Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Advertisements

KATEDRA FILMOVÝCH STUDIÍ Filozofické fakulty Univerzity Karlovy
DM1: dějiny filmu Úvod do teorie a dějin filmu a audiovizuální kultury
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
I Institut tvůrčí fotografie je součástí Filozoficko- přírodovědecké fakulty a později Slezské univerzity v Opavě od roku 1990.
Didaktická média v dějepisném vyučování
OBLAST 1: KOOPERACE VE VÝZKUMU A VÝVOJI Marek Junek Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE.
Centrum nových strategií muzejní prezentace =
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Význam organizace INSEA pro další vzdělávání v oboru výtvarná výchova
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Ústav pedagogických věd
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Ústav světových dějin Obor Historie – evropská studia.
Mediální edukace Projekty a metodiky, realizace a mechanismy výuky: Stručně k praktickému pojetí mediální edukace v ČR v polistopadovém období Patrik Vacek.
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
CIRCUS OF TOTALITARIANISM CULTURAL TOURING PROGRAM WHICH PRESENTS POST AND AFTER COMMUNIST´S EUROPEAN CULTURE AND ART.
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Informační kulturní portál
,,Konceptové umění je předně umění, jehož hlavním materiálem jsou myšlenky a koncepty, stejně jako například materiálem hudby jsou zvuky.‘‘ Harry FLYNT.
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Kulturní předpoklady cestovního ruchu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
nová on-line prezentace muzejních a galerijních sbírek Mgr. Jakub Hauser, Národní muzeum.
Masmédia.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
1.1. Evropské soutěžní právo. Michal Částek Michal Částek :: Osnova kurzu 1) Historie a vývoj ES/EU, současný institucionální systém,
Přednášející: PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Dějiny české psychologie
Doporučená literatura
Selekční jazyky Současné trendy Přednáška č. 6 ( ) Filozofická fakulta Masarykova Univerzity, Kabinet knihovnictví - Ústav české literatury a knihovnictví.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Muzea a galerie v digitálním světě Vlaďka Mazačová Alena Uxová Vlaďka Mazačová Alena Uxová Seminář Muzea a digitalizace, CITeM Brno
O útvarech, žánrech a textech
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
JOINME (Journal of Interactive Media)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
TÝDEN VĚDY A VÝZKUMU FA ČVUT WORKSHOP I
Igor Zhoř , Brno , Brno.
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
O útvarech, žánrech a textech
Teorie mezinárodních vztahů Vyučuje: PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Mezinárodní management
Základní informace k projektu „VideoMapping“
Formální interpretace uměleckého díla
Transkript prezentace:

Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru Informace k výstupu, výukové okruhy, bibliografie

Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru Výstup z kurzu: referát v rámci přednášky v rozsahu cca 20 min nebo esej v rozsahu 5400 znaků odevzdaná do konce zkouškového období Téma referátu nebo eseje: - reflexe výstavy, přehlídky / festivalu - odborného textu (viz bibliografie, ale není závazná) - tendence, autora, apod.

Výukové okruhy Umění jako technologický, institucionální a psychologický "stroj" : pojem aparát, dispozitiv Relativizace tradičně definovaných formátů a médií –"umění", "fotografie", "film" či "masová média“ a propojování a hledání styčných ploch a vzájemných inspirací; intermedialita Nová média retrospektivně: fotografie, film, rádio, televize , video a další technologie, které výrazně ovlivnily a proměnily tradiční formy umělecké tvorby. Vybrané historické příklady novomediálních forem (avantgarda a film, Kinoautomat, ad.) Institucionální kontext: strukturální nastavení výtvarného a kinematografického oboru; reprezentativní příklady přehlídek, výstav „Institucionální absorpce“ - vymezení některých tendencí, relativizující tradiční institucionální kontext, „suplování funkcí“ Jak filmy visí na zdi nebo tvoří sochu: technologické standardy a instalační koncepce v rámci prezentace nových médií v galerii. Instalace – současné „médium“ výtvarného umění. Percepce – teorie diváka s odkazem na institucionální rámec: podoba raných filmových představení, situace „kino“ a situace „galerie“ , identifikace, pasivní filmový divák a aktivní návštěvník galerií (pořadí výukových okruhů se neshoduje s pořadím přednášek)

Literatura AUMONT, Jacques: Obraz. AMU, Praha, 2010, 319 s. BELTING, Hans: Konec dějin umění. Praha: Mladá fronta 2000. BOURRIAUD, Nicolas: Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Praha, Tranzit, 2004. CRARY, Jonathan. Techniques of the Observer. Cambridge: MIT Press 1992. ČERMÁK, Jakub: Vymezení pojmu videoart v kontextech české vizuální scény. Masarykova universita, Brno, 2007. DUERO, Javier: Videoart ve věku dospělosti. Film a doba, č. 2, r. 2007, str. 89. FRANCASTEL, Pierre. Malířství a společnost. Praha: Barrister & Principal 2003. GROYS, Boris: Topologie der Kunst. Hanser, Carl Hanser Verlag München Wien, 2003, 297 s. ISBN 3-446-20368-0. HANÁKOVÁ, Petra: Aparát. http://www.cinepur.cz/article.php?article=109 KESNER, Ladislav: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazu a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Argo 2000 KRAUSS, Rosalind: A Voyage on the North Sea: Art in the Age of the Post-Medium Condition. Thames & Hodson, London, 2000. MAZANEC, Martin: Výzkumný projekt: český videoart. A2 – časopis kultury, č. 49, r. 2008. POSPISZYL, Tomáš: Pohyblivé obrazy Michala Pěchoučka. Cinepur, č. 44, r. 2006, str. 16. STURKEN, Marita, CARTWRIGH, Lisa: Studia vizuální kultury. Portál, Praha, 2010. SZCZEPANIK, Petr. Intermedialita. Cinepur, č. 22, s. 56. ISSN 1213-516X. 2002. SZCZEPANIK, Petr: Filmy, které vidí vlastní vidění. Strategie intermediality a reflexivity v současné kinematografii. Brno, Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav divadelní a filmové vědy, 2002, 190 s. SZCZEPANIK, Petr: Nová filmová historie, kulturní dějiny a archeologie médií. Nakladatelsví Herrmann & synové, Praha, 2004. VANČÁT, Jaroslav: Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě. Karolinum, Praha, 2010.