MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření střídavého proudu
Advertisements

Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Měříme elektrický proud
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Seznámení s měřícími přístroji, rozsah měřících přístrojů
Základní škola a mateřská škola Bzenec
ELEKTRICKÝ PROUD – CO UŽ VÍME
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
FYZIKA 9. ročník REOSTAT Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Působení magnetického pole na cívku s proudem
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
29.1 Elektrický proud Základní fyzikální veličina Značka I
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ELEKTRICKÝ PROUD V PEVNÝCH LÁTKÁCH
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Elektrický proud.
Základní principy.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Magnetické pole.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÁ ENERGIE.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrický obvod Název.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OTÁČIVÝ ÚČINEK STEJNORODÉHO MAGNETICKÉHO POLE NA CÍVKU S ELEKTRICKÝM PROUDEM.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
VY_32_INOVACE_05-23 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Elektřina Téma:Elektrický obvod Jméno autora:Jaroslava.
Název výukového materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Sestavení elektrického obvodu a jeho součásti
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Paralelní zapojení rezistorů
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Magnetické pole cívky.
Elektrické měřící přístroje
Schematické značky - opakování
Magnetické pole cívky.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-24 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Magnetické pole cívky Elektromagnet
Sériové zapojení rezistorů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU Portál eVIM MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU

Co se mám naučit: Čím měříme elektrický proud Jak se měřící přístroj zapojuje Na jakém principu pracuje

Elektrický proud není vidět Elektrický proud není vidět. Můžeme pozorovat jen jeho účinky: mechanické, tepelné, světelné, chemické a magnetické. Elektrický proud můžeme měřit: 1/ pomocí síly, kterou působí vodič na magnet (Oerstedův pokus) 2/ pomocí síly, kterou působí magnet na vodič

3/ pomocí síly, kterou na sebe působí zmagnetované předměty v cívce 4/ pomocí tepelných účinků a délkové roztažnosti

Přístroj k měření el. proudu – ampérmetr Schematická značka: Různé druhy ampérmetrů: ručkové přístroje, digitální přístroje, universální měřící přístroje.

Zapojení ampérmetru: vždy se spotřebičem za sebou (sériově)- nezávisí na pořadí 1/ Schéma 3 z možných zapojení v jednoduchém obvodu:

2/ schéma zapojení ampérmetru v rozvětveném elektrickém obvodu: Učebnice str. 110- nakresli schéma do sešitu a sám jedno navrhni. V rozvětveném obvodu se dělí elektrický proud. Podívej se na schéma v učebnici str. 112. Závěr: Celkový proud, který do místa přichází, se rovná celkovému proudu, který odtamtud vychází.

Pravidla pro měření elektrického proudu: učebnice str.110-111. Úkol: učebnice str. 113/1, 3, 4.

Shrnutí: Elektrický prou měříme ampérmetrem. Jsou založena na účincích elektrického proudu. Ampérmetr se zapojuje se spotřebičem a zdrojem za sebou.

Pracovní sešit str.:42/ 1, 2 a 43/3, 4. Použitá literatura: MACHÁČEK, Martin. Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia. 2. vyd. Prométheus, 2001. ISBN 80-7196-220-1. Rauner, Karel. Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Fraus, 2006. ISBN 80-7238-525-9. Rauner, Karel. Fyzika pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Fraus, 2006. ISBN 80-7238-526-7. Chytilová, Marta. Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Státní pedagogické nakladatelství, 1983. ISBN 14-408-83.