7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozcvička Urči typ funkce:
Advertisements

Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Kvadratické nerovnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Úplné kvadratické rovnice
Rozcvička Urči typ funkce:.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Průsečík grafu s osou x a y
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 y= ax 2 + bx + c  a,b,c jsou koeficienty kvadratické funkce  a  0  ax 2 kvadratický člen  bx lineární člen  c absolutní člen - číslo.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A17 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Procvičování vlastnosti kvadratické funkce. Určete vlastnosti funkcí z minulého procvičování.
graf kvadratické funkce
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
2.1.1 Kvadratická funkce. Kvadratická funkce se nazývá každá funkce, daná ve tvaru kde je reálné číslo různé od nuly, jsou libovolná reálná čísla. Definičním.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Funkce cosinus y = cosα Df < 0⁰ ; 360⁰ > Hf - grafem je cosinusoida = x- ová souřadnice průsečíku.
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Goniometrické funkce jsou funkce, které přiřazují úhlům desetinná čísla. Funkce sinus y = sinα Df < 0⁰ ;
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
12. Průsečíky se souřadnými osami
6. Graf funkce – kvadratická funkce
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
3 ANALYTICKÁ GEOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
7.3 Lineární funkce ve slovních úlohách Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vrchol paraboly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Rozcvička Urči typ funkce:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
GRAF LINEÁRNÍ LOMENÉ FUNKCE
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
2.1.1 Kvadratická funkce.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
Matematika Funkce - opakování
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
8.4 Funkce nepřímá úměrnost
7.2 Lineární funkce Mgr. Petra Toboříková
Příklady s lineární funkcí
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_103.MAT.02 Vrchol paraboly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kvadratická funkce Matematika – 9.ročník VY_32_INOVACE_
Transkript prezentace:

7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola Hradec Králové, Komenského 234

Urči vrchol paraboly, která má předpis: I. možnost spočítat podle vzorečku:

Urči vrchol paraboly, která má předpis: II. možnost rozložíme kvadratický trojčlen na čtverec: pokud a=1:

Př.: Doplň trojčleny na čtverec, načrtni graf a urči souřadnice vrcholu a průsečíky s osami: x

Př.: Doplň trojčleny na čtverec, načrtni graf a urči souřadnice vrcholu a průsečíky s osami: b) y x

Př.: Doplň trojčleny na čtverec, načrtni graf a urči souřadnice vrcholu a průsečíky s osami: b) x y

Př.: Doplň trojčleny na čtverec, načrtni graf a urči souřadnice vrcholu a průsečíky s osami: b) x y

Konec