Pravopisná cvičení 1 Autor: Mgr. Ivana Tesařová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DEN ZEMĚ –orientační závod Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Advertisements

VYJMENOVANÁ SLOVA PO L – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
SLOVNÍ DRUHY Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Opakování vyjmenovaných slov po m Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
MĚŘÍTKO MAPY, KILOMETR Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
VY_32_INOVACE_60_Opakovani Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, 3.ročník Opakování pro 3. ročník - čj Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a.
Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
PRVNÍ JEMNICKÁ BITVA O UPEVNĚNÍ KRÁLOVSKÉ MOCI LUCEMBURSKÉ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Přesmyčky s VS po S Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Zájmena Autor: Mgr. Ivana Tesařová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2013
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
PŘÍDAVNÁ JMÉNA VÝKLAD A PROCVIČENÍ.
Přesmyčky s VS po L Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_226_ČJ2
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Kvadratické nerovnice
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_01_PODMĚT A PŘÍSUDEK
Autor: Mgr. Jana Šulcová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.08_Význam_slov Datum:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_ INOVACE_ 04_ ČESKÝ JAZYK 3
Transkript prezentace:

Pravopisná cvičení 1 Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/21.2165

Druh učebního materiálu Pracovní listy Anotace Obsahuje výběr cvičení / pracovních listů / k souhrnnému procvičování učiva. Texty jsou tematicky zaměřeny na podzimní období. Kromě práce s textem /doplňování i/y a předpon a celá slova podle významu/ je zde námět pro vlastní pozorování. Též si zopakujeme slovní druhy a základní skladební dvojice. Práci uzavírá ukázka lidové slovesnosti. Autor Mgr. Ivana Tesařová Předmět Český jazyk Očekávaný výstup Porovnává významy slov, rozlišuje ohebné slovní druhy, píše správně i/y po obojetných souhláskách, užívá správné předpony, tvoří vlastní literární text na dané téma, vyhledává základní skladební dvojice. Druh učebního materiálu Pracovní listy Cílová skupina Žáci 5. ročníku Metodický postup Je součástí cvičení jako návod

Vlašto – ky - létají se - kracováním dnů. Jiné druhy Doplň chybějící písmena, předpony a předložky. Zdůvodni pravopis. Další možnosti práce: Určujte slovní druhy, barevně odlište ohebné slovní druhy. Diskuse. Hledání podobných textů v literatuře. Libovolný záznam. Motivace pro vlastní pozorování. Vlašto – ky - létají se - kracováním dnů. Jiné druhy ptáků v – užívají prvních příhodných větrů - období v – chřic. Jak se během letu or – entují ? Ptáci se řídí postavením slunce a hv – zd, podle nich v – rovnávají své - chylky. - znávají také tvary a pachy krajin, kudy již prolétali. Ovšem i mlad - ptáci, kteří cestují - prvé, znají cestu. Jako b – v sobě měli kompas. / z čítanky pro 4. ročník, Nová škola /

- ráme jen ty ………………, které bezpečně známe. 2. Doplň slova podle jejich významu a funkce ve větě. Využij nápovědy. HLAVNÍ ZÁSADY SPRÁVNÉHO HOUBAŘE - ráme jen ty ………………, které bezpečně známe. Plodnici - půdy opatrně - kroutíme a …………….. zahrneme lesní půdou. 3. Houby - kládáme do ……………… . Nikdy ne sáčku. 4. Houby - pracujeme v kuchyni co ……………………… . 5. Neničíme …………………… houby rozkopáváním. Nápověda: neznámé, plodnice nejdříve košíku www.lidovky.cz podhoubí Další možnosti : Nakresli a popiš houbu /schematický nákres/

ASTRONOMICKÝ NÁSTUP PODZIMU Přečti a přepiš správně. Podtrhni přísudek a podmět. Vyhledej přísudek jmenný. Zjisti, jak se také nazývá tento den. ASTRONOMICKÝ NÁSTUP PODZIMU VLÉTĚSESEVERNÍPOLOKOULEZEMĚODSLUNCEODKLÁNÍ. DNYSEZKRACUJÍ,NOCISEPRODLUŽUJÍ. 23.ZÁŘÍNASTÁVÁPODZIMNÍROVNODENNOST,NASEVERNÍ POLOKOULIZAČÍNÁPODZIM.DENINOCJSOUSTEJNĚDLOUHÉ JAKOOJARNÍROVNODENNOSTI.

PŘÍSLOVÍ A RČENÍ O UČENÍ Co se v mládí naučíš - ………………………………………………… Žádný učený z nebe - - - - - - - . Učení - - - - - - -. Učení jako proti proudu plavání: ustaneš na chvíli – vrátíš se o - - - - . VTIPY ZE ŠKOLY : „ Táta m - za pěkné v – sv – dčení nasl – boval hory doly.“ „ A slovo nesplnil, co?“ Jak se to vezme. Koupil m – atlas.„ Říkejte si slušné vtipy tak, aby se někdo zasmál.