D49 – R6 a rozvoj střední Moravy a Slovenska

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Libor Lukáš předseda SRDIM
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie dopravy MD ČR
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Perspektivy rozvoje spolupráce v příhraničním regionu Ostrava
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Dopravní infrastruktura na Moravě současnost a budoucnost
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Strategická průmyslová zóna Holešov Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínský kraj.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Základní informace k aktuálnímu stavu finančních prostředků Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004.
Fakulta managementu a ekonomiky
KONFERENCE „MÍRA REGULACE V ÚZEMNÍCH PLÁNECH VE STŘEDOEVROPSKÉM PROSTORU“ ČESKÝ TĚŠÍN 8. A ING. ARCH. PETR GAJDUŠEK.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Strategická průmyslová zóna Holešov. lokalita v srdci Evropy.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Kroměříž 13. –
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Evropské fondy a budoucnost obcí a měst Městská a územní dimenze politiky soudržnosti Oldřich Vlasák Místopředseda Evropského parlamentu Místopředseda.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
1 V. Ročník mezinárodní konference Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 24. září 2015 Luhačovice Potřeby dalšího rozvoje dopravní.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Regionální hospodářská komora Zlínského kraje Projekty přeshraniční spolupráce Kroměříž
Fakta a mýty o přípravě dopravní infrastruktury v ČR Ostrava Libor Lukáš předseda SRDIM.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Projekt LABEL LABE-ELBE – Adaptace na povodňové riziko v povodí Labe
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
Výbory a pracovní skupiny
Vítáme Vás v Luhačovicích
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Transkript prezentace:

D49 – R6 a rozvoj střední Moravy a Slovenska Odborný seminář „Perspektivy dostavby dálniční sítě v Slovenské republice“ Libor Lukáš předseda sdružení www.liborlukas.cz 31. 5. 2017 Žilina

Sdružení – aktivity Cílem Sdružení je zlepšení dopravní dostupnosti, jako nezbytné podmínky pro hospodářské oživení a další rozvoj oblasti střední a východní Moravy: Spolupráce a partnerství s orgány státní správy, orgány krajů, samospráv obcí a měst při rozhodovacích procesech umožňujících plynulou přípravu dopravních staveb Lobbing a působení na ústřední orgány, vládu, ministerstva i jednotlivé politiky s cílem podpory infrastruktury silniční a železniční dopravy v oblasti střední a východní Moravy Nabízíme pomoc a podporu v partnerství s odborníky a dalšími profesními sdruženími v oblasti spojených s výstavbou a údržbou dopravní sítě. Prosazujeme koncepci dlouhodobého a stabilního financování dopravní infrastruktury jako důležitého předpokladu udržitelného rozvoje regionu. Realizace jednotlivých projektů dopravní infrastruktury je proto důležitou podmínkou pro budoucí rozvoj a prosperitu  regionu. Pokračování v přípravě souboru legislativních opatření směřujících ke snížení nákladů při budování dopravní infrastruktury - od zmírnění např. technických požadavků staveb, přes splnění požadavků zachování ochrany životního prostředí, po omezení obstrukčnímu prodlužování povolovacích řízení a pravomocných rozhodnutí nutných pro realizaci. Občanská platforma pro řešení nejpalčivějších problémů v oblasti dopravní infrastruktury na Moravě, podporována zástupci významných měst, obcí a řadou klíčových podnikatelských subjektů, Jsme pro „podporu něčeho“ na rozdíl od jiných občanských sdružení, které se profilují „proti něčemu“.

Západovýchodní multimodálního propojení Myšlenka propojení západ – východ rychlostní komunikací vedoucí v oblasti Zlína se poprvé objevila již ve 30. letech minulého století Absence multimodálního propojení ČR a SR v síti TEN-T (mimo severojižní Břeclav – Bratislava), po dlouhých letech společného státu a s tím souvisejících vazeb ekonomických, sociálních, kulturních a společenských, rozhodně nenaplňuje integrační procesy EU, ale naopak buduje nadregionální bariéry.

První kroky přípravy - koncepce a dohody Po rozdělení Československa bylo rozhodnuto o odklonu české dálnice D1 směrem na Ostravu a Polsko a zařazení původního směru Zlín – Žilina do kategorie rychlostních silnic. Návrh rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010 o vedení dálnic a rychlostních silnic včetně R49 (Usnesení vlády ČR č. 741+P/1999) Schválení sítě dálnic a rychlostních silnic SR (Usnesení vlády SR č. 162/2001) Schválení územního plánu VUC Zlínské aglomerace trasa R49 (Usnesení vlády ČR č. 891/2000) Schválení závazné části VUC Trenčianský kraj a stavba R49/R6 v úseku hranice ČR/SR – Púchov jako veřejně prospěšná stavba (Usnesení vlády SR č. 289/1998) Tato koncepce byla potvrzena vládou ČR schválením Politiky územního rozvoje ČR (Usnesení vlády ČR č. 929/2009) „Dohoda mezi vládou ČR a vládou SR o propojení české rychlostní silnice R49 a slovenské rychlostní silníce R6 na česko-slovenských hranicích“ ze dne 20. 9. 2004 ve Zlíně (Sbírka mezinárodních smluv č. 4/2005) - v rámci konference „Česko-slovenské dopravní propojení – cesta k prosperitě“, která doporučila „zařadit rychlostní komunikaci R49 a R6 do mezinárodní sítě TEN-T“

