Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-1 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení - Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Grafika v jazyce C# Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až 30.9..2013 Celková velikost 434 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Použitá literatura: Radek Vystavěl : Moderní programování,Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz
Grafika v jazyce C# Co představuje kreslení obrazců pomocí vektorové grafiky? -uživateli se nabízí základní pracovní plocha – Okno (plátno), které je součástí některých objektů(Formulář,Panel) -na tuto plochu může uživatel rozmístit jednotlivé čarové obrazce -tyto obrazce se utvářejí pomocí metody pro obsluhu události Paint objektu, na jehož plochu se obrazce budou kreslit -pro kreslení jednotlivých základních obrazců píšeme do této metody Paint konkrétní grafické příkazy .
Kdy se vykreslí do okna čarový obrazec? Událost Paint - tuto událost vlastní některé objekty,na jejichž plochu můžeme kreslit, - do obsluhy této události vkládáme příkazy pro kreslení grafických obrazců. Kdy se vykreslí do okna čarový obrazec? Okno nestačí nakreslit jen jednou! -většina grafických programů musí umět vytvořit nebo obnovit svou podobu kdykoliv na požádání.
Kdo vytváří požadavky na vykreslení okna? -tyto požadavky vytváří obvykle operační systém především v těchto situacích: předtím,než se okno poprvé zobrazí na monitoru je-li okno uživatelem minimalizováno a poté obnoveno do původní velikosti jestliže se část okna odkryje díky tomu,že uživatel přesunul okno ležící nad ním
Metoda Její funkce Její parametry Grafické příkazy Metoda Její funkce Její parametry DrawLine Kreslení úsečky Pero a souřadnice koncových bodů DrawRectangle Kreslení obdélníka Pero,souřadnice rohu,šířka a výška DrawEllipse Kreslení elipsy Pero a parametry Opsaného obdélníka FillRectangle Kreslení vyplně- ného obdélníka Štětec,souřadnice Rohu,šířka a výška FillEllipse né elipsy Štětec a parametry opsaného obdélníka
Souřadný systém okna Počátek o souřadnicích [0,0] leží v levém horním rohu okna X-ová souřadnice roste směrem doprava Y-ová souřadnice roste směrem dolů [0,0] x y
Proměnná Kreslící plocha V obslužné metodě události Paint vystupuje proměnná Kreslícíplocha, Jestliže jménem této proměnné voláme metodu např.DrawLine, úsečka se vykreslí právě na této kreslící ploše. Datový typ objektů kreslících ploch se jmenuje Graphics, proto je proměnná Kreslícíplocha deklarována příkazem: Graphics Kreslícíplocha; Proměnná je naplněna odkazem na kreslící plochu okna příkazem: Kreslícíplocha = e.Graphics;