Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anorexie HANA Pešková, 8.A zš Chomutov, HORNICKÁ 4583.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍM VYMĚŠOVÁNÍM. Funkce: řízení celého organismu (spolu s nervovou soustavou) žlázy s vnitřním vyměšováním = endokrinní žlázy produkují.
Klimakterium Menopauza B. Trojanová. Menopauzální syndrom  Menopauza je přirozený proces, nastává mezi 40 – 60 lety ženy  Ztráta funkčnosti ženských.
Úzkostné poruchy DAVID BERNARD. Volba tématu  Téma bylo zvoleno na základě:  zájmu o danou problematiku  pohybu v oblasti úzkostných poruch  osobních.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluAfektivní.
PRVNÍ POMOC PŘI ZDRAVOTNÍCH OBTÍŽÍCH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu.
Canisterapie Když pes uzdravuje lidskou duši Motto našeho týmu: „Polož na mě svoji ruku a já ti ji prohřeju, obejmi mě a rozjasním tvoje srdce.“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Schizofrenie. Psychóza = nemoc duše Schizofrenie se řadí do jedné ze tří skupin psychóz - funkční psychózy. Realita se stává cizí. Mění způsob, jakým.
Emoce, city. Emoce jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky činnosti jedince. Cit je nervový popud,
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NERVOVÁ SOUSTAVA KOMUNIKAČNÍ SÍŤ. FUNKCE NS 1. řídí činnost všech orgánů v těle 2. kontroluje organismus jako celek 3. umožňuje vnímat okolí a získávat.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
FOBIE KAROLÍNA RŮŽIČKOVÁ, C3B ZÁKLADNÍ INFORMACE  Z řeckého „fobos“  = úzkostná porucha - chorobný, bezdůvodný strach z věcí, situací nebo.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Psychohygiena - úvod PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D.
Zdravý životní styl Vytvořila :Adéla Buchtelová 8.třída.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
Panická porucha Vypracovala: Agatha Račuchová Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_18_20_špatný spánek.
Karolína Konečná 8.třída
Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí
Civilizační choroby Vysoký krevní tlak.
Filip Luňák Zš a Mš Stonava 9tř.
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
Sexual harassement, mobbing
Sportovní psychologie - aplikace
ZÁZRAČNÝ ROZMARÝN.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
NEVIDITELNÝ ŠKRTIČ Jh*.
Utváření osobnosti v náročných životních situacích Stres
Syndrom vyhoření Burn-out
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Rodinné systémy a domácí násilí Mgr. Eva Oujezská
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
Speciální psychiatrie – MKN 10
Panická porucha.
Prevence syndromu vyhoření Mgr. Zuzana Faldýnová
Specifické metody SP LS 2016
Výchova k občanství 8.ročník
Název projektu: Moderní škola
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Šok Z. Rozkydal.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní stres
Vendula Večeřová.
Transsexualita.
Organické duševní poruchy
Návykové látky Alkohol
Když vás potká vyhoření
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest? PhDr. Andrea Mládková Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest? „Tělo je jevištěm, na kterém se odehrává nevědomé duševní dění.“ Dr. Ruediger Dahlke

Stres stres = zátěž, napětí, namáhání (metamorfóza) eustres x distres (H. Selye) aktivace organismu „fight or fly“ fyziologie (sympatikus, stresové hormony, vasokonstrikce, zvýšení krevního tlaku, zrychlení srdeční činnosti, atd.) držení těla uvolnění = vybití aktivace resilience – individuální charakteristika jedince

Bolest bolest - výstražný signál, „kontrolka“ nepřátelský projev - potlačení bolesti či symptomu (klasická medicína) tišící prostředky – překlenutí akutních obtíží řešení - pochopit pomyslné poselství bolesti a na jeho základě zvolit řešení jdoucí „na dřeň“ problému

Psychosomatické následky stresu Příznaky v rovině tělesné (somatické) - bolesti zad a pohybového systému - bolesti hlavy, závratě, hučení v uších - poruchy spánku, nespavost - poruchy příjmu jídla (přejídání, nechutenství) - gastrointestinální potíže (nevolnost, zvracení, zácpa, průjem…) - kardiovaskulární potíže (vysoký krevní tlak, bušení srdce… - oslabená imunita, opakované infekty - chronická únava, nevýkonnost

Psychosomatické následky stresu Příznaky v rovině duševní (oblast emocí) - skleslá nálada, apatie, deprese - úzkostné stavy, panické ataky, fobie - podrážděnost až výbuchy agresivity - snížené sebevědomí a sebedůvěra - pocity viny a bezcennosti - vyhoření, ztráta smyslu života oblast kognitivních funkcí - poruchy soustředění a pozornosti - zhoršení paměti - zpomalené myšlení

Agrese agrese – základní princip života, vitální energie odmítání agrese - individuálně i celospolečensky psychologické mechanismy - potlačení - vytěsnění, - projekce agrese jako součást stínu (C.G.Jung)

„Skučet nemá cenu, někdy je nutno pořádně zařvat.“ Mobbing déletrvající neřešený mobbing - oslabení psychosomatické soustavy šikanovaného - průlomy se závažnými následky mobbing jako kompetence mobbovaného východisko z mobbingu - energický vzdor (nejen mobbovaného, ale i jeho okolí) „Skučet nemá cenu, někdy je nutno pořádně zařvat.“ Dr. Ruediger Dahlke