(lenka.gerzova@msmt.cz) Finanční řízení Lenka Geržová (lenka.gerzova@msmt.cz)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Doporučení pro přípravu žádosti a Bilaterální fond na programové úrovni – opatření „B“ Ministerstvo financí Seminář pro žadatele v rámci programu CZ06,
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Finanční řízení Ing. Michal Čech.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 3. výzva oblast podpory
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Praha, 15. února 2016 Seminář pro žadatele.
Seminář pro příjemce OP LZZ z řad státní správy Finanční část Praha, 3. a 4. prosince 2014 Ing. Martina Tomová Bc. Jana Komrsková, DiS.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I. Praha, 12. února 2016 Seminář pro žadatele.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Operační program Vzdělávání.
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 3.
Finanční řízení Lenka Geržová Ing. Michal Čech. 2 Rozpočet.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet 3 Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 4.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Praha, duben 2016.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
VÝZVA VYŠŠÍ ODBORNÉ ŠKOLY
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Program MŠMT VIII v roce 2017
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Finanční rámec grantových projektů oblast podpory 3.2 (3. výzva)
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

(lenka.gerzova@msmt.cz) Finanční řízení Lenka Geržová (lenka.gerzova@msmt.cz)

Úspěšné finanční řízení – žádost o podporu Sestavení rozpočtu Vyplnění příloh Příprava finančního plánu + spolufinancování Hodnotící kritéria Bankovní účet

Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu

Vytvoření struktury rozpočtu v IS KP14+ UP IS KP14+, kap. 4.15; PpŽaP – sč, kap. 5.2.5 Postup Vytvoření struktury rozpočtu v IS KP14+ Sestavení rozpočtu v příloze Detailní rozpočet Finalizace rozpočtu v IS KP14+

1. 2. 3. Rozpočet v IS KP14+ Vyplnění obrazovek UP IS KP14+ kap. 4.15 Rozpočet v IS KP14+ 1. Vyplnění obrazovek Specifické cíle, Subjekty projektu, Veřejná podpora 2. IS KP14+ generuje rozpočet Kapitoly rozpočtu členěné dle typu podpory a žadatele/ partnera 3. Export nevyplněného (číselně) rozpočtu do formátu .xls Export .xls rozpočtu do přílohy Detailní rozpočet

Sešit Excelu s podporu maker Povinná příloha žádosti o podporu UP IS KP14+ kap. 4.15 Detailní rozpočet Sešit Excelu s podporu maker Povinná příloha žádosti o podporu Náhrada za přílohy Komentář k rozpočtu a Realizační tým Finanční nástroj pro administraci projektu v době realizace

Vytvoření jednotlivých položek v kapitolách rozpočtu UP IS KP14+ kap. 4.15, DR list MD Detailní rozpočet Vytvoření jednotlivých položek v kapitolách rozpočtu Vyplnění finančních náležitostí Cena jednotky, počet jednotek, náklady dle let Vyplnění věcných náležitostí Komentář k jednotlivým položkám, ISPV

Komentář k rozpočtu Návaznost na klíčovou aktivitu. Detailní rozpočet, list Metodické doporučení Komentář k rozpočtu Návaznost na klíčovou aktivitu. Důvod pořízení/zařazení do rozpočtu. Důvod nezbytnosti pro realizaci projektu. V případě, že položka bude pořizována v rámci veřejné zakázky, je nutné se odkázat na číslo veřejné zakázky z projektové žádosti. Způsob/postup kalkulace nákladů pro danou položku. Vysvětlení jednotkové ceny a počtu jednotek.

Úplné vykazování výdajů PpŽaP – sč, kap. 8.6.1 Rozpočet Úplné vykazování výdajů Rozpočet 1. Celkové způsobilé výdaje 2. Nezpůsobilé výdaje 1.1 Výdaje na přímé aktivity 1.2 Úspory projektu

PpŽaP – sč, kap. 5.2.5 Limity rozpočtu Outsourcované služby – max. 35 % celkových způsobilých výdajů projektu. Výdaje na přímé aktivity – investiční – max. 30 % celkových způsobilých výdajů projektu. Místní kancelář – max. 15 % celkových způsobilých výdajů projektu.