Transevropská dopravní síť TEN-T Dne 20. 11. 2013 chválil Evropský parlament „Nařízení EP a Rady (EU) o hlavních směrech Unie pro rozvoj transevropské dopravní sítě“ č. 1315/2013 (Úřední věstník EU L 348/1 dne 20. 12. 2013), které zahrnuje západovýchodní multimodální propojení ČR a SR do hlavní „core“ sítě TEN-T jako součást „Rýnsko-dunajského koridoru“ – jedná se o 9. železniční nákladní koridor definován v trati Praha - Pardubice - Přerov – Hranice na Moravě - Horní Lideč - Žilina - Čierna nad Tisou /Ukraina a silniční propojení Praha - Brno - Hulín - Zlín - Horní Lideč - Púchov - Žilina - Košice /Ukraina, jehož součástí je i rychlostní silnice D49 / R6. Nařízení EP a Rady EU č. 1315/2013 – mapový podklad

Multiplikační efekty propojení D49 – R6 Propojení D49 Hulín – R6 Púchov bylo na celé řadě dalších mezinárodních setkání podpořeno hospodářským a veřejným sektorem po obou stranách československé hranice: Dne 24. 2. 2000 na konferenci „Aktuální otázky obchodu mezi ČR a SR – rozvoj přeshraniční spolupráce“ deklarovaly podporu přeshraničnímu západovýchodnímu spojení E50 (Norimberk) - Praha - Brno – Zlín – Púchov – Žilina – Košice – (Kijev) - Obchodní a hospodářské komora Zlínského kraje a Slovenská obchodná a priemyselná komora, regionálna komora Žilina. 21. 11. 2013 bylo podepsáno v Žilině „Memorandum o prioritách při řešení výstavby dálnic“ mezi Hospodářskými komorami Zlínského, Žilinského, Moravskoslezského kraje a Sdružením pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a Slovensko-korejským hospodářským výborem - na prvním místě je rychlostní silnice R49 / R6. „Zahájit výstavbu rychlostní silnice R49 v úseku Hulín – Holešov – Fryšták a urychlit přípravu a realizaci navazujícího úseku Fryšták – Lípa s pokračováním na Vizovice a dále na hranici ČR/SR Střelná - Lazy pod Makytou“ bylo konsensuálně přijato účastníky mezinárodních konferencí „Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ v letech 2011 až 2016. Dne 31. 3. 2016 na setkání regionálních hospodářských komor států V4 podepsali „Memorandum k prioritě hlavného evropského koridoru R3 … v aspektu multiplikačného efektu obsluhy existujúceho priemyslu, tranzitu a ekologie“ kde jako navazující prioritu deklaruje „prioritně začať výstavbu úseku rýchlostnej cesty R49/R6 Zlín – Vizovice – Střelná – Púchov „Via czecho-slovakia“. (signovali představitelé SOPK Žilina, KHK Moravskoslezského a Zlínského kraje, RHK Katowice, Krakow a Bialsko- Biala, OPK Gyor-Moson-Sopron župa…)

Multiplikační efekty propojení D49 – R6 Strategická průmyslová zóna HOLEŠOV GLOBAL LOGISTICS FOR CENTRAL EUROPE and BEYOND Terminal ZLIN - Zelechovice/Lipa (CZ) Kapacita: 7.500 TEU - 180 kamionů - několik vlaků 6,9 ha, cca 100 zaměstnanců, překládka až 800 000 TEU za rok 360 hektarů a až 4.000 pracovních míst

Propojení D49 – R6 na jednání Vlády ČR a SR Propojení D49 Hulín – R6 Púchov bylo jako priorita deklarována na jednání vlád ČR a SR: „Dopravní infrastruktura - Vlády České republiky a Slovenské republiky se dohodly na pokračování vzájemné intenzivní spolupráce v oblasti budování a propojení dopravní infrastruktury obou zemí. Za obzvlášť důležité považují budování spojení, která urychlí dopravu a jsou významná i z hlediska mezinárodní zbožové přepravy. Obě vlády se shodly na koordinovaném postupu při realizaci společných přeshraničních projektů. Za společnou prioritu v tomto směru byla označena výstavba nových silničních spojení R6/R49 mezi slovenskou D1 u Púchova a českou D1 u Hulína a napojení slovenské D3 na vybudovanou českou S11 v úseku R5 – Svrčinovec – státní hranice ČR/SR.“ (Dne 24. 4. 2014 ve Skalici - SK) „Doprava - Vlády potvrdily zájem na pokračování koordinovaného postupu při přípravě a realizaci společných přeshraničních projektů. Konkrétně se jedná o výstavbu nového silničního spojení R49/R6 mezi českou D1 u Hulína a slovenskou D1 u Púchova …“ (Dne 12. 5. 2015 Valtice - CZ) Česko-slovenská mezivládní komise pro přeshraniční spolupráci přijala usnesení, ve kterém vyslovila podporu pokračování vzájemné intenzivní spolupráce v oblasti budování a propojení dopravní infrastruktury obou států: „Za mimořádně důležité považuje komise urychlení realizace mezinárodních silničních spojení R49/R6 mezi českou D1 u Hulína a slovenskou D1 u Púchova a napojení slovenské D3 na českou I/11 v úseku R5 – Svrčinovec – státní hranice ČR/SR, které jsou zařazené do transevropských sítí TEN – T". (Dne 29. 11. 2015 na 18. zasedání Velehrad – CZ)

Propojení D49 – R6 křižovatka D1 a D35 na české straně a D1 a R2 na Slovensku.

„Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ www.konference-morava.cz www.infrastrukturamorava.cz 21. 9. 2017 - Luhačovice VII ročník mezinárodní konference „Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ Tomáš Baťa: „Poměry nejsou vinny nikdy a ničím. Vinni jsou vždycky lidé. Poměry je třeba buď zvládnout nebo se jim přizpůsobit" Děkuji za pozvání a za pozornost