ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Advertisements

Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
pro všeobecné letectví
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR V. Cizek
FPL 2012 a IBS Marek Dočkal ŘLP ČR s.p..
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
Projektový management
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Výzva OPPK Operační program Praha Konkurenceschopnost
ŘLP ČR s.p. Testování FPL 2012 s CFMU IATCC Praha, Marek Dočkal.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
SINGLE EUROPEAN SKY FUNKČNÍ BLOKY VZDUŠNÉHO PROSTORU Mgr. Richard Klíma KŘ/VOK.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Podporované zaměstnávání pro lidi se zrakovým postižením.
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Letecká záchranná služba
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Sněm RVŠ1 Financování VaV Sněm RVŠ2 Financování - institucionální podpora Návrh RVV na r (po krácení, před MPŘ): MŠMT - VZ +
Technické řešení PostSignum QCA
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Helios Orange - Implementace systému
Kontakty Webpage přednášky: – Slajdy (MS PowerPoint): –ftp://ulita.ms.mff.cuni.cz/predn/PRG017 Technické.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Seminář č.20 - Příprava lékáren na ePreskripci a poskytování údajů o vydaných LP Roman Slowioczek,
Změnová řízení v ISKP Praha, 8. září Typ závažnosti změny Nepodstatná změna Podstatná změna zakládají změnu právního aktu Podstatná změna nezakládají.
Přechod na 8,33 kHz Informace, diskuse
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Windows 7.
Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Letecká informační služba pro GA 2017
Rozhodčí řízení Přednáška 9 VŠFS 2016.
Obsah prezentace Požadavky u kterých dochází ke změně v procesu
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
Významné projekty ŘLP ČR
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Setkání LVT Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště.
Free Route Airspace Prague
Systém Technického deníku letadla (TLB)
15. ročník jednání s leteckými dopravci Milan Koráb
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p.
GaP a správa úvazků.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Koncepce Free Route ve FIR Praha
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Tereza Topková Odbor civilního letectví
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení dubna 2019, Praha.
Základní informace k testování připravovaného propojení vnitrodenního trhu (1/2) Cíl: Testování je zaměřeno na nové implicitní a explicitní účastníky.
Národního registru hospitalizací
Transkript prezentace:

ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p. 14. ročník jednání s leteckými dopravci 26.10.2016 Milan Koráb

CPDLC – proč, jak, výhody / nevýhody Původní plán: EC Commission Regulation No 29/2009: Kde: FL 285 and above (GAT IFR) Co: ATN Services: DLIC and CPDLC (ACM, ACL, AMC) Kdy: 2013 core area, 2015 rest Letadla: forward fit 2011, retrofit 2015 Nový plán: EC Commission Regulation No 2015/310 (vydáno únor 2015!!) Kdy: 5. února 2018 Letadla: 5. února 2020 EUROCAE ED-110B 12/2007 Snížení hlasové komunikace, přeslechy………

Stav v Evropě ANSP provozující DL: FIR Praha: Problémy: MUAC, DFS, Sky Guide, ACG, DSNA?? Limitování provozu použitím „White listů“ (přístup MUAC / DFS / ANS) FIR Praha: Zahájení provozu 05. ledna 2017 Problémy: Fenomén „Provider Abort“ Technická kompatibilita (avionika) Nedostatek koordinace a pravomocí Neřešené problémy CSP

Před nasazením: Testování: Publikace: Probíhá: Interní testy na vývojovém pracovišti Testy s EEC Bretigny Testy s letadly ČSA na zemi Další testy s provozovateli? Publikace: AIC A 4/16 vydán AIP podklad předán k publikaci Úprava interních předpisů Probíhá: Výcvik řídících Schvalovací proces s ÚCL

Předpoklady použití FPL – pole 10 „J1“, pole 18 CODE/xxxxxx Letadlo musí zaslat CM Logon, obsahující: Odpovídající C/S, ADEP, ADES, (EOBT) Stejnou 24-bit adresu Odpovídající verzi CPDLC (PM) Podporovaný set CPDLC zpráv Kdo rozhoduje o použití DL?

Použití CPDLC na ACC/APP Praha Přelety (ACC): CM Logon cca 30 minut před COP VDLm2 krytí i pod FL285 (FL195A + TMA Praha a CTR Ruzyně) Přílet do Prahy: Přeladění ACC -> APP datalinkem se současným ukončením CPDLC spojení Odlet z Prahy: CM Logon na zemi Navázání CPDLC po vzletu APP eventuální Downlink request odmítne (UM237)

Podporované UM zprávy Letadlo může prostřednictvím CPDLC obdržet následující zprávy (kódové označení): Změny CFL (s podmínkou – UM20, UM23, UM27, UM29 + UM47, UM48, UM171, UM172, UM173, UM174) Změny trati DCT/HDG (UM72, UM74, UM94, UM96, UM190, UM215) Změny rychlosti MACH/IAS (UM106, UM107, UM108, UM109, UM116, UM222) Příkaz k přeladění (UM117, UM120) Odpovědi (UM0, UM1, UM3, UM237) Jiné (UM123, UM148, UM179, UM183) APP Praha podporuje pouze přeladění (UM117, UM120)

Podporované DM zprávy Letadlo může prostřednictvím CPDLC vyslat: Žádost o změnu hladiny (s odůvodněním – DM6, DM9, DM10 + DM65, DM66) Žádost o DCT (s odůvodněním – DM22 + DM65) Může vyslat tísňovou zprávu (DM55, DM56, DM112) Odpovědi (DM0, DM1, DM2, DM3, DM81, DM82, DM89) Ostatní DM zprávy včetně „FreeText“ zpráv jsou systémem odmítnuty. APP nepodporuje žádné DM zprávy.

Dotazy? Písemné dotazy prosím posílejte na: korab@ans.cz

Děkuji za pozornost korab@ans.cz