Zjišťování návštěvnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Aktivity CzT směrem k TIC. OBSAH 1. Jednotná certifikace TIC 2. Monitoring návštěvnosti OTIC.
obyvatel Město střední velikosti – srovnatelné s Lincem, Řeznem či Turku obyvatel v regionu 2 univerzity: přibližně studentů.
Jak budovat turistický potenciál města?. Známé destinace PÍSEK KARLOVY VARY ČESKÝ KRUMLOV BRANDÝS NAD LABEM Turisté nezůstávají přes noc. Průměrná délka.
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu.
Marketingová studie cestovního ruchu Olomouckého kraje na období 2014 – 2016 Studie slouží jako hlavní analytický a návrhový podklad pro aktivity v oblasti.
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Česká centrála cestovního ruchu
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Měření mobilních služeb Mobilní metokomise Mobile Internet Forum 2010.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
Analýza financování přenesené a samostatné působnosti obcí a krajů v ČR Petr Toth koordinátor projektu Praha
Aktivity CzT směrem k TIC. OBSAH 1. Jednotná certifikace TIC 2. Monitoring návštěvnosti OTIC.
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
BUDDY SYSTÉM Západočeské univerzity. Co je to Buddy systém Dobrovolná studentská aktivita Pomoc zahraničním studentům Možnost pro studenty ZČU zdokonalit.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
CESTOVNÍ RUCH.
Akční plán 2012 marketingové strategie rozvoje CR turistické oblasti Ostravsko VIZE: Zkvalitnění a rozšíření nabídky cestovního ruchu TO Ostravsko CÍLE:
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
JAZYKOVÉ MUTACE WEBU : česká, anglická, německá, polská s možností přidání dalších jazykových mutací Cílem tohoto internetového portálu.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
Nová Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR květen zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
MUZEUM SKLA A BIŽUTERIE V JABLONCI NAD NISOU státní příspěvková organizace zřizovaná Ministerstvem kultury ČR od 60. let 20. století celostátní působnost.
Krajská správa ČSÚ v Plzni | Slovanská alej 36, Plzeň | Miloslav Chlad CHARAKTERISTIKA A VÝVOJ PLZEŇSKÉHO KRAJE Tisková konference,
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
MUDr. Stanislav Wasserbauer
Logistika živých sladkovodních ryb
Rating hl.m.Prahy aktualizace – únor 2010
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
FILMOVÉ KANCELÁŘE Ludmila Claussová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015
Charakteristika a vývoj plzeňského kraje
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kategorizace organizací destinačního managementu
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
Příjezdový cestovní ruch ČR
„Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země“
Transkript prezentace:

Zjišťování návštěvnosti Profil návštěvníka

Proč měřit cestovní ruch Data korigují zažité názory a zabraňují omylům v rozhodování. Jsou potřebná pro: Cílený marketing Zhodnocení návštěvnosti a z ní vyplývajícího ekonomického přínosu Zpětnou vazbu úspěšnosti destinace Strategii rozvoje destinace

Jak s daty pracovat Získání dat Data o vlastní destinaci, ale i o „konkurenci“ Data vlastní i z dalších zdrojů (ČSÚ), průzkumy a data CzechTourismu Analýza a interpretace Součinnost zadavatele - znalost souvislostí Využití dat Zásadní pro řízení destinace i pro marketing Komunikace a medializace dat - nutno vysvětlovat základní pojmy Co je cestovní ruch? Kdo je turista a kdo je jednodenní návštěvník?

Systém měření cestovního ruchu v Plzni Data z ČSÚ Monitoring signálních dat mobilních operátorů Data o návštěvnosti turistických cílů v Plzni Data z výběru poplatků z ubytovacích kapacit Kvalitativní dotazníkový průzkum v centru města Dílčí vlastní průzkumy (rodinná vstupenka, parkovací hodiny pro busy)

Komplexní měření – projekt Plzeň 2015 Návštěvnost akcí EHMK, ekonomické dopady a přínosy Spol. Plzeň 2015 CzechTourism + externí odborníci Západočeská univerzita Návštěvnost města v roce 2015, profil návštěvníka Plzeň – TURISMUS: Kvalitativní průzkum ve 4 vlnách Celoroční data z mobilů ČSÚ –Analýza návštěvnosti Plzně

