Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Školní akční plány (ŠAP) a plány aktivit (PA) Školní akční plány (ŠAP)
Projekt KAP LK. Dohoda o partnerství Základní změny pro nové programové období 2014 – 2020 od podpory všeho ke koncentraci na priority od plošné podpory.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a investičních fondů. Řešitelem projektu je Národní.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Tvorba PA a ŠAP na SŠ a VOŠ Miloš Rojka Hradec Králové
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Plány aktivit/Školní akční plány
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Transkript prezentace:

Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

O projektu název Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zdroj financování Evropské strukturální a investiční fondy operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (PO 3) období trvání 3/2016 – 12/2021 příjemce Národní ústav pro vzdělávání zapojení krajů všechny kraje ČR vč. Hl. města Prahy zapojení škol všechny SŠ a VOŠ DC 1 - zajistit metodickou a supervizní podporu přípravy KAP jako nástroje pro kvalitnější a efektivnější řízení středního a vyššího odborného školství v kraji a nástroje koordinaci a zacílení výzev v jednotlivých operačních programech zajistit jednotný přístup ke zpracování KAP tak, aby v něm byly respektovány cíle národní vzdělávací politiky definované zejména DZ ČR a ve Strategií 2020 → podpora bude spočívat v zajištění plošného dotazníkového šetření o potřebách škol, seminářích (jednotnost pojetí a prohloubení znalostí k jednotlivým oblastem intervencí), přímé podpoře odborného garanta, mapování již realizované podpory (vč. doporučení pro další rozvoj), zajištění setkání vedoucích realizačních týmů KAP, mapování situace v oblasti inkluzivního vzdělávání na všech SŠ (příprava zprávy o stavu inkluze a návrh opatření) DC 2 mimo to bude úkolem projektu zajistit středním školám podporu při tvorbě plánů aktivit rozvoje vzdělávání (resp. ŠAPů), tzn. dokumentů, v rámci kterých si každá tato instituce nadefinuje prostřednictvím akčního plánování potřeby svého rozvoje pro programovací období 2014 – 2020 → podpora bude spočívat v seminářích (k přípravě ŠAP/PA, k intervencím), přímé práci se školami při přípravě ŠAP/PA (posouzení připravených ŠAP/PA, předání zpětné vazby zpracovatelům), monitorování a vyhodnocení realizace ŠAP/PA, zajištění výměny zkušeností škol (příklady dobré praxe), realizace opatření ze zpráv o stavu inkluzivního vzdělávání Obecný cíl: Podpora vzdělávání na středních a vyšších odborných školách v souladu se vzdělávací strategií MŠMT a s využitím akčního plánování. Dílčí cíle: Podpora přípravy a realizace KAP v krajích Podpora škol při přípravě školních akčních plánů (ŠAP) resp. plánů aktivit rozvoje vzdělávání (PA) 2

Hlavní dokumenty a aktéři Strategie RR Strategie VP 2020 ČR IROP OP VVV Strategické oblasti (oblasti intervencí) Projekty krajů Posílení strategického plánování efektivity systému řízení zaměření na cíle a výsledky Kraj RAP KAP Další aktivity krajů Projekty škol Škola Potřeby SŠ a VOŠ ŠAP, PA Další aktivity škol 3

Oblasti intervencí Povinné intervence: Podpora odborného vzdělávání vč. spolupráce škol a zaměstnavatelů Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální) Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Rozvoj kariérového poradenství Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Infrastruktura SŠ a VOŠ Nepovinné intervence: Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost 4

Princip metodické podpory Tvorba ŠAP a PA Tvorba KAP Odborní garanti v krajích intervencí Analytické a metodické zázemí 5

Obecná struktura dokumentů Priority Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria hodnocení Úkoly Úkoly Předpoklady Termíny Zodpovědnost 6

Tvorba KAP - KAP není novým dokumentem (novou strategií v území), jeho principem je stavět na tom, co v kraji již vzniklo (DZ, RIS3, Sektorová dohoda, aktivity RAP zaměřené na oblast vzdělávání apod.) a využít těchto výstupů při diskuzi s partnery v území, žádoucí opatření prioritizovat a převést do zacílených a konkrétních aktivit. - KAP bude vytvářen ve dvou fázích: 2016-2018 a 2019-2021 7

