TEST - SPOLEČENSTVO LES

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 10_ Rozmanitost přírody Procházka lesem (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Přírodní společenstva
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
Stromy.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Listy, květy a plody rostlin
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XVI _ ČJS, DUM 6
PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
STROMY LISTNANTÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
LESNÍ SAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZELENINA - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Z A H R A D Y Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jaroslav Bartl ČísloVY_32_Inovace_3301 NázevEkosystém les Téma hodinyOhleduplné chování k přírodě.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Les - rostliny, houby-prezentace
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Společenstva lesů - stromy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Ekosystém les Živočichové
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
H O U B Y II – JEDOVATÉ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ROČNÍ OBDOBÍ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
KRTEK OBECNÝ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Eva Procházková
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

TEST - SPOLEČENSTVO LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1504 Č. DUMu: VY_52_INOVACE_454 Tématický celek: ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II . Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí. Ukázka tvorby DUMu v Powerpointu slouží k procvičování učiva – Společenstvo - les.

TEST - SPOLEČENSTVO LES PŘÍRODOVĚDA – 4. ROČNÍK

A / 1. Napiš pět listnatých stromů -------------------------------------------------------------------------

2. Spoj šipkami, co k sobě patří sojka dravec dub bukvice buk šišky veverka žalud orel modré pírko

3. Napiš ano nebo ne podle toho, zda je výrok pravdivý nebo není Muchomůrka červená je jedlá houba.___________ Borůvka má červenou barvu.___________ Jelen má rohy.___________ Ostružiník patří do lesního patra bylinného.___________ Samice divočáka se nazývá bachyně, či svině.____________ Medvěd hnědý je býložravec._____________ Slimák lesní nemá na zádech ulitu.___________  

4. Křížovka 1) listnatý strom, jehož plody se nazývají bukvice 2)      kočkovitá šelma žijící v lese 3)      lesní pták, jehož samička klade vajíčka do hnízd cizích ptáků 4)      dravec 5)      náš jediný jedovatý had 6)      jehličnatý strom 7)      členovec žijící v lese, může přenášet nebezpečné nemoci 8) náš národní strom se srdčitými listy (pozpátku)

5. Do vět se nám schovalo několik názvů stromů, najdeš je? Já zítra na výlet nepůjdu, budeme slavit narozeniny mého mladšího bratra. ______________   Až uvidíš dřevěný srub, ukryj se ve křoví a počkej na mne. _______________ Dobří zahradníci se špatně shánějí. ___________________ Ten jed ležel ve sklepě nejméně rok. __________________

6. Nakresli rozdíl mezi rohy a parohy 6. Nakresli rozdíl mezi rohy a parohy. Pod obrázek napiš zvíře, které rohy a parohy na hlavě nosí. rohy   parohy

7. Každé zvíře zařaď do správné skupiny medvěd, liška, komár, ropucha, veverka, jelen, zmije, vlk, mravenec, orel, strakapoud, daněk, lýkožrout, roháč obecný, káně, rys, muflon šelmy:_____________________________________________________ hlodavci:___________________________________________________ sudokopytníci:______________________________________________ ptáci:______________________________________________________ plazi:______________________________________________________ obojživelníci:_______________________________________________ hmyz:_____________________________________________________ 

Kontrola : 1. Listnaté stromy dub, buk, javor, lípa, habr, kaštan, bříza… 2. Spoj, co k sobě patří: sojka – modré pírko, dub – žalud, buk – bukvice, veverka – šišky, orel – dravec    

Kontrola : 3. ANO – NE Muchomůrka červená je jedlá houba. NE (jedovatá) Borůvka má červenou barvu. NE (tmavě modrou) Jelen má rohy. NE (parohy) Ostružiník patří do lesního patra bylinného. NE (keřového) Samice divočáka se nazývá bachyně. ANO Medvěd hnědý je býložravec. NE (masožravec) Slimák lesní nemá na zádech ulitu. ANO

Kontrola : 4. Křížovka

Kontrola : 5. Do vět se nám schovalo několik názvů stromů, najdeš je?  Já zítra na výlet nepůjdu, budeme slavit narozeniny mého mladšího bratra. DUB  Až uvidíš dřevěný srub, ukryj se ve křoví a počkej na mne. BUK  Dobří zahradníci se špatně shánějí. BŘÍZA  Ten jed ležel ve sklepě nejméně rok. JEDLE

Kontrola : 6. Rozdíl mezi rohy a parohy Rohy – kráva, koza Parohy - jelen   7. Každé zvíře zařaď do správné skupiny medvěd, liška, komár, ropucha, veverka, jelen, zmije, vlk, mravenec, orel, strakapoud, daněk, lýkožrout, roháč, káně, rys, muflon  šelmy: medvěd, liška, vlk, rys hlodavci: veverka sudokopytníci: jelen, daněk, muflon ptáci: orel, strakapoud, káně plazi: zmije obojživelníci: ropucha hmyz: komár, mravenec, lýkožrout, rohá

B / Jmenuj části stromu. Jmenuj 5 ovocných stromů. Čím je pokryt kmen stromu? 4. Jaký je rozdíl mezi stromy jehličnatými a listnatými? 5. Jmenuj 4 druhy jehličnatých stromů. Který z nich na zimu opadává? Je některý v okolí školy?

6. Jmenuj některé keře. Je některý v okolí školy? 7. Které lesní plody sbíráme? 8. Nakresli kládu, pařez. Co je paseka? 9. Co dělá dřevorubec? 10. Co je lesní školka?

KONTROLA :

B / Jmenuj části stromu. Jmenuj 5 ovocných stromů. Čím je pokryt kmen stromu? 4. Jaký je rozdíl mezi stromy jehličnatými a listnatými? 5. Jmenuj 4 druhy jehličnatých stromů. Který z nich na zimu opadává? Je některý v okolí školy? Koruna, kmen, kořeny. Např. třešeň, jabloň, hrušeň, švestka, broskvoň. Kmen je pokryt kůrou. Listnaté stromy mají listy, které na podzim opadávají, jehličnaté stromy mají jehlice, které neopadávají. Borovice, jedle, smrk a modřín, který opadává.

6. Jmenuj některé keře. Je některý v okolí školy? 7. Které lesní plody sbíráme? 8. Nakresli kládu, pařez. Co je paseka? 9. Co dělá dřevorubec? 10. Co je lesní školka? Jíva, zlatý déšť, šípkový keř, šeřík. Lesní jahody, maliny, ostružiny, borůvky. Dřevorubec kácí stromy, klády se odvážejí z lesa k dalšímu zpracování. V lesní školce se pěstují nové sazenice stromů pro obnovu lesa.

Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná Konec Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná