KOMUNIKACE Přednáška P6 20. 03. 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Podnikat je když....? Realita Ivan PilnýHradec Králové prosinec 2011.
pro společnost Chodura
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Mediace Radka Janebová.
V e d e n í l i d í.
Komunikační dovednosti
„Test“ schopnosti imaginace
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
TRANSAKČNÍ ANALÝZA.
Management a rozvoj obcí
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI A VEDNÍ TÝMŮ Obecná část pro vedoucí pracovníky společností Ing. Rudolf Pánek, CSc. ABC Professional
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
KONFLIKT Božena Genrtová.
Milana Reichlová. 1) co je konflikt 2) nesprávné chápání pojmu 3) konflikt je „ normální „ 4) druhy konfliktů 5) dvojí rovina konfliktu 6) typy chování.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Zpracovala: Simona Hyková
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Jak se účinně na vyjednávání připravovat Co bychom si měli před každým jednáním promyslet?
Komunikace s rodiči.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Název přednášky Krize důvěry a jak vytvářet, udržovat a obnovovat důvěryhodnost – test důvěryhodnosti (viz přílohy) Osnova prezentace 1. Některé identifikované.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Řešení sporů – úvod I. konzultace Naděžda Rozehnalová Tereza Kyselovská.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Název předmětu: MANAGEMENT 1, ZÁKLADY MANAGEMENTU (BKH_MAN1, BKH_ZMAN) Rozsah: 12 hodin přímé výuky Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného.
Název předmětu: MANAGEMENT 1 (BKH_MAN1) Rozsah: 12 hodin přímé výuky za semestr Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného studia: Autokorekční.
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Pedagogická komunikace
Metody personální práce 1. setkání 1. Základní informace Vyučující: Mgr. et. Bc. Ludvík Ducháček Mgr. et. Mgr.
Název předmětu: ZÁKLADY MANAGEMENTU (BPH_ZMAN) Rozsah: 2/1 přímé výuky týdně Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného studia: Autokorekční.
Vůdcovství - leadership
Název předmětu: ZÁKLADY MANAGEMENTU (BPH_ZMAN) Rozsah: 2/1 přímé výuky týdně Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného studia: Autokorekční.
Řešení sporů – úvod I. konzultace Naděžda Rozehnalová.
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
PS 2015/16 Název předmětu: MANAGEMENT 1 (BPH_MAN1) Rozsah: 2/2 přímé výuky týdně Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného studia: Autokorekční.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Ekonomika malých a středních podniků
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
České Budějovice, červen 2016
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
ZÁKLADNÍ INFORMACE Název předmětu: MANAGEMENT (PHMANA)
Téma Závěrečné práce: Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Vedoucí ZP:
Konflikt Sociální psychologie.
Specifické metody SP LS 16
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE Přednáška P6 20. 03. 2017

Definice

Lidská komunikace

„One cannot not communicate.“ Paul Watzlawik (25. 07. 1921 – 31. 03. 2007): americký psycholog, psychoterapeut a filosof „One cannot not communicate.“

ZÁKLADNÍ PRAVIDLA KOMUNIKACE nelze nekomunikovat: Komunikace BY MĚLA BÝT:

LEADERSHIP & KOMUNIKACE Peter Urs Bender

Účel komunikace

HEMISFÉRY http://www.radialnimysleni.cz/html/funkce_hemisfer.html

EMOČNÍ KALÍŠEK (Ing. Jitka Ševčíková, MBA)

(emocionální, iracionální) KONFLIKT STŘET, SRÁŽKA Věcnou (racionální) Lidskou (emocionální, iracionální)

POZITIVNÍ VNÍMÁNÍ KONFLIKTŮ OTÁZKA ČLENENÍ STAVŮ, UDÁLOSTÍ ATD. NA NEGATIVNÍ A POZITIVNÍ ? POZITIVNÍ A NEGATIVNÍ EMOCE ? ROBINSON A CELÝ PŘÍBĚH.

3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU 1). Rovnováha a stabilita Rovnováha: Stabilita: Konflikt Rovnováha Krize

Pravidlo k 1): Bez konfliktů systém ztrácí dynamiku.

3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU 2). Spory a problémy Spor: Problém: Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání

Pravidlo k 2): Má-li konflikt povahu sporu, udělejte z něj problém.

3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU 3). Zájmy a postoje: Zájmy: Postoje:

Pravidlo k 3): Otázka PROČ? Pomůže rozpoznat zájmy skryté za postoji analýza zájmů.

3 PILÍŘE ZVLÁDÁNÍ KONFLIKTU SHRNUTÍ Vybrané pojmy Stručné charakteristiky Související pravidla Konflikt Zdroj nerovnováhy nebo nestability Rovnováha Stabilita Stav systému Schopnost systému Chraňte stabilitu! Spor Problém Řešení je prosazováno Řešení je hledáno Začínejte člověčinou! Postoj Zájem Co lidé říkají Proč to lidé říkají Jednejte o zájmech! Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání

DUCH D U C H

TAKTIKA JEDNÁNÍ Horolezecká metoda Plamínek, J. Konflikty a vyjednávání

PROAKTIVITA & REAKTIVITA

DICHOTOMICKÉ MYŠLENÍ

ÚROVNĚ KOMUNIKACE NÍZKÁ ----------------------------> VYSOKÁ TVŮRČÍ A SYNERGICKÁ NÍZKÁ ----------------------------> VYSOKÁ VEDENÍ S RESPEKTEM OBRANNÁ NÍZKÁ -----------------------------------------------> VYSOKÁ

PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI „Abyste zdvojnásobili účinek své prezentace, použijte polovinu slov.“ – Peter Urs Bender Na jednu minutu přednášky připadá 30 minut přípravy.

KOLIK ČASU POTŘEBUJI ?

POZORNOST POSLUCHAČE Klesá po 5 minutách. Upoutání pozornosti: Trvání přednášky VYUŽITÍ DOBŘE PŘIPRAVENÉ ZÁVĚREČNÉ FÁZE

DŮVĚRA 5 VLN DŮVĚRY: Sebedůvěra Důvěra ve vztazích Důvěra v organizaci Důvěra na trhu Důvěra ve společnosti

4 ZÁKLADNÍ PRVKY DŮVĚRYHODNOSTI Integrita 2. Úmysly 3. Způsobilost 4. Výsledky

DŮVĚRA

„KID MANAGEMENT“ (manažeři ve věku 28–35 let) Skvělí v operativě („hasí“ problémy) Znají MN Jsou on-line 24 hodin 7 dní v týdnu Neumí hospodařit s časem a energií Problematicky komunikují (příkazy) Empatie je pro ně „cizí“ slovo Neumí chválit Neumí motivovat druhé Většinu času zabírají schůzky s operativním řešením

Použité zdroje Bender, P. U. Niterný leadership, 2001, ISBN 978-80-7261-069-3 Plamínek, P. Konflikty a vyjednávání, 2009, ISBN 978-80-247-2944-2 http://www.radialnimysleni.cz/html/funkce_hemisfer.htm Hierhold, E. Rétorika a prezentace, 2012, ISBN 978-80-247-2423-2 Bauer, M. Haburaiová, S. Leadership s využitím Kaizen Lean, 2015, ISBN 978-80-265-0390-3 Covey, S. M. R. Důvěra: jediná věc, která dokáže změnit vše, 2008, 978-80-7261-176-8 http://citaty.net/autori/peter-urs-bender/