Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

M AGNETICKÉ POLE ELEKTRICKÉHO PROUDU Ing. Jan Havel.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 12. Střídavý proud Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
ELEKTROMAGNET Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Indukční cívka zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Transformátor.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Vznik střídavého proudu
Transformátory.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Název prezentace (DUMu): Elektromagnetická indukce
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Elektrické měřící přístroje
Elektrické měřící přístroje
Vznik střídavého proudu
Elektromotor a jeho využití
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
38.1 elektromagnetická indukce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střídavý proud.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohybová (kinetická) energie tělesa
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
HRAZENO Z EU -OP VK.
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_66.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Závislost elektrického odporu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Elektromagnetické jevy - 9. ročník
Transkript prezentace:

Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám (Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost) Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8. a 9. ročníku ZŠ Téma: Transformátory Metodický list (anotace): V úvodu materiálu je na modelu transformátoru vysvětlena principiální funkce tohoto zařízení, založeného na elektromagnetické indukci. Jsou stanoveny pojmy primární a sekundární cívka, vstupní a výstupní napětí. Je uvedena schematická značka. Dále je uveden vztah mezi vstupním a výstupním napětím a počty závitů primární a sekundární cívky a je definován transformační poměr, vysvětlený na jednoduchých úlohách. Z jejich výsledků jsou pak stanoveny pojmy transformace nahoru a transformace dolů. Na závěr jsou pro žáky připraveny dvě úlohy, ve kterých žáci počítají počty závitů cívky ze znalosti vstupního a výstupního napětí a počtu závitů cívky druhé. Úlohy slouží i jako tematická prověrka.

TRANSFORMÁTORY

Model transformátoru:

je zařízení, které mění střídavé napětí U1 na střídavé napětí U2 se stejným kmitočtem, ale jinou hodnotou je založen na elektromagnetické indukci střídavý proud procházející primární cívkou vytváří v jádře měnící se magnetické pole a tím se v sekundární cívce indukuje střídavé napětí

Schematická značka:

Platí:  

Platí:  

Urči transformační poměr Urči transformační poměr. Primární cívka má 600 závitů, sekundární cívka má 300 závitů.

Urči transformační poměr Urči transformační poměr. Primární cívka má 300 závitů, sekundární cívka má 1 200 závitů.

Transformace nahoru p > 1, N2 > N1, U2 > U1 Transformace dolů p < 1, N2 < N1, U2 < U1

Primární cívka transformátoru má 690 závitů Primární cívka transformátoru má 690 závitů. Kolik závitů by měla mít sekundární cívka, aby transformátor bylo možné použít pro elektrický zvonek na 9 V, máme - li k dispozici síťové napětí 230 V ?

Střídavé napětí má efektivní hodnotu 12 V Střídavé napětí má efektivní hodnotu 12 V. Kolik závitů má sekundární cívka, když potřebuješ snížit napětí na polovinu a máš k dispozici primární cívku se 600 závity?

Zdroje: http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecko-se-po-volbach-musi-popasovat-s-energetikou-i-kvuli-cr Kolářová, R., Bohuněk, J., Štoll, I., Svoboda, M., Wolf, M.: Fyzika pro 9. ročník základní školy, Prometheus, Praha 2000, str. 42 - 45