Pedagogická diagnostika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Obratnostní schopnosti
Hodnocení ve výuce dějepisu Přednáška č. 12 AR 2011/2012.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
TRÉNINKOVÉ ZATÍŽENÍ Michal Lehnert Osnova přednášky:
Trénink atletických skoků
Diagnostika ve sportovních hrách
Didaktické prostředky
Komplexní testové systémy a Systémy pro Evidenci pohybové aktivity
Taktická příprava Michal Lehnert.
Basketbal Sportovní gymnázium Pardubice.
Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost.
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost) Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost)‏ Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
MOTORICKÉ TESTY A TESTOVÉ SESTAVY
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI 1. BIOLOGICKÁ DETERMINOVANOST 2. SENZITIVNÍ OBDOBÍ – MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 3. ÚZKÝ VZTAH S MOTORICKOU DOCILITOU 4. JEMNÁ A HRUBÁ MOTORIKA,
Hodnocení činností Tv a sportu
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
(soubory vnitřních předpokladů organismu k dané pohybové činnosti)
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI. Struktura přednášky –Charakteristika rychlostních schopností –Taxonomie rychlostních schopností –Biologické předpoklady –Ontogeneze.
Metody pedagogické diagnostiky
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
Motorické schopnosti Motorické schopnosti jsou obecné kapacity jednotlivce, projevující se ve výsledcích pohybové činnosti, jinak jsou skryté, latentní.
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Pedagogická diagnostika
PROBLEMATIKA DIDAKTICKÉHO TESTU
Diagnostika plavecké úrovně a plavecké techniky
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
TALENT ..
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
© Tom Vespa. Měkota Je to soubor předpokladů provádět aktivitu: a) určitou nižší intenzitou co nejdéle b) stanovenou dobu (vzdálenost) co nejvyšší intenzitou.
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Vybrané testové baterie
Pedagogická diagnostika
DIAGNOSTIKA TRÉNOVANOSTI
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
III. TYPOLOGIE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY A) Diagnostika neformální – mikrodiagnostika - průběžné diagnostikování: vědomostí, dovedností, názory, představy,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rychlostní a silové schopnosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Didaktické prostředky
Plánování, hodnocení a klasifikace ve školní tělesné výchově
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Vytrvalostní a koordinační schopnosti
Komplexní testové systémy
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Vytrvalostní schopnosti
Zahraniční testové baterie
Pohybové schopnosti a dovednosti
Testy koordinačních schopností
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
Edukační standardy Beharková Natália.
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Vybrané testy pro diagnostiku motorických schopností
Transkript prezentace:

Pedagogická diagnostika

Co to je Pedagogická diagnostika? vědecká disciplína, která se zabývá objektivním zjišťováním, posuzováním a hodnocením vnějších a vnitřních podmínek i průběhu a výsledků edukačního procesu. diagnóza je tedy hodnotícím zjištěním aktuálního stavu úrovně edukanta smyslem celého procesu diagnostikování je určit edukační strategie, navrhnout pedagogická opatření – stanovit prognózu

Diagnostika ve školní TV Jde o zjišťování informací o hlavních činitelích edukačního procesu a vztazích mezi nimi. Vhodná diagnostika je podmínkou účinného motorického učení a účinného eduakčního procesu. Chápeme ji také jako složku edukačního procesu (vedle motivační, kognitivní atd.)

Význam pedagogické diagnostiky Umožní: Korigovat nesprávné výsledky učení Vyrovnávat nedostatky při osvojování kurikula Potvrzovat úspěšné kroky v učení Plánovat další kroky v učení Vytvářet přiměřenou motivaci Informovat žáka i rodiče o dosaženém stavu

Diagnostika z hlediska průběhu: Vstupní diagnostika – zjištění předpokladů, na začátku šk. roku, nebo tematického bloku Průběžná diagnostika – zjištění dílčí úspěšnosti v učení; korekce a modifikace učebního (trénink.) programu; motivace (v tréninku) Finální diagnostika – klasifikace; výsledky po sezóně

Hlavní metody pedagogické diagnostiky Metody netestové: Systematické pozorování – musí směřovat k určitému cíli a být analytické (např. při pohybu); posuzovací škály; přímé a nepřímé Ústní zkoušení – slovní projev, komunikativnost, malá účinnost, neobjektivnost Písemné zkoušení – větší počet žáků

Rozhovor: a) strukturovaný (řízený) b) polostrukturovaný, c) nestrukturovaný (otevřený) Otázky: uzavřené, otevřené, polouzavřené Pořízení záznamu: zápis, videozáznam, audiozáznam Motodiagnostika: motometrie (měření, testy), motoskopie (pozorování), motografie (analýza videozáznamů)

Hlavní metody pedagogické diagnostiky Metody testové: Motorické testy pro diagnostikování pohybových schopností Motorické testy pro diagnostikováné pohybových dovedností Psychologické testy Vědomostní testy

Didaktické testy Typy: 1) standardizované (normalizované)– reliabilita (spolehlivost a přesnost), validita (platnost – testuje to, co má být testováno) 2) nestandardizované (orientační, informační) – sestavuje si každý edukátor sám

Motorické testy – pohybové schopnosti (dle Měkoty, 83) Testování kondičních schopností: statická síla, dynamická síla, statická lokální vytrvalost, dynamická explozivní síla atd. Testování obratnostních schopností: testy obratnosti a zručnosti, rytmické sch., motorické rovnováhy Testy rychlostních schopností: reakční rychlost, akční rychlost Testy pohyblivostních schopností

Motorické testy – pohybové dovednosti (dle Měkoty, 83) Uvádí 6 základních skupin, např.: Míčové hry – 6 skupin (stěna a míč, žonglování míčem, …) Vybrané testy motorických dovedností – házení, přihrávky, tenisové údery, podání, plavání aj.

Motorické testy – testové baterie UNIFITTEST: skok daleký z místa, leh-sed opakovaně, běh po dobu 12 minut, vícestupňový vytrvalostní člunkový běh Volitelné testy: člunkový běh, shyby, výdrž ve shybu Eurofit (+rovnováha, tapping, dynamometrie, aj.) Fitnessgram (www.fitnessgram.net)

Klasifikace ve školní TV Kritéria pro klasifikaci Vztah žáka k pohybové aktivitě, TV a celkově k tělesné kultuře Individuální změny ve sportovní výkonnosti a tělesné zdatnosti Individuální změny v osvojování vědomostí a pohybových dovedností

Klasifikační metody Symbolické vyjádření – známkou (méně objektivní) Slovní hodnocení (u nižších tříd, orientace na pozitivní podporu a rozvoji individuality) Kombinace obojího (např. na třídních schůzkách s rodiči)