17.5.2012 23.5.2012 Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2 CZ.1.07/1.4.00/21.3007 Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: 17.5.2012 Datum ověření: 23.5.2012 Pro ročník: šestý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor - předmět: Matematika Tematický okruh: Rovinné útvary Klíčová slova: Trojúhelníky, čtyřúhelníky, popis Časová dotace ve výuce: 1 vyučovací hodina Vytvořil: Jitka Topičová
ČTYŘÚHELNÍKY,TROJÚHELNÍKY Doplňuj věty a náčrtky podle učebnice str………., pak proveď kontrolu.
Obdélník má všechny vnitřní úhly ……………… součet všech vnitřních úhlů je …………… každé dvě protější strany má …………….. a …………………..dlouhé každé dvě sousední strany má ………… a …………………..dlouhé
Obdélník má všechny vnitřní úhly pravé (tj. 90 stupňů) součet všech vnitřních úhlů je 360 stupňů (kruh) každé dvě protější strany má rovnoběžné a stejně dlouhé každé dvě sousední strany má kolmé a různě dlouhé
Čtverec má všechny vnitřní úhly …………………….. součet všech vnitřních úhlů je …………………… všechny strany má …………….. dlouhé
Čtverec má všechny vnitřní úhly pravé (tj. 90 stupňů) součet všech vnitřních úhlů je 360 stupňů (kruh) všechny strany má stejně dlouhé
Trojúhelníky všechny trojúhelníky mají …………strany, ………vrcholy a ………….úhly součet všech vnitřních úhlů je ……………………
Trojúhelníky všechny trojúhelníky mají 3 strany, 3 vrcholy a 3 úhly součet všech vnitřních úhlů je přímý úhel (180 stupňů)