Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
Nakupování VY_32_INOVACE_3A_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Lidská společnost digitálního věku
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Město Nový Bydžov Masarykovo nám Nový Bydžov tel: Průzkum potřeb občanů.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi TD Vybrané aspekty péče o seniory z hlediska sociálního začleňování podpořeno z programu.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Konec plýtvání - osvěta veřejnosti Mgr. Jiří Jakl předseda Zvonečník, z.s.
Výroba přírodní kosmetiky PŘEDMĚT: ŘÍZENÍ PROJEKTŮ, 2015 TÝM ALTEREKO: VEDOUCÍ - MICHAELA DVOŘÁKOVÁ KRONIKÁŘ - DANIELA ŠMÍDOVÁ REFLEKTOR – KVĚTA KUPKOVÁ.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Návrat z mateřské a rodičovské dovolené, praktické problémy Autorka: Mgr. Lada Štěrbová Vedoucí závěrečné práce: JUDr. Pavel Jindřich.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
EET na konci roku 2016 Praha dne 19. ledna 2016.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Systém odměňování pracovníků
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Logistika a Supply Chain Management
Základní informace o poskytovateli
ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ & URBANISMUS
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Logika a metody výběru vzorku
METODOLOGIE Donald Trump SANEP s.r.o. kvótní výběr multiplechoice
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Výzkum v malých a středních firmách
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Dárcovství 2018 Závěrečná zpráva z výzkumu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Hodnocení informačního střediska
Z0158 Terénní cvičení z ekonomické geografie 2013
Zmapování sousedského nakupování
ANALÝZA POSTOJŮ VEŘEJNOSTI K BEZPEČNOSTI NA ÚZEMÍ MĚSTA PLZEŇ
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Odbor majetkových účastí a sdruženého nákupu Ing. Slavomír Bretz
Transkript prezentace:

Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra

Pozadí a cíle výzkumu Jedním z důležitých témat města Rakovník je v současné době otázka výstavby nového obchodního centra s parkovištěm společnosti Kaufland, které má stavebník zájem umístit severně od místní komunikace „Luženská“. Výzkum zjišťoval postoj občanů Rakovníka k této otázce a poslouží jako podklad při rozhodování o výstavbě. Hlavním cílem výzkumu veřejného mínění je zjištění zájmu občanů o výstavbu obchodního centra společnosti Kaufland. Dalším cílem výzkumu bylo zjištění hlavních důvodů pro postoje občanů ke stavbě (vnímané přínosy a zápory). Výzkum dále obecně zmapoval spokojenost občanů Rakovníka se současnými nákupními možnostmi ve městě. 2

Metodologie VZOREK = 400 RESPONDENTŮ 400 respondentů z populace obyvatel Rakovníka je z hlediska významnosti postačující (počet obyvatel Rakovníka straších 18 let je 13tis. /zdroj ČSÚ/). VZOREK = 400 RESPONDENTŮ Osobní dotazování F2F CAPI s přímým zápisem pořízených dat do tabletu /notebooku Reprezentativní vzorek 18 +, obyvatelé Rakovníku, kvótní výběr podle pohlaví, věku a vzdělání. Kvóta designována podle aktuálních dat ČSÚ. Doba rozhovoru cca 7 minut, strukturovaný dotazník, standardy realizace ESOMAR Sběr dat: 1.11. - 12. 11. 2016 Dotazování probíhal rovnoměrně v různých lokalitách Rakovníka tak, aby pokryl různé typy zástavby, lokalit a cílových skupin. 3

Shrnutí 4

Shrnutí 78% respondentů je spokojeno s nákupními možnostmi v jejich městě. Nižší spokojenost s nákupem u „hobby potřeb (40%)“, nábytku (45%) a oděvů / obuvi (49%). 58% je PRO výstavbu nového OC Kaufland a pouze 24% PROTI, (17% je to jedno). Spontáně převažuje názor, že nově plánované OC bude spíše přínosem (především díky většímu výběru a levnějšímu zboží). Také při doptání převažují důvody PRO výstavbu (především vlastní parkoviště a provozovatel společnost Kaufland. Důvody PROTI výstavbě rezonují mezi respondenty méně a týkají se malé informovanosti o výstavbě, obav z nárůstu dopravy a přebytku obchodů. 5

Spokojenost s možnostmi nákupu v Rakovníku 6

V Rakovníku je nízká spokojenost s možností nákupu „hobby potřeb“, nábytku a oděvů/obuvi. Spokojenost s nakupováním v Rakovníku (T2B) celkově potravin a zboží každodenní spotřeby (např. drogerie... atd.) ostatního zboží (např. hračky, sportovní potřeby…atd.) elektroniky a elektrických spotřebičů oděvů a obuvi nábytku potřeb pro dům, byt, zahradu (tzn. hobby markety) Q1.1) Do jaké míry jste celkově spokojen/a se současnými nákupními možnostmi v Rakovníku? Q1.2-Q1.7) Do jaké míry jste v Rakovníku spokojen/a se současnými možnostmi nákupu…? (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 7

Výstavba nového OC Kaufland 8

O plánované výstavbě OC Kaufland ví 54% respondentů. Znalost plánované výstavby OC Kaufland: Pozn.: Těm, kteří nevěděli o plánované výstavbě byl v této otázce plán představen – tzn. na postoj k výstavbě byli dále dotazováni všichni respondenti (viz. následujíc slide). „V Rakovníku v lokalitě severně od ulice Luženská (tzn. severní okraj města, kde se již nachází hypermarket Tesco a Obchodní centrum Stop/Shop), plánuje společnost Kaufland výstavbu nového obchodního centra s parkovištěm.“ Q2.1) Víte, že v Rakovníku v lokalitě severně od ulice Luženská plánuje společnost Kaufland výstavbu nového obchodního centra s parkovištěm? (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 9

Z celkového počtu respondentů je 58% PRO výstavbu nového OC Kaufland, PROTI je 24% a 17% je to jedno. Postoj k výstavbě OC Kaufland: Výstavbu podporují častěji respondenti ve věku 56-65 let a se středoškolským vzděláním. 58% 24% PROTI jsou častěji senioři nad 76 let . Q2.2) Do jaké míry jste Vy osobně pro výstavbu tohoto nového obchodního centra? (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 10

Mezi těmi, kteří věděli o plánované výstavbě je 65% PRO a 20% PROTI. Postoj k výstavbě u těch, kteří věděli o plánované výstavbě (54%): Postoj k výstavbě u těch, kteří nevěděli o plánované výstavbě (46%): 65% 48% 20% 28% Pozn.: Těm, kteří nevěděli o plánované výstavbě byl plán představen Q2.2) Do jaké míry jste Vy osobně pro výstavbu tohoto nového obchodního centra? (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 11

Celkově převažují přínosy výstavby OC Kaufland. Legenda: Přínosy výstavby OC Kaufland Zápory výstavby OC Kaufland Pozn.: Velikost písma odpovídá četnosti jmenování jednotlivých přínosů/záporů – čím větší písmo tím častěji zmiňováno. Q2.3) Co je podle Vás největším přínosem výstavby tohoto nového OC od společnosti Kaufland? Q2.4) A naopak v čem vidíte největší zápor/problém výstavby tohoto nového OC? (N=400) 12

Nejčastějším důvodem PRO výstavbu je vlastní parkoviště a provozovatel Kaufland (celkově jsou silnější důvody PRO). Je důvodem PROTI Je důvodem PRO vlastní parkoviště provozovatel společnost Kaufland dobrá dopravní dostupnost lokalita na okraji města nedostatek stávajících nákupních možností v lokalitě jsou další OC nárůst dopravy v lokalitě malá informovanost veřejnosti o projektu NEHODNOCENO NEHODNOCENO NEHODNOCENO Q2.5) Nyní Vám přečtu různé důvody, PRO výstavbu tohoto nového OC. U každého mi řekněte, do jaké míry je to důvodem PRO výstavbu. Q2.6) A nyní Vám přečtu různé důvody, PROTI výstavbě tohoto nového OC. U každého mi řekněte, do jaké míry je to důvodem PROTI výstavbě. (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 13

Struktura vzorku 14

Struktura vzorku (Stat chyba: max. 4,1 %) 15