Sociální podnikání Seminář pro žadatele,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
VÝZVA: „PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ“, Č. 03_16_067 Linda Maršíková Praha,
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ V OPERAČNÍM PROGRAMU ZAMĚSTNANOST. ENVIRONMENTÁLNÍ SOCIÁLNÍ PODNIK Karel Gregor , Praha.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
IROP předpokládaná podoba implementace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Program semináře Představení výzvy Podporované aktivity Indikátory
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
k chystané výzvě MAS zaměřené na prorodinná opatření
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj Praha, 23. listopadu 2016.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
Seminář pro příjemce OPVK
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Operační program Zaměstnanost
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Podpora sociálního podnikání a zaměstnanosti znevýhodněných skupin I.
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Výzva č. 2 MAS Šumavsko Komunitní centra
„VÍTEJTE I VY“, Železnohorský region
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Výzva č. 2/19_OPZ_MAS Karl_04 Sociální podnikání
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Klíčové aktivity projektu
Výzva č. 1/19_OPZ_MAS Karl_02 Zaměstnanost
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení března 2018, Brno.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení ledna 2018, Praha.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Sociální podnikání Seminář pro žadatele, 2. 5. 2017 Výzva MAS č. 4 z OPZ: Sociální podnikání Seminář pro žadatele, 2. 5. 2017

Program semináře Představení výzvy Podporované aktivity Indikátory Způsobilost výdajů Proces hodnocení a výběru projektů Publicita IS KP14+ Zpráva o realizaci Důležité odkazy

Představení výzvy

Představení výzvy: Sociální podnikání Číslo výzvy 071/03_16_047/CLLD_15_01_263 Prioritní osa 2 Sociální začleňování a boj s chudobou Investiční priorita 2.3 Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Specifický cíl 2.3.1 Zvýšit zapojení lokálních aktérů do řešení problému nezaměstnanosti a sociálního začleňování ve venkovských oblastech Vyhlášení výzvy a zahájení příjmu žádostí: 10. 4. 2017, 8:00 hod. Ukončení příjmu žádostí o podporu: 19. 5. 2017, 12:00 hod.

Představení výzvy Cíl výzvy Podpora vzniku nových nebo rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání – integrační sociální podnik a environmentální sociální podnik Podpora posílení postavení osob sociálně vyloučených či ohrožených sociálním vyloučením na trhu práce a jejich sociální integrace. podpora řešení konkrétních environmentálních problémů

Představení výzvy Termíny a alokace Finanční alokace výzvy Rozhodná pro výběr projektů k financování: 3 445 000,- Kč Podpora: 3 445 000,- Kč Minimální výše celkových způsobilých výdajů: 1 000 000,- Kč Maximální výše celkových způsobilých výdajů: 3 445 000,- Kč Maximální délka projektu: 24 měsíců Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: 30. 06. 2020 Forma podpory: ex-ante

Představení výzvy Oprávnění žadatelé a cílové skupiny NNO, obchodní korporace, OSVČ Cílové skupiny – integrační sociální podnik: Osoby dlouhodobě či opakovaně nezaměstnané, Osoby se zdravotním postižením, Osoby v nebo po výkonu trestu, Osoby opouštějící institucionální zařízení, Imigranti a azylanti Cílové skupiny – environmentální sociální podnik: Osoby nezaměstnané déle než 5 měsíců, Osoby se zdravotním postižením, Osoby v nebo po výkonu trestu, Osoby opouštějící institucionální zařízení, Imigranti a azylanti, Neaktivní osoby, Osoby pečující o malé děti, Uchazeči a zájemci o zaměstnání a neaktivní osoby ve věku 50 a více let, Lidé mladší 30 let, kteří nejsou v zaměstnání, ve vzdělávání nebo v profesní přípravě, Osoby vracející se na trh práce po návratu z mateřské/rodičovské dovolené, Osoby pečující o jiné závislé osoby