PpŽaP – sč, kap. 8.7.2 1.1.2.1. Osobní výdaje Realizační tým projektu se skládá z odborných a administrativních pracovníků. Autorské příspěvky dle autorského zákona č. 121/2000 Sb. Úvazek max. 1,0 (u všech zapojených subjektů projektu). (Úvazek max. 1,2 (ve výjimečných a odůvodněných případech))

Detailní rozpočet, list Metodické doporučení 1.1.2.1. Osobní výdaje Pro každou pozici vytvořte samostatnou položku rozpočtu (stejná náplně práce a stejná sazba při 100 % úvazku = 1 pozice). Označení názvem pozice = NE jménem pracovníka nebo „pozice neobsazena“... Do sloupce Cena jednotky uveďte mzdovou/platovou sazbu při 100% úvazku (Platy) nebo hodinovou sazbu (DPČ/DPP). Do sloupce Počet jednotek uveďte tzv. „úvazkoměsíc“ (Platy) nebo celkový počet hodin(DPČ/DPP). Součin počtu měsíců, během kterých je daná pozice zapojená do projektu a souhrnného úvazku/počtu hodin pro danou pozici. Počet měsíců musí být jasně provázán s harmonogramem aktivit.

1.1.2.1. Osobní výdaje Náplň páce u jednotlivých pozic. Detailní rozpočet, list Metodické doporučení 1.1.2.1. Osobní výdaje Položka dle ISPV – 4 místní kód dle ISPV Typ pracovní pozice – řádový, excelentní, klíčový Komentář k rozpočtu Náplň páce u jednotlivých pozic. Souhrnný úvazek/výše počtu hodin musí být zdůvodněn. V případě, že se na pozici podílí víc lidí s různým úvazkem, nebo míra jejich zapojení se během realizace mění, je potřeba tuhle skutečnost popsat a zdůvodnit.

1.1.2.1.2 Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení Detailní rozpočet, list Metodické doporučení 1.1.2.1.2 Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení systém nevyplňuje automaticky!!! Počet jednotek = 1; Cena jednotky = souhrnná částka položky. Částky = součet částek uvedených ve sloupci Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení. Do sloupce Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení - pojistné odvody zvlášť pro každou pozici v kapitolách 1.1.2.1.1.1 Platy a 1.1.2.1.1.2 DPČ. Pro pozice v kapitole 1.1.2.1.1.3 DPP - pojistné odvody kumulativně za danou podkapitolu do řádku 1.1.2.1.1.3.1 DPP (mimo režim VP) a 1.1.2.1.1.3.2 DPP (v režimu VP_GBER).

Stanovení sazby pomocí ISPV PpŽaP – sč, kap. 8.7.2; Seznam mezd/platů Stanovení sazby pomocí ISPV http://www.mpsv.cz/ISPV.php ISPV uvádí průměrné výdělky jak pro mzdovou, tak pro platovou sféru. žadatel v žádosti o podporu o jakou sféru se jedná a uvede zároveň i kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil.

Stanovení sazby pomocí ISPV PpŽaP – sč, kap. 8.7.2; Seznam mezd/platů Stanovení sazby pomocí ISPV Horní limit tvoří hodnoty uvedené na ISPV pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu, který je způsobilým výdajem v OP VVV, činí 56.000 Kč nebo 390 Kč/hod. Sazby v místě a čase obvyklé!

Alternativní způsob výpočtu sazby PpŽaP – sč, kap. 8.7.2; Seznam mezd/platů Alternativní způsob výpočtu sazby Roční hrubé mzdové náklady musí korespondovat s pozicí v projektu, musí být odůvodněny a doloženy spolu s žádostí o podporu například prostřednictvím účtů, výplatních pásek atd. a musí být kontrolovatelné. Doložené poslední roční hrubé mzdové náklady musí korespondovat s pozicí, kterou bude zastávat pracovník/zaměstnanec v projektu. Doporučeno zejména pro zahraniční klíčové pracovníky.

Klíčový a excelentní pracovník PpŽaP – sč, kap. 8.7.2; Seznam mezd/platů Klíčový a excelentní pracovník Pozice musí být označena (příloha Detailní rozpočet). Označení musí být zdůvodněné. Klíčový pracovník – max. 72 800,- Kč nebo 507,- Kč/hod. Excelentní pracovník – max. 84 000,- Kč nebo 586,- Kč/hod.

Hmotný a nehmotný majetek a materiál Detailní rozpočet, list Metodické doporučení Hmotný a nehmotný majetek a materiál Uživatelské specifikace pořizovaného investičního/neinvestičního hmotného/nehmotného majetku. Důvod počtu kusů pořizovaného vybavení. Kalkulace, zdůvodnění ceny. Seznam obvyklých cen: http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Dokumenty_ke_zverejneni/Obvykle_ceny_vybaveni_verze_2.pdf

PpŽaP – sč, kap. 12.5 1.2 Úspory projektu Vznikne-li při zadávacím řízení úspora v podobě rozdílu mezi předpokládanou cenou zakázky a cenou nasmlouvanou, vzniká na projektu úspora. 10% z celkových způsobilých výdajů projektu Do projektové žádosti nulové.

Finalizace rozpočtu v IS KP14+ UP IS KP14+, kap. 4.15; PpŽaP – sč, kap. 5.2.5 Finalizace rozpočtu v IS KP14+ Manuální přepis celkový částek jednotlivých kapitol z přílohy Detailní rozpočet do rozpočtu v IS KP14+

Způsobilost výdajů

PpŽaP – oč, kap. 2., 8.7.1 Způsobilé výdaje Aby mohl být výdaj považován za způsobilý, musí splňovat následující hlediska způsobilosti: věcná způsobilost; přiměřenost výdaje; místní způsobilost; časová způsobilost výdaje; prokazatelnost výdaje.

Časová způsobilost výdaje PpŽaP – oč, kap. 2., 8.7.1; PpŽaP – sč, kap. 8.7.1 Časová způsobilost výdaje Příjem žádostí o podporu: 11. 7. 2017 – 15. 11. 2017 do 14:00. Zahájení projektu = od vyhlášení výzvy. Zahájení fyzické realizace projektu = od dne po podání žádosti. Výdaje, před vydáním PA = riziko nepodpoření projektu = vlastní zdroje žadatele.

Finanční plán

Finanční plán Finanční plán Součást finanční řízení projektu Příjemce je povinen předložit aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. 1. zálohová platba Finanční milníky Monitorovací období: 1. MO: 3 měsíce od vydání právního Další MO: 6 měsíců Žádost o platbu: Žádost o zálohu na další MO Vyúčtování výdajů za MO

Finanční plán Krok 1: Příprava plánu vyúčtování rozvrhnout vyúčtování dle skutečného plánovaného čerpání do MO Krok 2: Výpočet 1. zálohové platby První zálohová platba = Součet předpokládaných vyčerpaných CZV za první dvě MO. max. 45% z CZV Krok 3: Plánování zálohových plateb Celkový součet záloh poskytnutých nad rámec schváleného vyúčtování nesmí přesáhnout 50 % celkových způsobilých výdajů projektu.

Spolufinancování

Spolufinancování Specifické cíle, Přehled zdrojů financování PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 Spolufinancování Specifické cíle, Přehled zdrojů financování Kalkulačka spolufinancování DMS_Výpočet poměrů zdrojů financování projektu

PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 Vyplňují se bílé buňky příloha Detailní rozpočet, list Souhrny

MRR VRR dle tabulky PpŽaP – SČ kap. 8.1.5 = Specifické cíle PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 MRR VRR dle tabulky PpŽaP – SČ kap. 8.1.5 = Specifické cíle MRR = 100 nebo 74 VRR = 0 nebo 26 Poměry dle tabulky PpŽaP – OČ kap. 8.1.5, dle žadatele = Poměry zdrojů financování Když VRR = 0, tak i VRR = 0

PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 Výslední míra spolufinancování

PpŽaP – oč, kap. 8.1.5; PpŽaP – sč, kap. 8.1.5 Výslední míra spolufinancování

Hodnotící kritéria

Věcné hodnocení Žadatel/partner V2.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) V2.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) V2.3 Kvalita nominovaných členů odborného týmu

Věcné hodnocení Financování projektu: V5.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu V5.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů V5.3 – Způsob zajištění spolufinancování projektu v realizační fázi

Děkuji za pozornost a Vaše dotazy