Stručné představení projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Příprava MAP ORP Olomouc – 1. fáze přípravy doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Individuálně, ale společně a jinak
Základní údaje p-kap, KAP
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Aktuální informace o KAP a MAP
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
Gymnasium Jižní Město Praha
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Model intenzivní podpory
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Stručné představení projektu KAP a P-KAP

KAP – Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji P-KAP – Podpora krajského akčního plánování - metodická podpora poskytovaná NÚV

Zasazeno do širšího kontextu Strategie RR Strategie VP 2020 ČR IROP OP VVV Strategické oblasti (oblasti intervencí) Projekty krajů Posílení strategického plánování efektivity systému řízení zaměření na cíle a výsledky Kraj RAP KAP Další aktivity krajů Projekty škol Škola ŠAP, PA Potřeby škol Další aktivity škol 3

KAP – Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JČK Doba trvání projektu 6 let ( 3 + 3 ) - 2016 - 2021 Realizační tým – 5 členů Vedoucí oddělení - Ing. Hynek Čížek, Ph.D. (Odbor školství, mládeže a tělovýchovy - Oddělení evrop. fondů a strategií) 1. mapování potřeb území a škol, vzdělávacího systému, trhu práce 2. vyhodnocování potřeb škol (analýza v území a ve školách) - stanovení Priority 1. prioritizace potřeb 2. Rámec pro podporu infrastruktury a investic v kraji 3. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání – dokument KAP – 14.3.2017

P-KAP – metodická podpora pro Krajský akční plán poskytovaná NÚV Metodické materiály vytvořeny na podporu tvorby KAP: Metodické listy pro jednotlivé fáze tvorby KAP ML 01 – Analýza potřeb v území ML 02 – Rámec pro investice do infrastruktury (+ ML 06 k jeho aktualizaci) ML 03 – Analýza potřeb škol ML 04 – Prioritizace potřeb ML 05 – Sestavení krajského akčního plánu ML 07 – Dokumentace krajského akčního plánu

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Jaké jsou platformy podpory KAP: Odborní garanti v krajích Workshopy s řediteli škol Osobní návštěvy škol Analytické a metodické zázemí Semináře - Příprava ŠAP a PA - Uplatňování intervencí - Realizace ŠAP - Výměna zkušeností Odborní garanti intervencí

P-KAP – metodická podpora pro Krajský akční plán poskytovaná NÚV Krajské pracoviště (NÚV), Žižkova 309/12, České Budějovice Odborný garant - Ing. Agáta Kočí metodická podpora KAP metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA školení a semináře Garant inkluze - PhDr. Olga Vaněčková - mapování inkluze Metodik kraje - Ing. Marie Pitrová realizace seminářů

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Odborný garant - Ing. Agáta Kočí Osobní motivační a konzultační návštěvy odborných garantů P-KAP u ředitelů škol, spojené s předáním Metodiky tvorby ŠAP a odkazu na videometodiku. celkem 94 SŠ v kraji 45 škol již navštíveno – konzultace k tvorbě ŠAP/PA převážná většina škol bude tvořit ŠAP postoj škol k požadavku na tvorbu ŠAP/PA se různí

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Povinné oblasti - strategické oblasti rozvoje školy - tzv. oblasti intervencí: Rozvoj kariérového poradenství Podpora kompet. k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odbor.vzděl. včetně spolup. škol a zaměstnavatelů Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Kromě povinných jsou podporovány také tzv. nepovinné oblasti intervencí: Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost Škola ale může zpracovat analýzu a následně tvořit ŠAP či PA i v jakékoliv další oblasti své činnosti, kterou považuje za důležitou a kterou chce rozvíjet.

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Dotazníkové šetření na SŠ zaměřené na stav a cíle v těchto oblastech ukázalo: že české SŠ jsou většinou velmi progresivní že tyto oblasti v různé míře rozvíjejí a plánují rozvíjet, přestože objektivní podmínky k tomu nejsou vždy příznivé Začínající programové období ESF by však mělo přispět k zlepšení těchto podmínek. Tvorba ŠAP by měla být klíčovým východiskem v tomto procesu.

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Jaký je rozdíl mezi ŠAP a PA Pro tvorbu PA platí stejná pravidla a postupy jako pro tvorbu ŠAP. Rozdíl mezi ŠAP a PA: ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní)

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Jaké jsou hlavní kroky při tvorbě ŠAP/PA: Charakterizovat školu, její profil, záměry, vize Provést analýzu stavu v jednotlivých oblastech (využít dotazník) Stanovit priority v jednotlivých oblastech Stanovit cíle jednotlivých priorit a kritéria jejich hodnocení Stanovit a konkretizovat úkoly (činnosti) vedoucí ke splnění cílů Tyto kroky jsou stejné pro ŠAP i PA. PA se však může omezit jen na vybranou oblast nebo oblasti. ŠAP zahrnuje všechny povinné strategické oblasti.