Představení výzvy Míra podpory – rozpad zdrojů financování Typ příjemce dle pravidel Evropský podíl Příjemce Státní rozpočet Soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost: o.p.s., spolky, ústavy, církve a náboženské společnosti, nadace a nadační fondy, MAS, hospodářská komora, agrární komora, svazy, asociace 85 % 15 % 0 % Ostatní subjekty neobsažené ve výše uvedených kategoriích: obchodní společnosti, evropské hospodářské zájmové sdružení, státní podniky, družstva, OSVČ, profesní komory

Představení výzvy Informace o křížovém financování a nepřímých nákladech Křížové financování Maximální objem prostředků, které mohou být v rámci výzvy přiděleny pro křížové financování: 689 000,- Kč Maximální podíl nákladů na křížové financování na celkových přímých způsobilých nákladech projektu: 20% Nepřímé náklady Nepřímé náklady mohou dosahovat maximálně 25% přímých způsobilých nákladů projektu Podíl nákupu služeb – více než 60% celkových způsobilých výdajů – sníží se nepřímé náklady na 15% (nákup služeb. Nad 90% = nepřímé náklady 5%)

Představení výzvy Informace o křížovém financování a nepřímých nákladech Nepřímé náklady Administrativa, řízení projektu, účetnictví, personalistika, komunikační a informační opatření (publicita projektu), občerstvení a stravování a podpůrné procesy pro provoz projektu Cestovné náhrady spojené s pracovními cestami realizačního týmu (vnitrostátní pracovní cesty) Spotřební materiál, zařízení a vybavení (papíry, kancelářský materiál, čistící prostředky, zařízení a vybavení RT, jejichž osobni náklady jsou hrazeny z NN) Prostory pro realizaci projektu (využívané pro administraci projektu, energie, vodné a stočné) Ostatní provozní výdaje (internet, telefon, poštovné, bankovní poplatky, pojistné smlouvy, správní poplatky, které nemají přímou vazbu na práci s CS)

Podporované aktivity

Podporované aktivity Integrační sociální podnik: Vytvoření a zachování pracovních míst pro zaměstnance z cílových skupin a pro zaměstnance mimo cílovou skupinu nezbytných pro fungování podniku v souladu s principy sociálního podnikání Vzdělávání zaměstnanců z cílových skupin a vzdělávání ostatních zaměstnanců sociálního podniku financovaných z přímých nákladů projektu Marketing sociálního podniku Provozování sociálního podnikání = působení podniku na trhu včetně naplňování principů sociálního podnikání v praxi

Podporované aktivity 1. Vytvoření a zachování pracovních míst pro zaměstnance z CS a pro zaměstnance mimo CS nezbytných pro fungování podniku v souladu s principy sociálního podnikání U zaměstnanců mimo CS je možné hradit pouze pozice, které zajišťují specifickou podporu zaměstnancům z CS (vedoucí/předák/asistent/psycholog) Mzdy nově přijatých zaměstnanců z CS Zaměstnanci realizačního týmu musí mít kvalifikaci nebo praxi v oboru Pracovní místa se musí obsadit nejpozději do 3 měsíců od zahájení realizace

Podporované aktivity 2 Vzdělávání zaměstnanců z CS a vzdělávání ostatních zaměstnanců sociálního podniku U zaměstnanců mimo CS se rozumí především kurzy pro zefektivnění práce s cílovou skupinou nebo na kurzy zaměřené na rozvoj kompetencí v řízení podniku (gastroprovoz, obchodní dovednosti, marketing…) Potřebnost vzdělávání musí žadatel zdůvodnit v projektové žádosti

Podporované aktivity 3 Marketing sociálního podniku Kampaně na podporu prodeje Reklama

Podporované aktivity 4 Provozování sociálního podniku = působení podniku na trhu včetně naplňování principů sociálního podnikání v praxi (žadatel detailněji rozvede také v Příloze č. 5 – Podnikatelský plán Za zahájení podnikání se považuje období do max. 3 měsíců od zahájení realizace projektu Vedle činností spojených s prokazováním naplňování principů sociálního podnikání, resp. i rozpoznávacích znaků sociálního podniku, také činnosti spojené s evaluací prováděnou ŘO OPZ Doporučení: aktivity spojené s vykazováním principů sociálního podnikání, resp. rozpoznávacích znaků sociálního podniku, a evaluací zohlednit ve výši úvazků členů realizačního týmu