Tvorba KAP Analýza potřeb v území Prioritizace potřeb Sestavení KAP Předmětem Analýzy potřeb v území je zmapování vývoje trhu práce a vzdělávání v kraji, a to na základě: a) analýzy strategických dokumentů (DZ, RAP, IPRÚ-Integrovaný plán rozvoje území, ITI-integrované územní investice, sektorové dohody, pakt zaměstnanosti, analýzy ÚP, Rady RLZ, atd.) b) regionálně specifických dat – pro každý kraj zpracovány výstupy obsahující informace o struktuře pracovní síly, vývoji vzdělanostní struktury a nezaměstnanosti; výstupy obsahují časové řady, které budou dále aktualizovány; dodány z centrálních orgánů veřejné zprávy Do Analýzy potřeb škol se zapojilo 98% SŠ resp. VOŠ na území kraje; cílem bylo zmapování aktuální situace škol a jejich potřeb v rámci vymezených oblastí intervencí - vlastní dotazníkové šetření se uskuteční ještě dvakrát – v polovině a na konci programového období; cílem bude vyhodnotit posun škol Analýza potřeb škol + Rámec pro investice do infrastruktury škol 8

Tvorba ŠAP a PA Pro tvorbu PA platí stejná pravidla a postupy jako pro tvorbu ŠAP Rozdíl mezi ŠAP a PA: ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní) PA - podmínkou pro šablony ŠAP - více možností čerpat finanční prostředky formou šablon v rámci dalších výzev OP VVV 9

Školy mají volbu → ŠAP (školní akční plán) nebo PA (plán aktivit). Tvorba ŠAP a PA Aktivita se týká všech SŠ a VOŠ v Královéhradeckém kraji, tj. 83 subjektů - Rozdíl mezi ŠAP a PA: ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní); ŠAP podmínkou pro IPo PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní); PA podmínkou pro šablony (kromě 2016) - ŠAP = dokument strategického plánování (Priorita → Obecný cíl → Dílčí cíl + Kritéria hodnocení → Úkoly + Předpoklady + Termíny + Odpovědnost) Školy mají volbu → ŠAP (školní akční plán) nebo PA (plán aktivit). 10

Tvorba ŠAP a PA Workshopy s řediteli škol Odborní garanti v krajích Osobní návštěvy škol Aktuálně: osobní motivační a vysvětlovací návštěvy odborných garantů P-KAP u ředitelů škol, spojené s předáním metodických materiálů k tvorbě ŠAP Dále ve 2017: semináře – a) zaměřeno na přípravu ŠAP a PA; b) zaměřeno na jednotlivé oblasti intervencí podle zájmu škol 2018: semináře - zaměřeno na výměnu zkušeností, na tematické oblasti intervencí při naplňování ŠAP a PA na přípravu ŠAP II. Analytické a metodické zázemí Semináře - Příprava ŠAP a PA - Uplatňování intervencí - Realizace ŠAP - Výměna zkušeností Odborní garanti intervencí 11

Aktuální stav tvorby dokumentu KAP Dokončení všech částí dokumentu KAP (analýza potřeb v území, analýza potřeb na školách, návrhová část, prioritizace) Proběhlo připomínkování dokumentu KAP Zapracování připomínek v dokumentu KAP Projednán v PS Vzdělávání při RSK Královéhradeckého kraje (12.12.2016) Schválen Regionální stálou konferencí Královéhradeckého kraje (16. 1. 2017) Odeslán ke schválení na MŠMT (1. 2. 2017) 12

Analýza potřeb v území Cíl: 1) Definování problémů a jejich příčin 2) Podklad pro definování návrhů opatření vedoucích k eliminaci příčin problémů Obecná část – specifická data Královéhradeckého kraje Specifická část – témata ve vztahu k povinným oblastem KAPu Zpracováno dle: 1) ČSÚ, MPSV (ÚP), MŠMT 2) Regionální strategické dokumenty 3) Metodiky a podklady NÚV 4) Odborníci z praxe 13

Návrhová část Cíl: 1) Stanovení strategických cílů (žádoucích stavů) včetně jednotlivých kroků vedoucích k dosažení cílů 2) Základ pro tvorbu prioritizace 7 klíčových oblastí Určení obecných priorit a obecných a dílčích cílů a činností Zpracováno v součinnosti s odborníky z praxe 14

Prioritizace potřeb Cíl: 1) Určení priorit obecných cílů 2) Maximálně efektivní naplnění vize 7 klíčových oblastí Rozdělení do prioritních skupin (A-B-C) Zpracováno na základě: 1) Metodických listů NÚV 2) Výstupů dotazníkového šetření NÚV 3) Regionálních strategických dokumentů 4) Dotčených subjektů (účastníci minitýmů) 15

Platformy Správná volba povolání Kariérové poradenství Podpora podnikavosti, iniciativy a kreativity Vzdělávání pro život Polytechnické vzdělávání Školy jako centra celoživotního učení Odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Vzdělávání pro všechny Inkluzivní vzdělávání Vzdělávání pro rozvoj osobnosti Čtenářská a matematická gramotnost Klíčové kompetence 16

Děkuji Vám za pozornost Miloš Rojka milos.rojka@nuv.cz +420 608 850 290 SOŠ a SOU Vocelova 1338 500 02 Hradec Králové Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz