(lenka.gerzova@msmt.cz) Finanční řízení Lenka Geržová (lenka.gerzova@msmt.cz)
Úspěšné finanční řízení – žádost o podporu Sestavení rozpočtu Vyplnění příloh Příprava finančního plánu + spolufinancování Hodnotící kritéria Bankovní účet
Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu
Vytvoření struktury rozpočtu v IS KP14+ UP IS KP14+, kap. 4.15; PpŽaP – sč, kap. 5.2.5 Postup Vytvoření struktury rozpočtu v IS KP14+ Sestavení rozpočtu v příloze Detailní rozpočet Finalizace rozpočtu v IS KP14+
1. 2. 3. Rozpočet v IS KP14+ Vyplnění obrazovek UP IS KP14+ kap. 4.15 Rozpočet v IS KP14+ 1. Vyplnění obrazovek Specifické cíle, Subjekty projektu, Veřejná podpora 2. IS KP14+ generuje rozpočet Kapitoly rozpočtu členěné dle typu podpory a žadatele/ partnera 3. Export nevyplněného (číselně) rozpočtu do formátu .xls Export .xls rozpočtu do přílohy Detailní rozpočet
Sešit Excelu s podporu maker Povinná příloha žádosti o podporu UP IS KP14+ kap. 4.15 Detailní rozpočet Sešit Excelu s podporu maker Povinná příloha žádosti o podporu Náhrada za přílohy Komentář k rozpočtu a Realizační tým Finanční nástroj pro administraci projektu v době realizace
Vytvoření jednotlivých položek v kapitolách rozpočtu UP IS KP14+ kap. 4.15, DR list MD Detailní rozpočet Vytvoření jednotlivých položek v kapitolách rozpočtu Vyplnění finančních náležitostí Cena jednotky, počet jednotek, náklady dle let Vyplnění věcných náležitostí Komentář k jednotlivým položkám, ISPV
Komentář k rozpočtu Návaznost na klíčovou aktivitu. Detailní rozpočet, list Metodické doporučení Komentář k rozpočtu Návaznost na klíčovou aktivitu. Důvod pořízení/zařazení do rozpočtu. Důvod nezbytnosti pro realizaci projektu. V případě, že položka bude pořizována v rámci veřejné zakázky, je nutné se odkázat na číslo veřejné zakázky z projektové žádosti. Způsob/postup kalkulace nákladů pro danou položku. Vysvětlení jednotkové ceny a počtu jednotek.
Úplné vykazování výdajů PpŽaP – sč, kap. 8.6.1 Rozpočet Úplné vykazování výdajů Rozpočet 1. Celkové způsobilé výdaje 2. Nezpůsobilé výdaje 1.1 Výdaje na přímé aktivity 1.2 Úspory projektu
PpŽaP – sč, kap. 5.2.5 Limity rozpočtu Outsourcované služby – max. 35 % celkových způsobilých výdajů projektu. Výdaje na přímé aktivity – investiční – max. 30 % celkových způsobilých výdajů projektu. Místní kancelář – max. 15 % celkových způsobilých výdajů projektu.
PpŽaP – sč, kap. 8.7.2 1.1.2.1. Osobní výdaje Realizační tým projektu se skládá z odborných a administrativních pracovníků. Autorské příspěvky dle autorského zákona č. 121/2000 Sb. Úvazek max. 1,0 (u všech zapojených subjektů projektu). (Úvazek max. 1,2 (ve výjimečných a odůvodněných případech))
Detailní rozpočet, list Metodické doporučení 1.1.2.1. Osobní výdaje Pro každou pozici vytvořte samostatnou položku rozpočtu (stejná náplně práce a stejná sazba při 100 % úvazku = 1 pozice). Označení názvem pozice = NE jménem pracovníka nebo „pozice neobsazena“... Do sloupce Cena jednotky uveďte mzdovou/platovou sazbu při 100% úvazku (Platy) nebo hodinovou sazbu (DPČ/DPP). Do sloupce Počet jednotek uveďte tzv. „úvazkoměsíc“ (Platy) nebo celkový počet hodin(DPČ/DPP). Součin počtu měsíců, během kterých je daná pozice zapojená do projektu a souhrnného úvazku/počtu hodin pro danou pozici. Počet měsíců musí být jasně provázán s harmonogramem aktivit.
1.1.2.1. Osobní výdaje Náplň páce u jednotlivých pozic. Detailní rozpočet, list Metodické doporučení 1.1.2.1. Osobní výdaje Položka dle ISPV – 4 místní kód dle ISPV Typ pracovní pozice – řádový, excelentní, klíčový Komentář k rozpočtu Náplň páce u jednotlivých pozic. Souhrnný úvazek/výše počtu hodin musí být zdůvodněn. V případě, že se na pozici podílí víc lidí s různým úvazkem, nebo míra jejich zapojení se během realizace mění, je potřeba tuhle skutečnost popsat a zdůvodnit.
1.1.2.1.2 Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení Detailní rozpočet, list Metodické doporučení 1.1.2.1.2 Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení systém nevyplňuje automaticky!!! Počet jednotek = 1; Cena jednotky = souhrnná částka položky. Částky = součet částek uvedených ve sloupci Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení. Do sloupce Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení - pojistné odvody zvlášť pro každou pozici v kapitolách 1.1.2.1.1.1 Platy a 1.1.2.1.1.2 DPČ. Pro pozice v kapitole 1.1.2.1.1.3 DPP - pojistné odvody kumulativně za danou podkapitolu do řádku 1.1.2.1.1.3.1 DPP (mimo režim VP) a 1.1.2.1.1.3.2 DPP (v režimu VP_GBER).
