniku a rozvoje doplňkové infrastruktury pro cestovní ruch s důrazem na atraktivity pro rodiny s dětmi

2.2 Podpora spolupráce veřejné a soukromé sféry a rozvoj systematického řízení destinace 2.2.1 Rozvoj kapacit pro systematické řízení regionu jako destinace cestovního ruchu 2.2.2 Vznik a rozvoj platformy pro systematickou spolupráci veřejných a soukromých subjektů v cestovním ruchu 2.2.3 Podpora propojování služeb a atraktivit a vytváření ucelené nabídky / produktů cestovního ruchu 2.2.4 Rozvoj proaktivního marketingu města / regionu jako destinace pro cestovní ruch a jeho systematizace 2.2.5 Rozvoj spolupráce s komerčními subjekty v cestovním ruchu, včetně zahraničních 2.2.6 Podpora plného využití potenciálu zámku Zelená Hora pro cestovní ruch s důrazem na inovace a specifické zájmy vymezených cílových skupin, ve spolupráci s obcí Klášter 2.2.7 Rozvoj tematického cestovního ruchu s důrazem na historické dědictví (sakrální turistika), ale rovněž na filmový turismus, vojenskou historii místa, atd.

Děkuji za pozornost Ing. Petra Chvatíková (petra.chvatikova@rhdhv.com) Mgr. Lukáš Maláč (lukas.malac@rhdhv.com)