Seminář k finančnímu vypořádání dotací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.03 Ročník3. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Účetní dokumentace a její náležitosti
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Odpisové plány Inventarizační zpráva
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Správa dokumentů v mezioborových souvislostech
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Digitální učební materiál projektu CZ.1.07/1.5.00/
Občanské soudní řízení I.
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Didaktický rozbor 2. tematického celku
Seminář k finančnímu vypořádání dotací
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Dotační program na podporu jednotek sboru dobrovolných hasičů pro rok 2018 Blanka Procházková.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Právní úprava účetnictví, dokumentace
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Program na podporu lesních ekosystémů
Občanské soudní řízení I.
Realizace a vyúčtování malého projektu
Občanské soudní řízení I.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Dotační program – Zdravé municipality JMK 2019
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Seminář k finančnímu vypořádání dotací poskytnutých v rámci dotačních programů: Podpora rozvoje v oblasti kultury a památkové péče v roce 2016 Muzejní noci a noci kostelů v Jihomoravském kraji v roce 2016 Podpora památek místního významu v Jihomoravském kraji v roce 2016

Důležité termíny podání písemných žádostí o změnu akce do 30.10.2016 změny rozpočtu, převody mezi investicemi a neinvesticemi, změny účelu dotace, termínu čerpání dotace apod. čerpání dotace od 01.01.2016 do 31.12.2016 musí být zaúčtováno a celé uhrazeno, daňový doklad ne jen záloha vrácení nevyčerpané části dotace a předložení vypořádání do 31.01.2017 nepostačuje předání k poštovnímu doručení

Náležitosti finančního vypořádání dotace 01

01| Náležitosti finančního vypořádání dotace Závěrečná zpráva (ZZ): čl. IV. odst. 16 a čl. V. odst. 4 smlouvy, označení příjemce a název projektu, vč. názvu akce, popis realizované akce ve výsledném provedení, celkové vyhodnocení splnění účelu a přínosu akce (projektu), související fotodokumentaci, prohlášení o správnosti a pravdivosti, příp. čestné prohlášení o snížení uznatelných výdajů akce v rozmezí 30 – 70 %, (netýká se PPMV) podpis osoby oprávněné jednat za nebo jménem příjemce (příp. více oprávněných osob – dle smlouvy), datum a příp. razítko. 01| Náležitosti finančního vypořádání dotace

01| Náležitosti finančního vypořádání dotace 2. formulář Finanční vypořádání dotace (FV): čl. IV. odst. 15 a čl. V. odst. 4 smlouvy, ke stažení http://dotace.kr-jihomoravsky.cz - Dotační oblast Kultura a památková péče u jednotlivých programů, podpis osoby oprávněné jednat za nebo jménem příjemce (příp. více oprávněných osob – dle smlouvy), datum a příp. razítko. 01| Náležitosti finančního vypořádání dotace

Pokyny k vyplnění formuláře FV (čl. IV. odst. 15 smlouvy ) Název dotačního programu: - vypsat dle čl. I. odst. 2 smlouvy (RKPP, MNNK, PPMV) Název akce: - vypsat dle čl. I. odst. 1 smlouvy Celkové výdaje na akci: = celkové uznatelné výdaje akce (vycházet ze schváleného rozpočtu žádosti!) Osoba odpovědná za vypořádání dotace: - za FV odpovídá osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, nicméně je vhodné dále uvést i osobu, která vypořádání přímo provádí spolu s kontaktem na ni 01| Náležitosti finančního vypořádání dotace

01| Náležitosti finančního vypořádání dotace Soupis dokladů vztahující se k realizaci akce: = soupis všech prvotních účetních dokladů a dalších dokladů prokazujících vznik uznatelných výdajů akce (dotace, spoluúčast, další) Číslo účetního dokladu v účetní evidenci: Vámi přidělené evidenční číslo (např.: PF1, VPD1 apod.) Číslo prvotního účetního dokladu: - číslo uvedené na dokladu dodavatelem (např.: 16003 apod.) Název dokladu: - resp. typ dokladu (např.: faktura, paragon, výdajový pokladní doklad) Účel platby: - např. propagace, ozvučení, stavební práce apod. 01| Náležitosti finančního vypořádání dotace

01| Náležitosti finančního vypořádání dotace Částka v Kč (bez DPH)*: - částka uvedená na dokladu, resp. uplatňovaná částka (= uznatelná část faktury), a to buď s nebo bez DPH: * s DPH - neplátce DPH - plátce DPH, který nemá nárok na odpočet DPH (zákon 235/2004 Sb.) * bez DPH - plátce DPH Z toho částka hrazená z dotace JMK: - celá částka uvedená na dokladu či její část (nemusí být poměrná), - pokud není doklad hrazen z dotace, tak do kolonky nic neuvádíme. 01| Náležitosti finančního vypořádání dotace

Dokladování a zaúčtování dotace 02

Zaúčtování dotace (čl. IV. odst. 11 smlouvy) obecně platné předpisy, zejména: zákon č. 563/1991 Sb. , o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů účetnictví zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů daňová evidence, nicméně doklady musí splňovat náležitosti účetního dokladu ve smyslu § 11 zákona č. 563/1991 Sb. , o účetnictví řádné a oddělené sledování čerpání dotace: - účetnictví analytické členění nebo ORG, ÚZ apod., - daňová evidence zvláštní sloupeček v peněžním deníku, - odděleně se sleduje dotace nikoliv jen akce, 02| Dokladování a zaúčtování dotace

Označení dokladů hrazených z dotace JMK (čl. IV. odst. 12) řádné vedení a viditelné označení originálních účetních dokladů prokazujících čerpání dotace Hrazeno z dotace RKPP (MNNK, PPMV) JMK 2016 ve výši … Kč na základě smlouvy č. ……., k vypořádání se dokládají pouze kopie dokladů! označeny musí být veškeré doklady vztahující se k položce hrazené z dotace – smlouvy (příp. související dodatky), objednávky, faktury, VPD, PPD, paragony, výpisy z b.ú., a to tak, aby byl originální doklad znehodnocen, jeden účetní případ lze hradit z více zdrojů (z dotace MK, ze sponzorského daru apod.).

Dokladování (čl. IV. odst. 15 smlouvy) kopie všech prvotních účetních dokladů a dalších dokladů prokazujících: - čerpání dotace - použití vlastních finančních zdrojů do výše uvedené ve smlouvě (= spoluúčast) zbylé uznatelné výdaje do výše schváleného rozpočtu postačí doložit soupiskou v tabulce finančního vypořádání k jednotlivým položkám je třeba doložit všechny související doklady: 1. smlouvy nebo objednávky, vč. příloh 2. faktury vč. příloh, dodacích listů; paragony 3. doklady o zaplacení - bankovní výpisy nebo výdajové pokladní doklady příp. příjmové 02| Dokladování a zaúčtování dotace

Nejčastější chyby či nedostatky 03

03| Nejčastější chyby či nedostatky ZZ a tabulka FV: a) nedodržení rozpočtu přiloženého k žádosti - pokles předpokládaných uznatelných výdajů akce o více jak 30% oproti žádosti bez doložení čestného prohlášení (netýká se PPMV), b) podpis na ZZ a FV - chybí, - podepíše se jiná osoba než osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, - chybí podpis další oprávněné osoby (dle smlouvy), 03| Nejčastější chyby či nedostatky

03| Nejčastější chyby či nedostatky 2. doklady: a) „Hrazeno z dotace RKPP/MNNK/PPMV JMK ve výši… Kč na základě smlouvy č….“: - neuvedeno vůbec nebo až na kopiích, - chybně uvedeno úplně na všech dokladech, - uvedena špatná výše dotace apod., b) úplnost dokladů: - nesplňují veškeré náležitosti účetního dokladu, údaje jsou neúplné, špatně čitelné, nesprávné, - na neuznatelné výdaje, nejsou uhrazeny v termínu apod. c) neoddělené sledování čerpání dotace 03| Nejčastější chyby či nedostatky

