doc. Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
HUDBA V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U
Jsou venkovské školy horší než městské?
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Grafická úprava prezentace
Zákon o sociálním podnikání
Josef Středula, předseda ČMKOS
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Pracovní porada Pracovní list.
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Mezinárodní hotelnictví
Pracovní porada Pracovní list.
Logistika a Supply Chain Management
PB071 – Programování v jazyce C
Ekonomika– národní hospodářství
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Klasický management. Klasický management KLASICKÝ MANAGEMENT první fáze vývoje managementu vychází z praxe, zaměřen na organizování výroby.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
ZÁKLADNÍ INFORMACE PS 2015/16 Název předmětu: MANAGEMENT 1 (BKH_MAN1)
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Kraj Vysočina, CAF a cesta ke zlatu
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Život bez střeva , Praha.
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

doc. Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. MANAGEMENT doc. Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U44-207 bacuvcik@fmk.utb.cz www.bacuvcik.com

Tematické okruhy 1. Management. Úvod do problematiky 2. Vývoj manažerského myšlení 3. Teritoriální školy managementu 4. Osobnost manažera 5. Manažerské funkce, role a kritické faktory úspěchu 6. Plánování 7. Organizování 8. Rozhodování 9. Řízení spolupracovníků 10. Kontrola 11. Sociální zodpovědnost podniku 12. Aktuální trendy v managementu

Podmínky k ukončení kurzu - Je potřeba nasbírat 12 bodů - Všechny níže uvedené možnosti jsou volitelné=nepovinné Odborné: Test: max. 12 bodů (24 otázek, 60 % správně) Odborná esej (cca 10 stran): max. 12 bodů Seminární prezentace: 4 body Umělecké dílo na manažerské téma: 3 body Docházka: 2 povolené absence, za každou další: - 3 body Neodborné (max. 12 bodů): Účast v průzkumu Analýza reklam Možná ještě něco dalšího... (aktivity po 3 bodech)

Hodnotící stupnice: A: 24 bodů B: 21 – 23 bodů C: 18 – 20 bodů D: 15 – 17 bodů E: 12 – 14 bodů FX: 0 – 11 bodů

Test - 12 bodů (24 otázek) – je třeba 14 správných odpovědí ZÁKLADNÍ LITERATURA - Vodáček, Leo, Vodáčková, Oľga: Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press, 2013, ISBN: 978-80-7261-232-1 DOPORUČENÁ LITERATURA - Porvazník, Ján. Celostní management. Bratislava: Iris, 2010 - Donnelly, James H.jr., Gibson, James L., Ivancevich, John M. Management (Fundamentals of management - překl. Václav Dolanský, Josef Koubek) - Vyd. 2. Praha: Grada, 2004. - Drucker, P. F. Drucker na každý den: 366 zamyšlení, jak dělat správné věci. Praha : Management Press, 2006

Témata odborných esejí Co může znamenat trend zkracování funkčního období generálních ředitelů pro stabilitu podniků? Corporate governance - dochází v současných podnicích ke střetu zájmu vlastníků a manažerů? Dokáží soutěže typu „Podnikatel/Manažer roku“ najít kvalitu? (aneb Kde jsou nyní „Podnikatelé/Manažeři roku“ minulých let?) Existuje česká škola managementu? Hrozí české ekonomice odchod výrobců „na východ“? Interim manager - manažer budoucnosti? (svět a ČR) Jak byly české firmy úspěšné při zavádění prvků amerického (USA) managementu? Jak byly české firmy úspěšné při zavádění prvků japonského managementu? Jaké proměny řízení firem přinesla (nebo ještě přinese) hospodářská recese? Jaký je rozdíl mezi krizovým a strategickým manažerem? Uplatňují se tyto dva koncepty v českých firmách? Japonský personální management - konec mýtu? Je namístě srovnávat Tomáše Baťu a Františka Čubu jakožto velké podnikatele zlínského regionu? Je outsourcing trendem budoucnosti, nebo jsou současné trendy již opačné? Je pro podnik výhodnější vychovat si manažera z absolventa, nebo jej koupit už hotového? Je současný systém odměňování ve veřejné sféře ("tabulkové" platy vs. platy manažerů) optimální? Kam kráčí svět - k informační, znalostní nebo emoční společnosti? Liší se řízení podniku od řízení neziskové organizace? Liší se řízení podniku od řízení státu, ministerstva, kraje či obce? Má osobní temperament vliv na práci manažera? Jak se s ním dá při řízení lidí pracovat? Mají čeští manažeři charisma jako lídři světových firem?