Stanovení sazby pomocí ISPV PpŽaP – sč, kap. 8.7.2; Seznam mezd/platů Stanovení sazby pomocí ISPV http://www.mpsv.cz/ISPV.php ISPV uvádí průměrné výdělky jak pro mzdovou, tak pro platovou sféru. žadatel v žádosti o podporu o jakou sféru se jedná a uvede zároveň i kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil.
Stanovení sazby pomocí ISPV PpŽaP – sč, kap. 8.7.2; Seznam mezd/platů Stanovení sazby pomocí ISPV Horní limit tvoří hodnoty uvedené na ISPV pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu, který je způsobilým výdajem v OP VVV, činí 56.000 Kč nebo 390 Kč/hod. Sazby v místě a čase obvyklé!
Alternativní způsob výpočtu sazby PpŽaP – sč, kap. 8.7.2; Seznam mezd/platů Alternativní způsob výpočtu sazby Roční hrubé mzdové náklady musí korespondovat s pozicí v projektu, musí být odůvodněny a doloženy spolu s žádostí o podporu například prostřednictvím účtů, výplatních pásek atd. a musí být kontrolovatelné. Doložené poslední roční hrubé mzdové náklady musí korespondovat s pozicí, kterou bude zastávat pracovník/zaměstnanec v projektu. Doporučeno zejména pro zahraniční klíčové pracovníky.
Klíčový a excelentní pracovník PpŽaP – sč, kap. 8.7.2; Seznam mezd/platů Klíčový a excelentní pracovník Pozice musí být označena (příloha Detailní rozpočet). Označení musí být zdůvodněné. Klíčový pracovník – max. 72 800,- Kč nebo 507,- Kč/hod. Excelentní pracovník – max. 84 000,- Kč nebo 586,- Kč/hod.
Hmotný a nehmotný majetek a materiál Detailní rozpočet, list Metodické doporučení Hmotný a nehmotný majetek a materiál Uživatelské specifikace pořizovaného investičního/neinvestičního hmotného/nehmotného majetku. Důvod počtu kusů pořizovaného vybavení. Kalkulace, zdůvodnění ceny. Seznam obvyklých cen: http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Dokumenty_ke_zverejneni/Obvykle_ceny_vybaveni_verze_2.pdf
PpŽaP – sč, kap. 12.5 1.2 Úspory projektu Vznikne-li při zadávacím řízení úspora v podobě rozdílu mezi předpokládanou cenou zakázky a cenou nasmlouvanou, vzniká na projektu úspora. 10% z celkových způsobilých výdajů projektu Do projektové žádosti nulové.
Finalizace rozpočtu v IS KP14+ UP IS KP14+, kap. 4.15; PpŽaP – sč, kap. 5.2.5 Finalizace rozpočtu v IS KP14+ Manuální přepis celkový částek jednotlivých kapitol z přílohy Detailní rozpočet do rozpočtu v IS KP14+
Způsobilost výdajů
PpŽaP – oč, kap. 2., 8.7.1 Způsobilé výdaje Aby mohl být výdaj považován za způsobilý, musí splňovat následující hlediska způsobilosti: věcná způsobilost; přiměřenost výdaje; místní způsobilost; časová způsobilost výdaje; prokazatelnost výdaje.
Časová způsobilost výdaje PpŽaP – oč, kap. 2., 8.7.1; PpŽaP – sč, kap. 8.7.1 Časová způsobilost výdaje Příjem žádostí o podporu: 11. 7. 2017 – 15. 11. 2017 do 14:00. Zahájení projektu = od vyhlášení výzvy. Zahájení fyzické realizace projektu = od dne po podání žádosti. Výdaje, před vydáním PA = riziko nepodpoření projektu = vlastní zdroje žadatele.
Finanční plán
Finanční plán Finanční plán Součást finanční řízení projektu Příjemce je povinen předložit aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. 1. zálohová platba Finanční milníky Monitorovací období: 1. MO: 3 měsíce od vydání právního Další MO: 6 měsíců Žádost o platbu: Žádost o zálohu na další MO Vyúčtování výdajů za MO
Finanční plán Krok 1: Příprava plánu vyúčtování rozvrhnout vyúčtování dle skutečného plánovaného čerpání do MO Krok 2: Výpočet 1. zálohové platby První zálohová platba = Součet předpokládaných vyčerpaných CZV za první dvě MO. max. 45% z CZV Krok 3: Plánování zálohových plateb Celkový součet záloh poskytnutých nad rámec schváleného vyúčtování nesmí přesáhnout 50 % celkových způsobilých výdajů projektu.
Spolufinancování
Spolufinancování Specifické cíle, Přehled zdrojů financování PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 Spolufinancování Specifické cíle, Přehled zdrojů financování Kalkulačka spolufinancování DMS_Výpočet poměrů zdrojů financování projektu
PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 Vyplňují se bílé buňky příloha Detailní rozpočet, list Souhrny
MRR VRR dle tabulky PpŽaP – SČ kap. 8.1.5 = Specifické cíle PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 MRR VRR dle tabulky PpŽaP – SČ kap. 8.1.5 = Specifické cíle MRR = 100 nebo 74 VRR = 0 nebo 26 Poměry dle tabulky PpŽaP – OČ kap. 8.1.5, dle žadatele = Poměry zdrojů financování Když VRR = 0, tak i VRR = 0
PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 Výslední míra spolufinancování
PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 Výslední míra spolufinancování
Hodnotící kritéria
Věcné hodnocení Žadatel/partner V2.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) V2.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) V2.3 Kvalita nominovaných členů odborného týmu
Věcné hodnocení Financování projektu: V5.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu V5.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů V5.3 – Způsob zajištění spolufinancování projektu v realizační fázi
Děkuji za pozornost a Vaše dotazy