Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_02_12_vyjmenovaná slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.13 Název pro školu:
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro:3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Učivo 2. roč.. Doplň ú, ů, u. Vysvětli význam daných slov. Tvoř věty. _ točiště kr _ pěj pr _ van _ trapy _ mysl sr –b kr – tý - hel pr - běh - skok Hádej.
METODICKÝ LIST Prezentace je určena k opakování a proto je vhodné, zařadit ji na začátek školního roku. Předcházejí jí další dvě: měkké slabiky a tvrdé.
Vyjmenovaná slova po Z cvičení
Vyjmenovaná slova M. Vyjmenovaná slova M Nauč se řadu vyjmenovaných slov: my, mýt, myslet, mýlit se, hmyz, myš, hlemýžď, mýto, mýtit, zamykat, smýkat,
Nové modulové výukové a inovativní programy
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J01/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Křížovky s VS po B IV. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Vyjmenovaná slova po b Postup vložení tohoto snímku do prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po B
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VYJMENOVANÁ SLOVA B - opakování
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_253_DOPLŇOVÁNÍ_VYJMENO VANÝCH_SLOV_PO_Z.
- Označování buněk - Jedna buňka Řádek a sloupec Více buněk Všechny buňky.
Cvičení k samostatné práci.
Číslo v digitálním archivu školy
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Vyjmenovaná.
VY_32_INOVACE_01_TVOŘENÍ SLOV
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci se seznámí s pojmy souvětí, spojka. Přiřazují spojky do.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty oznamovací VY_32_INOVACE_01 Sada 22 Základní škola T.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO B Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Zemanová. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VYJMENOVANÁ SLOVA Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_11_12_vyjmenovaná slova.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11 _Moje rodina TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Markéta Žižková Datum/období: Podzim Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO B a F – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
V ZEMI PÍSMEN Opakování písmen M, m, L, l, S, s, P, p, A, a, O, o, E, e, I, i, U, u s králem Abecedou Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
1. Vyjmenovaná slova Autor: Mgr. Helena Záděrová být bydlit obyvatel byt příbytek nábytek obyčej bylina dobytek kobyla býk Dokážeš přiřadit slova k obrázkům?
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_07_12_vyjmenovaná slova
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_12_12_vyjmenovaná slova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_ Český jazyk
PaedDr. Milena Cempírková VY_32_Inovace_
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_17_03_tvrdé a měkké souhlásky.
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_13_03_tvrdé a měkké souhlásky.
PaedDr. Milena Cempírková VY_32_Inovace_
VY_32_INOVACE_12_01_vesmír (Křížovka)
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_182_ČJ3
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Český jazyk 3 Vyjmenovaná slova po M.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_20_02_vyjmenovaná slova
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ČESKÝ JAZYK
PaedDr. Milena Cempírková VY_32_Inovace_
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_18 _VYJMENOVANÁ SLOVA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Cvičení na vyjmenovaná slova po B
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_04_12_vyjmenovaná slova
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_16_12_vyjmenovaná slova
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Český jazyk – interaktivní procvičování vyjmenovaných slov po B
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_10_12_vyjmenovaná slova
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr. Simona Zalabáková Datum tvorby: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VYJMENOVANÁ.
Transkript prezentace:

Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_02_12_vyjmenovaná slova

Jaké i – y píšeme ve slově ZB TEK? BÝT - BUDE - ZBUDE - ZBÝT (ZBYDE) - ZBYTEK - ZBYTEČNÝ - NEZBYTNÝ

a) Toník nedojedl oběd, na talíři zůstal ------. Doplň křižovku: a) Toník nedojedl oběd, na talíři zůstal ------. b) Toník nepomáhal tatínkovi --------, mnohému se naučil. c) Myslivec již neměl náboje, musel zbraň -----. d) Nový obrázek visící na zdi se mamince -----. e) Hodiny každou hodinu ----. f) Toník chce --- milý a šikovný jako jeho rodiče. a)   T b) Z Č N Ě c) O d) L e) f)

Y - Ý I - Í hub-t hmyz b-l uplakaný chtěli b-chom jít Roztřiď do sloupců podle toho, zda – li se ve slově píše i – í nebo y – ý: Y - Ý I - Í hub-t hmyz b-l uplakaný chtěli b-chom jít papírová krab-čka hodiny odb-ly pátou zb-vající žák b-t poslušný kovové hrab-čky osobní automob-l trpět b-dou pomohli b- neb-la doma b-lo vás víc zab-l zlou saň

BYDLIT, OBYVATEL, BYT Kdo kde b dlí? Doplň správná i – y, í – ý:  Kdo kde b dlí? Sýkorky b dlí v budce zavěšené na jabloni. Vlaštovky se zab dlely v hnízdě nalepeném na zdi domu. Králíkům dědeček Toníka zhotovil králikárnu – to je jejich ob dlí. Pejsek Ťapka pob vá ve své boudě. A kde b dlí Toník? Toník je jedním z ob vatel města Česká Lípa. Spolu se svými rodiči ob vá dvoupokojový b t v panelovém domě. Toník rád jezdí ke své bab čce na venkov. Dědeček s bab čkou pob vají v malém domku na samotě u lesa. Ob vatelé měst a obcí se často navštěvují.

Dokonči věty podle skutečnosti a doplň i– y, í – ý: Jsem ob vatelem města / obce . V našem b tě b dlím já, . Náš b t útulné ob dlí. Až budu velký, b ch mít také takový b t.

Popis Prezentace je určená k osvojení příbuzného slova se slovem BÝT – ZBYTEK a vyjmeno- vaných slov BYDLIT, OBYVATEL, BYT. V prvním cvičení – kliknout levým tlačítkem myši na rámeček a doplnit pomocí klávesnice. Druhé cvičení je křížovka, při vyplňování vždy kliknout na dané políčko levým tlačítkem myši a pomocí klávesnice dopsat patřičné písmeno. Ve třetím cvičení se přesouvají ,,kartičky“ z č levé části do sloupců vpravo kliknutím levým tlačítkem myši do rohu kartičky a následně posunem myši se současným držením levého tlačítka. Čtvrté a páté cvičení je opět doplňování chybějících písmen, slov a skupin slov- kliknout levým tlačítkem myši na rámeček a doplnit pomocí klávesnice. O obsahu mohou žáci diskutovat.

Zdroje Myšlenková mapa – dle návrhu autorky Snímky 2 , 5 – obrázky dle návrhu autorky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vlková.