Podporované aktivity Environmentální sociální podnik: Vytvoření a zachování pracovních míst pro zaměstnance z cílových skupin a pro zaměstnance mimo cílovou skupinu nezbytných pro fungování podniku v souladu s principy sociálního podnikání Vzdělávání zaměstnanců z cílových skupin a vzdělávání ostatních zaměstnanců sociálního podniku financovaných z přímých nákladů projektu Marketing sociálního podniku Provozování sociálního podnikání = působení podniku na trhu včetně naplňování principů sociálního podnikání v praxi Environmentální audity a strategie Zajištění péče o děti a další závislé osoby znevýhodněných pracovníků, zajištění dopravy znevýhodněných pracovníků apod.

Podporované aktivity 1. Vytvoření a zachování pracovních míst pro zaměstnance z CS a pro zaměstnance mimo CS nezbytných pro fungování podniku v souladu s principy sociálního podnikání U zaměstnanců mimo CS je možné hradit pouze pozice, které zajišťují specifickou podporu zaměstnancům z CS (vedoucí/předák/asistent/psycholog), zajišťují marketing SP (manketingový pracovník), poskytují zaměstnancům odbornou podporu při zpracování environmentálních auditů a strategií a zavádění environmentálních opatření do praxe a řídí podnik (manažer SP) Mzdy nově přijatých zaměstnanců z CS Zaměstnanci realizačního týmu musí mít kvalifikaci nebo praxi v oboru Pracovní místa se musí obsadit nejpozději do 3 měsíců od zahájení realizace

Podporované aktivity 2 Vzdělávání zaměstnanců z CS a vzdělávání ostatních zaměstnanců sociálního podniku U zaměstnanců mimo CS se rozumí především kurzy pro zefektivnění práce s cílovou skupinou, environmentálně zaměřené kurzy nebo na kurzy zaměřené na rozvoj kompetencí v řízení podniku (gastroprovoz, obchodní dovednosti, marketing…) Potřebnost vzdělávání musí žadatel zdůvodnit v projektové žádosti

Podporované aktivity 3 Marketing sociálního podniku Kampaně na podporu prodeje Reklama

Podporované aktivity 4 Provozování sociálního podniku = působení podniku na trhu včetně naplňování principů sociálního podnikání v praxi (žadatel detailněji rozvede také v Příloze č. 5 – Podnikatelský plán Za zahájení podnikání se považuje období do max. 3 měsíců od zahájení realizace projektu Vedle činností spojených s prokazováním naplňování principů sociálního podnikání, resp. i rozpoznávacích znaků sociálního podniku, také činnosti spojené s evaluací prováděnou ŘO OPZ Doporučení: aktivity spojené s vykazováním principů sociálního podnikání, resp. rozpoznávacích znaků sociálního podniku, a evaluací zohlednit ve výši úvazků členů realizačního týmu

Podporované aktivity 5 Environmentální audity a strategie V rámci kontroly úspěšnosti plnění environmentálního přínosu SP bude požadováno zpracování vnitřních environmentálních auditů a strategií Uvedené dokumenty budou SP předkládat do 12 měsíců před ukončením projektu Auditům a strategiím se musí věnovat odborník s relevantními zkušenostmi (bude součástí realizačního týmu a v přímě práci s cílovou skupinou)

Podporované aktivity 6 Zajištění péče o děti a jiné závislé osoby, zajištění dopravy apod. Nutné identifikovat již projektové žádost bariéry, které chce žadatel financovat včetně doložení jejich vlivu na zaměstnání v sociálním podniku

Obecné podmínky Udržitelnost, resp. fungování sociálního podniku je zakotvena v principech a charakteristikách stanovených v sadě rozpoznávacích znaků (přílohy č. 6 a 7) K principům a charakteristikám SP se žadatel přihlašuje při založení společnosti ve svých zakládacích dokumentech. Zveřejnění zakládacích dokumentů u všech právních forem je nejpozději při předložení 1. zprávy o realizaci projektu

