RASC Financování Smart City

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Generální sekretáři Rada pro fondy SSR Úvodní slovo generálního sekretáře PhDr. M. Kopicové Jednání Rady pro inovace Ostrava
Advertisements

Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Základní registry veřejné správy
Role měst a obcí v kohezní politice 23. června 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda Svaz měst a obcí ČR.
Strategické plánování při zakládání spin-off
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Daňová teorie a politika
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Evropské fondy pro regionální rozvoj (EFRR) Zkušenosti z praxe a projekty ve městě Hengelo Mr. Harry Vranken.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
1 / 7 Standardizace kartových center © HAGUESS, a.s – 2007 Standardizace kartových center Standardizace v oblasti kartových center a projekt opencard.
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Digitální strategie krajů Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Digitální strategie krajů Datum:
Marketingové prostředí obce
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Obce jako oběť reforem? Obce jako oběť reforem? XIV. celostátní finanční konference 10. – 11. listopadu 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda SMO ČR Primátor.
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Představení Czech Smart City Clusteru Radovan Polanský, výkonný ředitel.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Dotační systém v sociálních službách jako bariéra jejich rozvoje Ladislav P r ů š a Praha, 25. listopadu 2013.
D OMOUŠIC E Vypracoval: Jiří Stehlík; UČO Z ÁKLADNÍ INFORMACE : kraj (NUTS 3): Ústecký okres (LAU 1): Louny katastrální výměra: 15,27 km² počet.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
„OBCE SOBĚ“ „ Systémová podpora rozvoje meziobecní spolupráce v ČR v rámci území správních obvodů obcí s rozšířenou působností“
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb - konference MPSV Radka Soukupová Transformace a deinstitucionalizace prizmatem sociálních reforem.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
RASC Založení projektu Smart city
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Kvalita v sociálních službách jako proces
Integrovaný regionální operační program
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek.
Rozpočet obce Černovice
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
RASC a Veřejné služby typu Smart City
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Stanislava Správková
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Transkript prezentace:

RASC Financování Smart City RADA a AKADEMIE pro SMART CITY „4.0, eGov, eHealth, Smart City, Open Data, Big Data, DataQ, eKomunikace, Bezpečnost, Kyberbezpečnost, Sdílení, Vzdělávání“

RASC Jsme připraveni stát se Vašimi průvodci ve světě Digitální transformace (včetně SMART CITY) i partnery v klíčových rozhodnutích a procesech přípravy a realizace projektů

Územní souvislosti projektů Smart City Prakticky neexistují služby, které by se vztahovaly specificky k jednomu městu / obci!!! Individuální projekty a zkušenosti s eGovernmentu Komunitární / koordinované projekty a jejich výhody Koordinační role regionů / rezortů

Předpoklady úspěšné Smart City služby Smart City služba je úspěšná, pokud Je pro uživatele přirozená Pro danou aktivitu je používají plošně všichni (jako například PSČ) Má efektivní marketing Je součástí ucelené nabídky Má komunitární charakter Její založení proběhlo řádně Plánované efekty jsou popsané a jsou předmětem CBA Projekt je komplexní inovace strategického dokumentu nastavení kompetencí Nastavení vazeb na předchozí a plánované projekty Součástí jsou i měkké části projektu

Finanční motivace Smart City pro samosprávy Příjem samosprávy vyplývá Z počtu obyvatel a jejich ekonomické aktivity (hlavní příjmy) Místní poplatky a další platby ze zákona (hlavní příjem) Samosprávné Z přenesené působnosti Finanční pobídky státu, regionu, EU, … Hospodářská činnost, včetně činností poskytovaných zřízenými a založenými organizacemi (nutno detailně zkoumat!) Z užití vlastního majetku (pronájmy, prodej, …) Z dalších aktivit zejména hospodářské aktivity

Finanční motivace Smart City – výdělečně? Příklady typických služeb ke zkoumání Parkování Radary Co zvažuji při založení projektu? Co je cílem? Vydělat? Řešit dopravu - parkování? Ovlivňuji konkurenční prostředí? Je mým zájem uvalit na vlastní občany dodatečné daně? Co tím získám?

Úloha CBA při založení projektu Smart City CBA identifikuje beneficienty projektu a vazby mezi benefity Provozovatel SC služby nemusí být jejím beneficientem Založení transferu skutečného benefitu Sledovat vývoj v čase a aktualizovat Nezatěžovat administrativně! Forma transferu je funkcí definovanou v CBA Evidenční forma Finanční forma (přeúčtováním, dotace, …) Komunitární přístup má Větší efekt Specifickou organizaci Obvykle větší udržitelnost

Veřejné služby a Smart City Veřejné služby: služby nepřímo placené z daní či regulované, u kterých existuje politická dohoda, že je má zajišťovat stát samospráva Jiné subjekty, včetně komerčních veřejné služby hospodářského zájmu. Zjišťuje se Nenarušování konkurenčního prostředí (i na mezinárodní úrovni) Projekt je komplexní

Urbanismus a Funkce přirozených komunit Chaotický nedefinovaný urbánní rozvoj komunity rozbíjí Definovaná životnost a likvidace Služby Facility Management Správce Ombudsman

Co máme hlídat? SMART V / C / R je postupný řízený rozvoj soužití LIDÍ, jejich KOMUNIT, DAT a INTERNETu Důsledně hlídat Služby hospodářského zájmu v daném místě: základní příjem samosprávy se odvíjí od počtu obyvatel a jejich ekonomické aktivity Zajistit standardní veřejné služby VŠEM! Předcházet vyloučení, podporovat specifické, sdílení služeb v území Řídit urbánní rozvoj s důrazem na PŘIROZENÉ KOMUNITY a další atributy UDRŽITELNOSTI Hlídejme, aby na NETu byli dřív lidé a služby pro ně, než popelnice!!!

S Vámi to půjde lépe! Děkuji za pozornost!