Návštěvnost turistických cílů Neexistují jednotná celostátní pravidla pro stanovení návštěvnosti turistických cílů  PPAS 1990 1995 2003 2009 2013 2014 2015 2016 Plzeňský Prazdroj 15 000 55 000 83 300 216 600 275 000 608 000 716 000 685 000 Piv. muzeum   32 400 37 200 Podzemí 16 400 Akce

Data ČSÚ Jediná celostátní metoda umožňující porovnávání dat v rámci ČR. Od roku 2012 jsou přístupná i data obcí. Časové řady.

Veřejná databáze ČSÚ 2015 Brno 535 554 255 357 280 197 947 708 440 725  2015 Hosté celkem Z toho rezidenti Z toho nerezidenti Přenocování celkem Z toho nerezidenti Průměrná doba přenocování Brno   535 554 255 357 280 197 947 708 440 725 506 983 1,8 Ostrava 199 611 115 206 84 405 370 589 182 652 187 937 1,9 Karlovy Vary 267 278 73 267 194 011 1 539 776 292 946 1 246 830 5,8 Český Krumlov 205 865 52 332 153 533 300 151 95793 204 358 1,5 Plzeň 260 183 101 185 158 995 492 982 188 175 304 807

Monitoring signálních dat mobilních operátorů Unikátní návštěvníci ČR – s přesností na okresy; zahraniční s přesností na státy K eliminování obyvatel, studentů, dojíždějících, tranzitu atd. je nutno nastavit filtry.

Mobily jednodenní návšt. Zahraniční turisté 2016 podle ČSÚ a mobilů Plzeň TOP 15 ČSÚ turisté Mobily turisté Mobily jednodenní návšt. Německo 64 623 70 343 289 073 Čína 11 320 xxx Slovensko 9 006 10 928 18 039 Jižní Korea 8 217 Rakousko 6 289 7 158 19 552 Polsko 6 148 13 028 17 375 Tchaj-wan 4 562 Francie 4 305 4 095 28 234 Itálie 4 249 2 887 14 389 Spojené království 4 222 5 561 22 024 Rusko 3 385 4 332 15 978 USA 3 359 5 105 20 161 Nizozemsko 3 088 3 827 20 035 Švýcarsko 2 491 2 208 7 316 Maďarsko 1 911 5 492 8 794

Mobily – osobodny Výskyt návštěvníků v konkrétní dny v roce – nejde o měření akcí

Mobily – osobodny Při interpretaci nutná součinnost zadavatele.

Profil návštěvníka Každoroční kvalitativní průzkum na přelomu srpna/září Vzorek 500 účastníků, kvóta 50% zahraničních Cca 25 otázek Původ a strukturu návštěvníků Způsob návštěvy Výdaje Důvod k návštěvě Asociace, hodnocení spokojenosti

Plzeň - nejčastější asociace Ipsos 2012 Ppm factum 2014 - 2016 Ipsos 2013  

Uvádějte věci na pravou míru! Proč měřit? Uvádějte věci na pravou míru! Plzeň nikdy nebude turistickým městem (kam se hrabete na Český Krumlov). Založení organizace Plzeň-TURISMUS. Pro zahraniční návštěvníky stačí jen anglické popisky. Grantový program pro podporu expozic s anglickými a německými titulky Neformální sdružení TC Bavorská platforma Nové pracovní místo pro specialistu na Bavorsko Evropské hlavní město kultury – chceme nahradit pivo kulturou. Tak to opravdu ne! Ale spojení pivo a kultura je docela sexy! Projekt EHMK pozvedl Plzeň mezi turisticky atraktivní města. Plzeň je už od roku 2009 čtvrtým nejnavštěvovanějším městem v ČR za Prahou, Brnem a Karlovými Vary.

- www.visitplzen.eu v sekci B:B Informace o statistikách a průzkumech - www.visitplzen.eu v sekci B:B Děkuji za pozornost Kristina Štěpánová Plzeň-TURISMUS stepanova@plzen.eu