03| Nejčastější chyby či nedostatky 3. propagace (čl. IV odst. 18 smlouvy): - bližší info viz http://dotace.kr-jihomoravsky.cz - Dokumenty - nesplňuje Pravidla pro publicitu a Manuál jednotného vizuálního stylu - smlouva uděluje souhlas s použitím loga poskytovatele, nicméně pokud není ještě podepsána lze o souhlas požádat formou žádosti – formulář: http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=2650&TypeID=2 - logo ve správném formátu k úpravě lze zaslat na požádání - propagační materiály musí obsahovat: a) logo Jihomoravského kraje, b) informativní text o spolufinancování z finančních prostředků (např.: Podpořil Jihomoravský kraj, Spolufinancováno Jihomoravským krajem). 03| Nejčastější chyby či nedostatky

03| Nejčastější chyby či nedostatky V případě, že akce splňuje zároveň i následující podmínky: dotace je vyšší než 50.000 Kč, jejím obsahem je rekonstrukce nemovitého majetku, financování infrastruktury nebo stavebních prací, jsou k propagaci projektu povinné následující nástroje a prostředky: reklamní panel nebo informační tabulka, b) pamětní tabulka nebo deska. 03| Nejčastější chyby či nedostatky

Děkujeme za pozornost Kontakty: Bc. Veronika Plachá placha.veronika@kr-jihomoravsky.cz tel.: 541 652 370 Mgr. Luděk Král kral.ludek@kr-jihomoravsky.cz tel.: 541 652 225

§ 11 Účetní doklady  Účetní doklady jsou průkazné účetní záznamy, které musí obsahovat  a) označení účetního dokladu,  b) obsah účetního případu a jeho účastníky,  c) peněžní částku nebo informaci o ceně za měrnou jednotku a vyjádření množství,  d) okamžik vyhotovení účetního dokladu,  e) okamžik uskutečnění účetního případu, není-li shodný s okamžikem podle písmene d),  f) podpisový záznam podle § 33a odst. 4 osoby odpovědné za účetní případ a podpisový záznam osoby odpovědné za jeho zaúčtování.  Účetní jednotky jsou povinny vyhotovovat účetní doklady bez zbytečného odkladu po zjištění skutečností, které se jimi zachycují, a to tak, aby bylo možno určit obsah každého jednotlivého účetního případu způsobem podle § 8 odst. 5. 

Neuznatelné výdaje společné, pouze RKPP, rozdíl v PPMV a MNNK úhrada mezd a souvisejících odvodů (zejm. sociální a zdravotní pojištění zaměstnanců příjemce, daně), úhrada výdajů na pohoštění a stravování (mimo výdajů na stravování pro účastníky vystoupení souborů dětí a mládeže ve věku do 26ti let), PPMV b) úhrada výdajů na pohoštění a stravování, peněžní a věcné dary (mimo výdajů na věcné ceny v soutěžích, které jsou součástí akce, kde cena za 1 kus nepřesahuje částku 500,- Kč - např. kytice, diplomy, medaile, drobné upomínkové předměty), PPMV c) peněžní a věcné dary, odpisy dlouhodobého majetku, nákup nemovitostí, úhrada cestovních náhrad dle zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů, dotace jiným fyzickým a právnickým osobám,

Neuznatelné výdaje h) úhrada daně z přidané hodnoty v případě, že žadatel má právo na její odpočet, i) nákup technických zařízení vč. mobilních telefonů a souvisejících poplatků vč. hovorného, úhrada poštovného, j) úhrada externě zajišťovaných účetních, právních a dalších poradenských služeb, k) úhrada úvěrů a půjček, penále, pokuty, správní a místní poplatky, pořízení dlouhodobého hmotného majetku – pořizovací cena nad 40 tis. Kč a doba použitelnosti delší než 1 rok (včetně výdajů s pořízením souvisejících), PPMV + MNNK l) investiční výdaje (pořízení investičního majetku) m) pořízení dlouhodobého nehmotného majetku – pořizovací cena nad 60 tis. Kč a doba použitelnosti delší než 1 rok (včetně výdajů s pořízením souvisejících),

Neuznatelné výdaje n) náklady na pořízení drobného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku v případě, že tyto náklady přesáhnou 20 % z celkové výše požadované dotace (vyjma pořízení krojů a materiálu na výstavy). n) netýká se PPMV a MNNK