Témata odborných esejí Mají expertní metody své místo při sestavování týmů, nebo je jejich úspěch zcela závislý na intuici manažera? Mají moderní metody a formy vzdělávání manažerů moc zvýšit kvalitu řízení podniků? Mají neformální organizační struktury větší vliv na fungování podniku než formální? Může fungovat firma jako "velká rodina"? Ovlivní zvyšování věku odchodu do penze a fenomén „mladých seniorů“ řízení českých a světových firem? Pohyb pracovních sil po Evropské unii - příležitost nebo ohrožení pro českou ekonomiku? Pozitivní diskriminace - zajištění rovných příležitostí nebo diskriminace naruby? Přiblížil se způsob řízení českých firem za čtvrt století od sametové revoluce způsobu řízení světových firem? Přinesla certifikace dle norem ISO českým podnikům samá pozitiva, nebo též negativa? Proč bychom si měli brát Billa Gatese za vzor úspěšného manažera? Proč bychom si měli brát Steve Jobse za vzor úspěšného manažera? Tomáš a Jan Antonín Baťovi - zdroj poučení pro současné české manažery? Trvale udržitelný rozvoj - téma managementu českých firem? Vlastník podniku manažerem - trend, který patří minulosti nebo budoucnosti? Vůdcovství, koučování, vedení, řízení, přikazování, manipulování, ovlivňování, směrování - jaká je podoba ideálního manažera? Vzdělávání manažerů v programech MBA a na českých univerzitách - co je lepší pro praxi? Zřízení podnikové nadace - ideální způsob, jak se stát „dobrým podnikovým občanem“?

Odborná esej Zapisování přes Google Docs (www.bacuvcik.com) Forma seminární práce: Argumentativní esej. Rozsah cca 10 stran (včetně úvodu a závěru při standardní úpravě). Základní fakta, názory a pohledy na danou otázku, významné místo by měl mít vlastní pohled, ovšem podepřený zdroji Formální náležitosti - viz šablony na školní práce Termín odevzdání: 27. 3. 2017 (pouze v elektronické formě). Název souboru: Příjmení_Jméno_Název(zkrácený).pdf Hodnocení seminární práce: max. 12 bodů (pokud práce nebude splňovat minimální náležitosti, bude vrácena) Hodnotí se: práce musí splňovat formální náležitosti, musí být obsahově správná, vycházet z relevantních zdrojů a z vlastního pohledu odpovídat na otázku ze zadání

Prezentace ve výuce Dokáží zaměstnanci českých firem bezezbytku akceptovat zahraniční manažery? Dress code - jak se mění v českých a světových firmách? Efektivní řízení porad – jaké jsou nejnovější trendy, metody a techniky? Hodnocení a sebehodnocení pracovníků – jaké jsou trendy v českých a světových firmách? Jak se daří do českých podniků implantovat zahraniční firemní kulturu? Máme se v manažerském myšlení co naučit od manažerů čínských, korejských, japonských firem? Mobbing - ohrožení českých a světových firem? Motivace pracovníků – jaké jsou trendy a přístupy v českých a světových firmách? Odbory – mění se v současnosti jejich tradiční role a postavení? Podnikatelské clustery a sítě – jaké jsou trendy jejich vývoje v Česku a ve světě? Podnikové vzdělávání pracovníků – jaké jsou nejnovější trendy, metody a techniky? Práce doma a práce na částečný úvazek – trend budoucnosti ve světě a v Česku? Přejí české (evropské, světové) firmy ženám - manažerkám? Sledování využívání pracovní doby zaměstnanců – jaké jsou trendy a přístupy? Společenská zodpovědnost podniku – jaké jsou trendy a proměny v českých a světových firmách? Teambuilding – jaké jsou nejnovější trendy, metody a techniky? Uspořádání výrobních, skladovacích, logistických ap. pracovišť – jaké jsou trendy? Uspořádávání kancelářských prostor - jaké jsou trendy (open space atd.)? Vize, poslání, filozofie, manažerská kultura, etika – jaké jsou trendy a způsoby jejich formulace? Výběrová řízení na pracovníky – jak se proměňuje jejich podoba v českých a světových firmách? Vytváření organizačních struktur - jaké jsou trendy v českých a světových firmách? Zaslouží si topmanažeři vysoké platy (a jaká výše je společensky únosná)? Zlepšovací návrhy - jak v českých (asijských, amerických) firmách funguje podpora jejich podávání?