Indikátory

Indikátory Nástroje pro měření dosažených efektů projektových aktivit Indikátory výstupů Indikátory výsledků Žadatel volí pouze ty indikátory z výzvy, které jsou relevantní pro jeho projekt Ve zprávách o realizaci projektu se uvádějí kumulativně – souhrnně za období od počátku projektu do konce příslušného monitorovacího období

Indikátory Povinnosti související s indikátory Povinnost stanovit v žádosti cílové hodnoty indikátorů - včetně popisu způsobu stanovení této hodnoty Nastavení je závazné - úprava – podstatnou změnou - při nesplnění – sankce Průběžné sledování jejich naplnění - ve zprávách o realizaci projektu Prokazatelnost vykazovaných hodnot - záznamy o každém klientovi, prezenční listiny atd. ověřitelné případnou kontrolou, monitorovacími listy

Indikátory Sankce při nesplnění závazků týkajících se indikátorů Celková míra naplnění indikátorů výstupů vzhledem k závazkům dle právního aktu: Sankce: Méně než 85% a zároveň alespoň 70% 15% Méně než 70% a zároveň alespoň 55% 20% Méně než 55% a zároveň alespoň 40% 30% Méně než 40% 50%

Indikátory Indikátory se závazkem (v rámci této výzvy) Hodnoty, které jsou chápany jako závazek žadatele, kterého má dosáhnout díky realizaci projektu Kód indikátoru Název Měrná jednotka Typ 6 00 00 Celkový počet účastníků Osoby Výstup 1 02 13 Počet sociálních podniků vzniklých díky podpoře Organizace 1 02 12 Počet podpořených již existujících sociálních podniků 8 05 00 Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů (vč. evaluačních) Dokumenty

Indikátory Indikátory bez závazku (v rámci této výzvy) Hodnoty, které nepředstavují závazek žadatele, ale které je nutné sledovat (žadatel má povinnost vyplnit cílovou hodnotu indikátoru, u nerelevantních je možno uvést hodnotu O.) Kód indikátoru Název Měrná jednotka Typ 6 28 00 Znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou v procesu vzdělávání/odborné přípravy, rozšiřují si kvalifikaci nebo jsou zaměstnaní, a to i OSVČ Osoby Výsledek 6 26 00 Účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti 6 25 00 Účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti

Způsobilost výdajů

Způsobilost výdajů Věcná způsobilost Informace ke způsobilým výdajům jsou k dispozici v kapitole 6 Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ Způsobilé výdaje – osobní náklady, nákup zařízení a vybavení, nákup služeb, přímá podpora účastníků, marketing, provoz podniku Časová způsobilost Náklady vzniklé v době realizace projektu Datum zahájení realizace projektu nesmí předcházet datu vyhlášení výzvy MAS

Hodnocení a výběr projektu

Proces hodnocení a výběru projektů Problematika hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí, věcného hodnocení a výběru projektů - viz Příloha č. 2 Výzvy MAS – Pravidla hodnocení OPZ - viz Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ Proces hodnocení a výběru projektů zajišťuje MAS Opavsko z.s. Žádosti předložené jiným způsobem a v jiném termínu než umožňuje výzva, nejsou akceptovány

Proces hodnocení a výběru projektů Výsledkem výběru je Seznam žádostí o podporu, které MAS navrhuje ke schválení – tento seznam předá MAS Řídícímu orgánu OPZ – ŘO OPZ provede závěrečné ověření způsobilosti vybraných projektů a kontrolu administrativních postupů MAS Jednokolová výzva s jednou uzávěrkou pro podání žádosti – jednokolové hodnocení Proces hodnocení – ukončen nejpozději do 50 pracovních dní od data ukončení příjmu žádostí o podporu

Proces hodnocení a výběru projektů Hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí První fáze hodnocení projektů Posouzení základních věcných a administrativních požadavků Provádějí pracovníci MAS Opavsko z. s. Lhůta max. 20 pracovních dnů od ukončení příjmu žádostí o podporu Kritéria přijatelnosti jsou neopravitelná Kritéria formálních náležitostí jsou opravitelná – žadatel vyzván 1x k opravě nebo doplnění ve lhůtě do 5 pracovních dní Hodnotí se podle kontrolních otázek uvedených pro každé kritérium (ANO/NE)