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Jaké je cíl/význam/přínosy tvorby ŠAP/PA: Projekty – přímý hmotný efekt navazující na ŠAP/PA PA/ŠAP je třeba začít tvořit už souběžně se šablonami 2016 a provázat je. Dlouhodobý efekt posílení strategického plánování a řízení školy zatraktivnění image školy směrem k veřejnosti - "škola ví, co chce, systematicky nastavuje a realizuje" Je nesporné, že kvalitní vzdělávání žáků, které se v českých školách uskutečňuje, je nesmírně náročná činnost a že každá další aktivita přináší škole enormní zátěž. Tvorba ŠAP/PA se však školám určitě zúročí.

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Jaké jsou možnosti škol zapojit se do projektů: „Šablony“ - projekty se zjednodušeným vykazováním Budou probíhat v návaznosti na výzvy OP VVV a podmínky v těchto výzvách. Výzva podzim 2016 - témata zaměřená na podporu pracovníků školy (zaplacení úvazku nebo DVPP), zatím nebude třeba PA ani ŠAP Výzva 2017 nebo 2018 - témata zaměřená na podporu vzdělávání v oblastech povinných intervencí - už bude třeba mít zpracovaný PA, který v sobě bude zahrnovat cíle a úkoly řešené jak šablonami 2016, tak šablonami 2017, resp. 2018 Další výzva pravděpodobně 2019 nebo 2020 - podmínkou opět zpracovaný PA, který bude navazovat na předchozí PA

Témata „šablon“ v aktuální výzvě: Školní asistent – personální podpora SŠ Školní speciální pedagog – personální podpora SŠ Školní psycholog – personální podpora ZSŠ Sociální pedagog – personální podpora SŠ ICT technik Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele Kariérový poradce DVPP (různé počty hodin, různá zaměření) Tandemová výuka na SŠ – pedagog + pedagog/odborník z praxe/rodilý mluvčí CLIL ve výuce na SŠ (odborný předmět v cizím jazyce) Vzdělávání a sdílení ve školním cloudu Stáže pedagogů u zaměstnavatelů

Jaké jsou možnosti škol zapojit se do projektů: IPo - individuální projekty ostatní: Výzva pro kraje v 1. pololetí 2017 obsahově zaměřeno na vytváření a podporu tematických sítí a partnerství v návaznosti na priority stanovené pro příslušný kraj v jeho KAP, možná s některými povinnými tématy společnými pro všechny kraje. Zapojení škol v partnerstvích/sítích nastane v návaznosti na jejich ŠAP, příp. PA.

IPo - individuální projekty ostatní: Výzva pravděpodobně 2. pololetí 2017 nebo 2018. Výrazně vyšší finanční podpora než u šablon. Podmínkou bude zpracovaný ŠAP, který bude detailně stanovovat cíle a úkoly v jednotlivých strategických oblastech (oblastech intervencí), k nimž se školy vyjadřovaly v dotazníkovém šetření Příjemci projektů možná nebudou přímo školy, ale kraje, které to zastřeší. Bude se ale jednat o projekty pro konkrétní školy, které budou mít vytvořen ŠAP.

P-KAP – metodická podpora škol při tvorbě ŠAP/PA Garant inkluze - PhDr. Olga Vaněčková mapování inkluze připravuje, realizuje a vyhodnocuje v SOŠ a VOŠ potřebná šetření hlavní metoda: polostrukturované rozhovory - s vedením školy, členy pedagogického sboru (případně se žáky, s rodiči…) na základě analýzy stavu inkluzívního vzdělávání v konkrétní škole zpracovává zprávu, případně navrhuje opatření vedoucí ke zlepšení stavu inkluze v dané škole zprávu bude konzultovat s vedením školy

Garant inkluze - PhDr. Olga Vaněčková V případě zájmu školy se bude podílet na přípravě ŠAP/PA pro oblast inkluzívního vzdělávání Výsledkem mapování stavu inkluze: jedna zpráva za každou SOŠ, VOŠ souhrnná zpráva za kraj souhrnná zpráva za ČR

Stručné představení projektu Děkuji vám za pozornost Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz Stručné představení projektu KAP a P-KAP Děkuji vám za pozornost Ing. Agáta Kočí Místní konference projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích České Budějovice 14.2.2017