Prezentace ve výuce Zapisování na GoogleDocs (www.bacuvcik.com) Forma: Prezentace na cca 5 minut (6 snímků) Představíte trendy, včetně praktických příkladů, a připravíte téma k diskusi (otázky do pléna a podobně) Požadavky: Je potřeba den před prezentací poslat prezentaci v PowerPointu na bacuvcik@fmk.utb.cz Hodnocení: 4 body

Umělecká reflexe manažerského tématu Forma seminární práce: Báseň, povídka, kresba, obraz, píseň nebo cokoliv dalšího, co lze považovat za umělecké dílo Způsob reflexe: Dílo by mělo reagovat na nějaký manažerský problém (např. personální řízení), teorii (např. teorie motivace), názory konkrétního manažera (R. Jančura) nebo teoretika (P. Drucker), knihu, studii či cokoliv jiného Prezentace: K dílu je potřeba vytvořit výklad v rozsahu cca 1 A4, kde vysvětlíte, na co a jakým způsobem reagujete. Termín odevzdání: Dílo je potřeba prezentovat na některé z přednášek a poté odevzdat (nejlépe elektronicky) Název souboru: Příjmení_Jméno_Název(zkrácený).pdf Hodnocení seminární práce: 3 body Hodnotí se: zejména způsob vysvětlení (výklad), ale i způsob provedení (aby to nebyla čmáranice vytvořená za půl minuty:-)

Účast v průzkumu Postoj obyvatel České a Slovenské republiky ve věku 12 - 80 let k zatím neznámo čemu - v dotazníku je 9 věkových kategorií; pro získání 3 bodů je třeba přinést tyto počty dotazníků z jednotlivých kategorií: - 15 let - 3 dotazníky 15 - 19 let - 3 dotazníky 20 - 24 let - 3 dotazníky 25 - 29 let - 3 dotazníky 30 - 39 let - 4 dotazníky 40 - 49 let - 4 dotazníky 50 - 59 let - 4 dotazníky 60 - 69 let - 3 dotazníky + 70 let - 3 dotazníky Celkem: - 30 dotazníků

Účast v průzkumu - elektronický dotazník https://xxx.vyplnto.cz/ - v poslední otázce je třeba uvést Příjmení a Jméno studenta FMK (tedy Vaše), na jehož konto dotazník jde - je možné využít také dotazníků tištěných (ke stažení na www.bacuvcik.com); dotazníky se odevzdávají pouze elektronicky, tzn. jako tazatelé musíte případné papírové dotazníky přepsat (přímo do systému vyplnto.cz) - je potřeba odevzdat vytištěné a podepsané „Čestné prohlášení“ tazatele Termín odevzdání: xxx (pouze v elektronické formě!) - na www.bacuvcik.com bude pravidelně zveřejňován přehled odevzdaných dotazníků

Další potenciální „neodborné“ aktivity druhý průzkum – kvalitativní (otevřené otázky, 6 věkových kategorií, z každé 3 respondenti, za 3 body) analýza reklamních spotů (100 spotů, cca 15 parametrů, může se týkat hudby, struktury spotů, přítomnosti určitých prvků, vlastního vnímání spotů atd., za 3 body) hudba v obchodním prostředí (navštívit nějaké komerční prostory – obchody, čekárny... – kde hraje hudba, ohodnotit několik parametrů – 5 obchodů za 1 bod)

Bodový systém: Odborné aktivity: 1. Test - max. 12 bodů 2. Odborná esej (12), umělecké dílo (3): - seminární úkoly je možné libovolně kombinovat - umělecké dílo pouze jedno - odevzdání OE po termínu = 1 bod 3. Seminární prezentace (4) – je možno si vzít i víc témat 4. Docházka – tady lze pouze ztratit:-) neúčast je možno kompenzovat čímkoliv jiným Neodborné aktivity: Dotazníky - omezeny na 2 „sady“ (max. 60/36 ks) Další analýzy, pokud budou - z neodborných aktivit je možno získat max. 12 bodů

Hodnotící stupnice: Ústní zkouška: A: 24 bodů B: 21 – 23 bodů C: 18 – 20 bodů D: 15 – 17 bodů E: 12 – 14 bodů FX: 0 – 11 bodů Ústní zkouška: je samozřejmě opět dobrovolná k ústní zkoušce můžete jít, pokud získáte alespoň 12 bodů pokud u ústní zkoušky neuspějete, zůstává výsledek „na body“