Proces hodnocení a výběru projektů Hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí Kritéria hodnocení přijatelnosti Oprávněnost žadatele, partnerství, cílové skupiny, celkové způsobilé výdaje, aktivity, horizontální principy, trestní bezúhonnost, soulad projektu s SCLLD, ověření administrativní, finanční a provozní kapacity žadatele Kritéria formálních náležitostí Úplnost a forma žádosti, podpis žádosti Podání žádosti o přezkum MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení – lhůta 15 kalendářních dní ode dne doručení informace na podání Žádosti o přezkum u negativně hodnocených Žádostí o podporu

Proces hodnocení a výběru projektů Věcné hodnocení Druhá fáze hodnocení projektů Hodnocení kvality Provádí Hodnotitelská komise MAS Opavsko Pouze žádosti o podporu, které uspěly v 1. fázi hodnocení Lhůta max. 30 pracovních dnů od ukončení hodnocení FN a P Mohou být Hodnotitelskou komisí vymezeny podmínky pro úpravu projektů ze strany žadatele, za kterých by měl být projekt podpořen

Proces hodnocení a výběru projektů Věcné hodnocení Kritéria věcného hodnocení Skupina kritérií (max. počet bodů) Název kritéria (max. počet bodů) I. Potřebnost (35) Vymezení problému a cílové skupiny (35) II. Účelnost (30) Cíle a konzistentnost projekt (25) Způsob ověření dosažení cíle projektu (5) III. Efektivnost a hospodárnost (20) Efektivita projektu, rozpočet (15) Adekvátnost indikátorů (5) IV. Proveditelnost (15) Způsob realizace aktivit a jejich návaznost (10) Způsob zapojení cílové skupiny (5)

Proces hodnocení a výběru projektů Věcné hodnocení Výběrová komise odpovídá u každého kritéria na Hlavní otázku (+ pomocné podotázky) Využívá 5 deskriptorů: 1. výborně 100% max. dosažitelného počtu bodů v kritériu 2. velmi dobře 75% max. dosažitelného počtu bodů v kritériu 3. dobře 50% max. dosažitelného počtu bodů v kritériu 4. dostatečně 25% max. dosažitelného počtu bodů v kritériu 5. nedostatečně 0% max. dosažitelného počtu bodů v kritériu Deskriptor 5 je eliminační – získání tohoto deskriptoru nejméně u jednoho kritéria – Žádost o podporu nesplnila podmínky věcného hodnocení

Proces hodnocení a výběru projektů Věcné hodnocení Max. počet bodů věcného hodnocení – 100 Žádost musí získat min. 50 bodů, aby splnila podmínky věcného hodnocení a všechny hlavní otázky musí být hodnoceny deskriptory 1-4 Žádost o přezkum: MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení – lhůta 15 kalendářních dní ode dne doručení informace na podání Žádosti o přezkum u negativně hodnocených Žádostí o podporu MAS současně upozorňuje, že tento závěr ještě předává k závěrečnému ověření způsobilosti projektů a ke kontrole administrativních postupů na ŘO OPZ

Proces hodnocení a výběru projektů Shrnutí a lhůty Hodnocení FN a P: do 20 pracovních dní ze strany MAS - odvolání: do 15 kalendářních dní ze strany žadatele Věcné hodnocení: do 30 pracovních dní ze strany MAS Závěrečné ověření způsobilosti: ŘO provádí neprodleně dle administrativních kapacit Vydání právního aktu u doporučených žádostí: do 3 měsíců ze strany ŘO OPZ Odeslání první zálohové platby: do 10 pracovních dní od vydání právního aktu Další zálohové platby v půlročním intervalu – vždy se Zprávou o realizaci projektu

Povinná publicita Alespoň 1 povinný plakát min. A3 s informacemi o projektu – je možno využít el. šablonu z www.esfcr.cz Po celou dobu realizace projektu V místě realizace projektu snadno viditelném pro veřejnost, např. vstupní prostory budovy - pokud je projekt realizován na více místech, bude umístěn na všech těchto místech - pokud nelze plakát umístit v místě realizace projektu, bude umístěn v sídle příjemce - pokud příjemce realizuje více projektů OPZ v jednom místě, je možné pro všechny tyto projekty umístit pouze jeden plakát

