Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Egypt Pyramidy.
Advertisements

Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Egyptské pyramidy.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Starověký Egypt Náboženství
Egyptské pyramidy.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Egyptské pyramidy Egyptské pyramidy.
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
III/2 XV A
Starověký Egypt.
Kultura starého Egypta
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Egyptské pyramidy.
Egyptské pyramidy David Beneš 1.Ročník GIO.
                                                                         Egyptské pyramidy                                                                                 
Egyptské pyramidy.
Silvie Ullmannová Opava
Umění Egypta architektura MgA. Lukáš Psík
Egyptské pyramidy.
Egyptská říše Dějiny Egypta.
Egyptské pyramidy.
Egyptské pyramidy Co to vlastně je….
Karolína Moravcová 7. Třída
Egyptské pyramidy.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Egyptské pyramidy.
Roční doby © Petra Lillová
TAJEMSTVÍ PYRAMID Mgr. Milan Šimek.
VY_32_INOVACE_ZCR_629 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Afrika – pobřeží Středozemního moře Jméno autora:Mgr.
Dějepis Starověký Egypt 1.
Pyramidy.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_30 Autor: Zdeňka Matoušová Období: listopad 2012.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Pyramidy a zikkuraty. Pyramidy - jeden ze sedmi starověkých divů světa postaveny od 27. do 18.stol. př.n.l. přesný počet není znám vystavěné z cihel se.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17-13_ Egypt, architektura Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Egyptská arabská republika (ve staré češtině Ejipt)
Stará, Střední a Nová říše
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
STAROVĚKÝ EGYPT Jan Jakub Šipka.
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Starověký Egypt - politika
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Marika Jiráková Třída: 6.b.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Digitální učební materiál
Starověký Egypt Architektura.
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Dějepis 6. ročník Marek Kryška
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Kateřina Maznová egypt Pohřbívání.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.2211 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis TÉMATICKÝ OKRUH: Starověký Egypt TÉMA: Stavitelství ve starověkém Egyptě DOPORUČENO PRO: 6. ročník AUTOR VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: Petr Foldyna OBDOBÍ, VE KTERÉM BYL MATERIÁL VYTVOŘEN: říjen 2011 METODICKÝ LIST: Seznámení žáků s některými významnými památkami starověkého egyptského stavitelství, základními parametry a posláním staveb. Prezentace doplněna o závěrečný poznávací úkol a testy s opakovacími otázkami. VY_ 32_ INOVACE_ D6.05 _ STAVITELSTVÍ VE STAROVĚKÉM EGYPTĚ_ PREZENTACE_TEST_PPT

Stavitelství starověkého Egypta

Základní charakteristika egyptské architektury paláce a jiné budovy pro soukromé osoby se stavěly ze dřeva a nepálených cihel. státní chrámy a pohřební stavby jsou z kamene na důkaz věčného trvání. města v Egyptě jsou orientována do čtyř světových stran, centrum města tvoří svatyně a palác.

CHRÁMY A HROBKY symbolizovaly úctu prokázanou bohům a faraonům Egypťané je stavěli z kamene jednalo se o veliké kusy skály, proto bylo nutno zorganizovat celou výpravu vojáků, úředníků, lamačů kamene, rybářů, kuchařů, lékařů... kamenné bloky Egypťané dopravovali po Nilu po souši těžké kvádry tahány saněmi nebo pomocí kulatiny

Egyptské chrámy podélná stavba se svatyní na konci hlavní osy příklady staveb v Egyptě: Abú Simbel, chrám královny Hatšepsut, Karnak, Luxor, Edfú...

chrám v Abú Simbel

chrám v Abú Simbel faraon Ramesse II. zasvětil chrám bohyni Hathoře a své hlavní manželce Nefertari chrám musel být přestěhován k břehům Násirova jezera kvůli stavbě Asuánské přehrady

PYRAMIDY gigantické hrobky stavěné ve Staré a Střední říši hrobky i pyramidy byly zpočátku stupňovité, pak jehlanovité, známe i mastaby, skalní hroby nejpozoruhodnější jsou pyramidy faraónů 4. dynastie (26. století př. n. l.) po celém Egyptě je přibližně 60 pyramid velkolepá pohřební architektura nemá jinde ve světě obdoby

DŽOSEROVA PYRAMIDA

DŽOSEROVA PYRAMIDA V SAKKÁŘE postavena okolo 2630 př.n.l. dvorním lékařem Imhotepem nejstarší pyramida má šest stupňů o výšce 60 metrů pohřební komora v hloubce 27 metrů

Cheopsova (Chufúova) pyramida v Gíze

Postavena za vlády faraona Chufúa (2551-2528 př.n.l.)

Cheopsova pyramida patří k sedmi divům světa Kolosální rozměry pyramidy: délka stran základny přes 230 metrů výška dosahovala 146,59 metrů až do 19. stol. byla největší stavbou na světě pyramida se skládá z 2,5 miliónů kamenných bloků jeden blok váží 2500 kilogramů

Sfinga název „sfinga“ pochází z řečtiny a znamená „bájné zvíře lva s ženskou hlavou“ sfingy střežily chrámy a posvátná místa jedna sfinga vytesána do Gízské plošiny 500 m od Rachefovy pyramidy

Stavitelství ve starověkém Egyptě - opakovací otázky I. 1) Z jakého materiálu se stavěly budovy pro soukromé osoby ? 2) Z jakého materiálu se stavěly státní chrámy a pohřební stavby ? 3) Jakým způsobem Egypťané dopravovali těžké kamenné bloky ? 4) Který faraon zasvětil chrám v Abú Simbel své hlavní manželce ? 5) Popište sfingy a uveďte, k čemu sloužily ?

Poznejte stavby A B C D

Stavitelství ve starověkém Egyptě - opakovací otázky II. 1) K čemu sloužily pyramidy ? 2) Kolik je přibližně v Egyptě pyramid ? 3) Jak se nazývá nejstarší pyramida ? 4) Jak se nazývá největší pyramida ? 5) Uveďte některé parametry největší pyramidy: 6) Vypočtěte přibližnou hmotnost Cheopsovy pyramidy (v tunách).

Metodický list Anotace: Seznámení žáků s některými významnými památkami starověkého egyptského stavitelství, základními parametry a posláním staveb. Prezentace doplněna o závěrečný poznávací úkol a testy s opakovacími otázkami. Cílová skupina: žáci 6. ročníku základní školy. Klíčová slova: pyramida, sfinga, chrámy v Egyptě, Džoserova pyramida, Cheopsova pyramida.

SEZNAM LITERATURY: Dagmar Pernická a kolektiv: Historie v obrazech – Starověk A, Media DIDA s .r. o., 2006. ZDROJE OBRÁZKŮ: Objekty použité k vytvoření sešitu jsou součástí SW Activ Studio (Activ Inspire), resouce packs, nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. AUTOR: Petr Foldyna KONTAKT: Foldyna.Petr@seznam.cz Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a pro vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.