Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: 12.3.2012 Název: VY_32_INOVACE_03_Český jazyk Téma: Slabika, slovo, věta - Tvrdé souhlásky 2 Ročník: 2. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979
Tvrdé souhlásky
V říkance zakroužkuj červeně tvrdé slabiky. Hynek chytá vločky sněhu, potom dýchá do dlani. Hynku, chyť si raděj rybu, nebo noty k zpívání.
Řešení: Hynek chytá vločky sněhu, Potom dýchá do dlaní. Hynku, chyť si raděj rybu, Nebo noty k zpívání.
Doplň slova do vět. V zimě děti stavějí …………………. Žirafy mají dlouhé ………………….. Teta upekla dva………………………. Rybáři chytají v rybníce ………….. Na stromě poskakují ………………. Pekař peče………………………………
Řešení: V zimě děti stavějí sněhuláky. Žirafy mají dlouhé nohy. Teta upekla dva dorty. Rybáři chytají v rybníce ryby. Na stromě poskakují veverky. Pekař peče housky.
Doplň podle vzoru.Odůvodni pravopis. moucha - dvě mouch- socha - dvě soch- noha - ………………… kytara - …................ švestka - …………………. brambora - ……........ bouda - ……………….. nota - ………………. kořen - ……………….. nocleh - ………………. břeh - ……………….. vlak - ……………….
Řešení: dvě mouchy dvě sochy dvě nohy dvě kytary dvě švestky dvě brambory dvě boudy dvě noty dva kořeny dva noclehy dva břehy dva vlaky
Doplňte vynechaná písmena. Standa ch-tá r-by. Jeho str-ček je dobr- r-bář. Ch-til už i –hoře. Maminka umí péct dobré dort-. Pekař peče rohlík- a housky. Věra má krásné šat-. Ch-stám se už jít dom-. Na podzim se hejna pták- ch-stají do teplých krajin.U nás z-stanou jen vrabci, vrán-, sojk- a sýkork-. Na jaře se ch-stají zpátk- dom-.
Řešení: Standa chytá ryby.Jeho strýček je dobrý rybář. Chytil už i úhoře. Maminka umí péct dobré dorty. Pekař peče rohlíky a housky. Věra má krásné šaty. Chystám se už jít domů. Na podzim se hejna ptáků chystají do teplých krajin. U nás zůstanou jen vrabci, vrány, sojky a sýkorky. Na jaře se chystají zpátky domů.
Zdroj: Vlastní tvorba. www.office.microsoft.com Citace: Český jazyk 2.pracovní sešit 1.díl Anotace: Žáci se naučí vyjmenovat tvrdé souhlásky a psát po nich y – ý.