Základy marketingového výzkumu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Advertisements

Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Ekonomická gramotnost
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Marketingový mix 4 P.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
9.Komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
Marketingová komunikace
Marketing & IT Jakub Stránský 19. prosince Marketing? Uskutečnění směny na trhu „Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
úvod pojetí a obsah marketingu
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Pohled na marketingový mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Průzkum trhu.
Vítejte na MARKETINGU.
Výzkum veřejného mínění (VVM) Aneb úvod do problematiky.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
1 Základy marketingového výzkumu. 2 Petr Pakosta 2004 FSS Tambor (výzkum trhu) OgilvyOne (reklamní agentura) 2007> FSS (populační věda, sociologie rodiny,
Ekonomika veřejného sektoru
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Tvorba marketingového mixu
MARKETING 2.
Marketingová komunikace
Marketingové strategie
Vítejte na MARKETINGU.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Historie marketingu
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketing farmářských produktů
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Jakub Stránský Marketing.
Transkript prezentace:

Základy marketingového výzkumu

Petr Pakosta 2004 FSS Tambor (výzkum trhu) OgilvyOne (reklamní agentura) 2007> FSS (populační věda, sociologie rodiny, atd.) Kontakt: pakosta@fss.muni.cz, dv. 317 Základy marketingového výzkumu

Osnova Formální požadavky Uvedení do problematiky Základní pojmy Cíle a prostředky výzkumu trhu Historie trhu Situace výzkumu trhu v ČR Teorie x Jogurty Základy marketingového výzkumu

Formální požadavky Literatura Zkouška – 6 kreditů Úkoly: Vypracovat „desktop research“ prezentaci založenou na veřejně dostupných datech (internet, noviny, atd.) a představit tak jeden z FMCG trhů (Fast Moving Consumer Goods) Zpracovat do podoby prezentace datový soubor Přednášky každé liché úterý 16:00--19:30 (12.10., 26.10., 9.11., 23.11., 7.12.) v místnosti U33 Základy marketingového výzkumu

Úkol 1 trh mobilních telefonů banky vklady / úvěry leasingové společnosti / splátkové společnosti trh výpočetní techniky, automobily osobní – malá /střední /vyšší třída / užitkové trh jízdních kol trh outdoorového oblečení mediální trh – TV / rozhlas / tisk-noviny / tisk-časopisy Základy marketingového výzkumu

Úkol 1 pivní trh trh lihovin cigaretový trh prací prášky dětské plenky jogurty trh biopotravin Základy marketingového výzkumu

Úkol 1 Popis trhu, vlastnické struktury, vyčíslení trhu a rozdělení trhu, základní pojmy, produkty a služby, nové trendy Min. 10 min., max. 15 min. Základy marketingového výzkumu

K čemu výzkum trhu? Základy marketingového výzkumu

Trendy Diferenciace (touha odlišit se) Homogenizace a unifikace (masovost nabídky i poptávky) Převis nabídky nad poptávkou => Nutnost výrobců vycházet vstříc potřebám zákazníků srovnej Simmel (O módě) Základy marketingového výzkumu

„Červená královna“ aneb „Je to honička být jednička“ Jednička na trhu: „No v našem kraji“, řekla Alenka, dosud ještě trochu zadýchaná, „se obyčejně dostaneme někam jinam – když takhle rychle dlouho běžíte, jako jsme my běžely“. „Nějaký pomalý kraj!“ řekla Královna. „Nu, zde, jak vidíte, potřebujete běžet, kolik dovedete, abyste zůstala na místě. Chcete-li se dostat někam jinam, musíte utíkat aspoň dvakrát tak rychle! (Carrol, 1871). Matt Ridley: Červená královna – sexualita a vývoj lidské přirozenosti. Základy marketingového výzkumu

Historie výzkumu trhu Masová spotřeba a produkce De-lokalizace výroby Přesun produkce z domácností do továren Srovnej Polanyi - komodifikace Značky Převis nabídky nad poptávkou => rozvinutá tržní ekonomika Velká hospodářská krize v USA Gallup Základy marketingového výzkumu

Marketingový mix 4P Price Placement Promotion Product People, Process, Physical evidence…. Souvislost marketingového mixu a výzkumu trhu 4, 5, 6 nebo 7P? Process, Ps Neplést si s „media mixem“:-) Základy marketingového výzkumu

Marketingový mix 4C Product = zákaznická hodnota (Customer Value) Price = zákazníkova vydání (Cost to the Customer), Placement = zákaznické pohodlí (Convenience), Promotion = komunikace se zákazníkem (Communication). Základy marketingového výzkumu

Základní úlohy výzkumu trhu 1) Zmapování trhu U&A (usage & attitude) Segmentace 2) Test výrobků, služeb Test konceptu Pre-test Post-test Cenový test Základy marketingového výzkumu

Základní úlohy výzkumu trhu 3) Komunikace a reklama Test konceptu Pre-test Post-test Sledování úspěšnosti reklamy (monitoring reklamy) Umístění značky na trhu Základy marketingového výzkumu

Základní úlohy výzkumu trhu 4) Spokojenostní studie Spokojenost zákazníků Spokojenost zaměstnanců Spokojenost distribučního řetězce 5) Výzkumy zaměřené na spotřební chování Spotřební deníky Peoplemetry „Media“ projekty Základy marketingového výzkumu

Přehled oborů vhodných k výzkumu Spíše negativně vymezené: Zemědělství Těžký průmysl Veřejná sféra Farmacie a chemický průmysl vůbec Základy marketingového výzkumu

Co se zkoumá nejvíce? FMCG Finance Telekomunikace Automobilový průmysl Maloobchod Média Základy marketingového výzkumu

Přehled agentur v ČR Základy marketingového výzkumu Pražské: Factum Invenio GfK Median STEM/MARK IPSOS-TAMBOR TNS-AISA SC&C CVVM DIMAR Opinion Window AC Nielsen Milward Brown Brněnské: Focus Brand Brothers Augur AMAR Základy marketingového výzkumu