Pedagogická psychologie Mgr. Ing. Irena Ocetková, Ph.D.
Termíny přednášek Pá 26. 9. 14.45 – 16.45 – 3 hodiny So 22. 11. 12.00 – 14.30 – 3 hodiny (13.30 – předtermín - zkouškový test) Učebna B
Témata přednášek Předmět a význam pedagogické psychologie a její vztah k jiným vědám – 3 hodiny Proces učení, školní úspěšnost a neúspěšnost – 3 hodiny Interakce učitel a žák. Školní třída jako sociální skupina. – 3 hodiny Psychologické základy výchovy – 3 hodiny Psychologický rozbor výchovných obtíží, zvládání školní zátěže – 3 hodiny.
Cíl předmětu Seznámit studenty se základními poznatky pedagogické psychologie a poskytnout jim teoretické poznatky využitelné při výchově a vzdělávání dospělých osob ve školním, rodinném a mimoškolním a mimorodinném prostředí.
Literatura základní Kohoutek, R. Pedagogická psychologie. Brno: IMS,, 2006. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál,, 2007. Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodiagnostické aspekty. Praha: Grada,, 2011.
Literatura doporučená Geoffrey, P. Moderní vyučování. Praha: Portál,, 2004. Škoda, J., Doulík, P. Psychodidaktika. Praha: Grada,, 2011. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál,, 2003.
Požadavky na studenta Způsob ukončení – zkouška písemnou formou Podmínky pro udělení zkoušky: Prokázání vědomostí z pedagogické psychologie v rozsahu základní povinné literatury a odpřednášené látky Úspěšné zvládnutí zkouškového testu – předtermín na poslední přednášce 22. 11. ve 13.30, ostatní termíny budou vypsány ve zkouškovém období.