IS KP14+ Součást monitorovacího systému pro využívání Evropských strukturálních a investičních fondů v ČR v programovém období 2014 – 2020 On-line aplikace - Nevyžaduje instalaci do PC - Vyžaduje registraci s platnou emailovou adresou a telefonním číslem Edukační videa http://strukturalni-fondy.cz/cs/jak-na-projekt/Elektronicka-zadost/Edukacni-videa Pokyny k vyplnění žádosti v IS KP14+ https://www.esfcr.cz/formulare-a-pokyny-potrebne-v-ramci-pripravy-zadosti-o- podporu-opz/-/dokument/797956 !! K práci v IS KP14+ budou nápomocni pracovníci kanceláře MAS !!

IS KP14+ Prostředí MS2014+ má 2 části: 1. Pro externí uživatele: IS KP14+ (do externích patří žadatelé/příjemci, externí hodnotitelé) 2. Pro interní uživatele: CSSF14+ Do IS KP14+ se lze registrovat bez překážek, CSSF14+ je pouze pro absolventy školení - před přidělením přístupu MMR ověřuje vazbu osoby na daný OP Pro oboje existují vždy: 1. Ostré prostředí 2. Referenční (mělo by kopírovat ostrou verzi, slouží pro simulaci ze strany ŘO aj.) 3. Testovací (slouží k přípravě rozvoje – před nasazením na referenční a ostrou) Registrace uživatelů IS KP14+ Vyplnění: Jméno, Příjmení, Datum narození, E-mail, Telefon, Heslo Systém zašle kód na zadané telefonní číslo Po zadání kódu z SMS zprávy do registračního formuláře v IS KP14+ dochází k zaslání aktivačního linku na e-mail Po kliknutí na aktivační link zasílá systém na email uživatelské jméno (vychází z jména a příjmení)

Základní menu Žadatel Hodnotitel Nositel strategie Evaluátor

Vytvoření nové žádosti Seznam programů a výzev (uživatel vybere správný OP) Otevřené výzvy (uživatel vybere Výzvu pro MAS č. 03_16_047 a klikne na modrý odkaz individuální projekt) Žadatel musí jít vždy přes výzvu ŘO a konkrétní výzvu MAS volí až na žádosti. Žadatel – Operační program – Výzva ŘO – otevře se nová žádost – a zde na záložce výzvy MAS vyberete konkrétní výzvu MAS

Vytvoření nové žádosti Výběr podvýzvy Výběr výzvy MAS

IS KP14+ Uživatel vyplňuje záložky postupně !!! Podle navigačního menu v levé části obrazovky – jednou vepsaná data se propisují do dalších záložek, či umožní zaktivnění některých neaktivních záložek. Žluté pole = povinná Šedivé pole = volitelná (zpřístupní se podle dat vyplňovaných během žádosti, nebo nejsou podle zadaných dat povinná) Bílé pole = vyplňuje systém UKLÁDAT!! Každou vyplněnou záložku, či delší textové pole před jeho opuštěním uložte.

IS KP14+ Postup při podávání žádosti Registrace do systému IS KP14+ https://mseu.mssf.cz/ (!! Jen v prohlížeči Microsoft explorer nebo Mozilla firefox) Vyplnění elektronické verze žádosti Finalizace elektronické verze žádosti Podepsání a odeslání elektronické verze žádosti !! Veškeré žádosti se zasílají jen v elektronické podobě prostřednictvím IS KP14+ !! Zřízení elektronického podpisu před podáním/odesláním žádosti

Důležité odkazy Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ https://www.esfcr.cz/file/9002/ Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ https://www.esfcr.cz/file/9003/ Výzva MAS č. 4 včetně příloh www.masopavsko.cz – Dotační podpory - OPZ

DĚKUJI ZA POZORNOST MGR. ZUZANA TÝNOVÁ MAS Opavsko z.s. K. H. Borovského 41, 747 41 Hradec nad Moravicí Tel: (+420) 702 160 078 E-mail: tynova@masopavsko.cz www.masopavsko.cz