DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÁ RENESANČNÍ LITERATURA
Advertisements

POČÁTKY HUDEBNÍCH DĚJIN U NÁS
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_844_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Název Renesance v Čechách
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Český humanismus a renezance
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební renesance v Čechách
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
ANARCHISTIČTÍ BUŘIČI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Renesance a humanismus v Čechách
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Präpositionen – den.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_17.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_16_SVO_Český.
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Rozdělení hudební vědy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CH_1_BAR_17_OBECNACHEMIE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_20_SVO_Český.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
Česká hudební renesance a baroko Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem hudby v období renesance a baroka. Popisuje historické souvislosti jejího vzniku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Test k ověření znalostí z HV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Literatura období humanismu a renesance
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dějiny hudby a její osobnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jan Ámos Komenský.
ŠABLONA III/2 Jan Ámos Komenský, literatura 8. roč. ,Mgr. L
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_17_SVO_Česká renesance Autor Mgr. Klára Svobodová Tematický okruh Hudební výchova – dějiny hudby Ročník 1. ročník čtyřletého gymnázia Datum tvorby 4.4. 2014 Anotace Základní znalosti o problematice neoklasicismu a jeho významných představitelů Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, množství ukázek umožňuje učiteli volit a zaměřit se na to, co studenty nejvíce zajímá, co poslouchají Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Česká renesance Mgr. Klára Svobodová

Renesanční hudba Po bitvě u Lipan nezůstává zapomenuta hudební tradice písní Vzniká jednota bratrská, jako nový nositel vzdělanosti, vzniká na základě myšlenkového proudu Petra Chelčického, důležitou součástí jejích bohoslužeb je zpěv českých písní Od 16. století k nám proniká renesanční umění – Praha se stává kulturním evropským střediskem za vlády Rudolfa II. Prostá lid je velmi zpěvný a vedený k hudebnosti

Duchovní píseň Nový jev- obecná nota -vžitý zapamatovatelný nápěv, jemuž se podkládají různá slova Vznikají nové kancionály –zpěvníky jednoty bratrské Písně z bratrských kancionálů pronikají do katolictví, mají celoevropský význam Literární bratrstva fungují i jako pěvecké kapely vedle chrámů

Jan Blahoslav Biskup jednoty bratrské Uspořádal dějiny jednoty bratrské – spis Vytváří: Ivančický kancionál Šamotulský kancionál https://www.youtube.com/watch?v=UWMhmQCNlc0

Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic Sídlil na hradě Pecka Renesanční šlechtic, spisovatel, diplomat, dvořan, politik Popraven v Praze spolu s dalšími 21 českými pány Po jeho smrti byly zničeny jeho rukopisy, bohatá sbírka hudebních nástrojů https://www.youtube.com/watch?v=Vn1ZjQykanM https://www.youtube.com/watch?v=DEk9W8OevBc&list=PL8RSIFHkzKWXkIqpUBff0lARqKf3kyiai

Jan Amos Komenský Hudba je předmětem školní výuky Mateřská úloha zpěvu při kontaktu dítěte s matkou Vydává Amsterodamský kancionál https://www.youtube.com/watch?v=eE7kYpUBEUk

Jan Campanus Vodňanský Přelom renesance a baroka Po bitvě u Lipan přestupuje ke katolictví Jeden z nejznámějších latinsky píšících básníků v době humanismu https://www.youtube.com/watch?v=48dihszU80k

Vznik lidových písní Působení hudebníků na zámcích a chrámech vede postupně ke vzniku oblíbených písní Ústně se předávají z generace na generaci Jejich notový záznam známe až z 19. století https://www.youtube.com/watch?v=v4jQZEocotE

Literatura Charalambidis A. a kol. Hudební výchova pro 8. ročník, SPN, Praha 2005 Charalambidis A. a kol. Hudební výchova pro 9. ročník, SPN, Praha 2005 Schnierer M., Dějiny hudby, JAMU, Brno 2007 Michels U., Encyklopedický atlas hudby, NLN 2000 Toto dílo je k dispozici pod licencí CC BY-SA