Informace o stavu přípravy trasy metra I.D

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
KANALIZACE A VODOVOD V OBCI SIBŘINA KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák.
Program švýcarsko – české spolupráce Fond na přípravu projektů Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka (NKJ)
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Aktuální informace k zavádění eGovernmentu Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Dne:
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Valná hromada Svazku vodovodů a kanalizací Ivančice Svazek vodovodů a kanalizací Ivančice B.M. Kuldy 20, Ivančice IČ DIČ CZ
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
 projektová dokumentace pro územní řízení 2009  žádost o vydání územního rozhodnutí září 2010  vydání územního rozhodnutí srpen 2011  nabytí právní.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Zkušenosti z projednání nové trasy vedení 400 kV Jiří Steinbauer ELEKTROTRANS, a.s. Konference Palác Žofín
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Schválením žádosti projekt nekončí
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
VYJÁDŘENÍ K DOPISU ZE DNE DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE K PROJEKTU
Provozování vodohospodářské infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Schválením žádosti projekt nekončí
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Vybrané nevýhody a rizika
UK FTVS - Výstavba první a druhé etapy sportovního kampusu Veleslavín
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Kanalizační Přípojky F-M
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Nákladové nádraží Žižkov Parková čtvrť Central Group
Tisková konference – Metro D
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

Informace o stavu přípravy trasy metra I.D zpráva pro Výbor pro dopravu MHMP 10/2016

Trasa metra I.D

Základní údaje Provozní délka trasy 10,6 km Počet stanic trasy I.D 10 (4 ražené, 5 hloubených, 1 povrchová)

Dopravní systém Bezobslužný systém dopravy – plně automatický provoz v souladu s aktuálním trendem technologie dopravních systémů Výhody navrženého řešení - nižší provozní náklady, flexibilita v možnosti posilování spojů, nové vlakové soupravy Bezpečnost cestujících a plynulost provozu bude zajištěna pomocí bezpečnostních stěn na nástupištích

Stav přípravy projektu Vydán kladný posudek vlivu stavby na životní prostředí (EIA) Vydáno územní rozhodnutí na celou trasu Zpracována dokumentace pro stavební povolení I. etapa Pankrác-Depo Písnice – čistopis II. etapa Náměstí Míru-Pankrác – k připomínkám vlakové depo – vypořádány připomínky DPP Probíhá majetkoprávní zajištění pozemků pro výstavbu I.D Požádáno o stavební povolení na I.etapu Pankrác-Depo Písnice bez vlakového depa Zasmluvněna dokumentace pro výběr zhotovitele a pro provádění stavby Zpracována studie proveditelnosti

Územní řízení Územní rozhodnutí na celou trasu I.D (Nám. Míru-Depo Písnice včetně depa) vydáno dne 10.7.2014 Podána žaloba proti změně ÚP v lokalitě Nemocnice Krč – soud rozhodl ve prospěch vlastníků pozemků (proti změně) Proti rozsudku byla ze strany MHMP podána kasační stížnost Proti ÚR podány 2 žaloby skupin vlastníků dotčených výstavbou

Stavební povolení Na základě usnesení RHMP byl vypuštěn a poté znovu implementován bezobslužný provoz – paralelně probíhá změna DSP Dne 8.6.2016 podána žádost o stavební povolení na I.etapu Řízení přerušeno na 18 měsíců z důvodu nekompletních stanovisek DOSS a zejména kvůli nedokončenému majetkoprávnímu zajištění Usnesením RHMP ze dne 21.7.2015 byla zahájena příprava II. etapy Pankrác-Náměstí Míru a vlakového depa Písnice Prověřuje se možnost spojení výstavby vlakového depa s I. etapou výstavby (Pankrác-Depo Písnice)

Majetkoprávní zajištění Celkový počet pozemků dotčených stavbou – 718 Pozemky ve vlastnictví DP, HMP nebo MČ – 346 Pozemky ve spoluvlastnictví DP, HMP nebo MČ – 9 Pozemky v soukromém vlastnictví k zajištění – 301 (z toho výkupy pozemků – 142) Na základě usnesení RHMP č. 1873 ze dne 11.8.2015 zajišťuje výkupy nemovitých věcí pro uskutečnění SVM HMP SVM HMP bylo uloženo k 31.10.2016 předložit návrhy dohod s 9 vlastníky pozemků pro výstavbu stanic metra (65 pozemků – výkup a nájem) DPP ONM zajištuje uzavření smluv na krátkodobé a dlouhodobé pronájmy

Úprava vzhledu stanic V roce 2010 proběhlo připomínkování a úprava projektu ze strany OSA (Odborné sdružení architektů jmenované ČKAIT) Na základě usnesení RHMP (21.7.2015) provedl DPP ve spolupráci s MP a IPR úpravu architektonického návrhu stanic I. etapy Pankrác-Depo Písnice, výsledná podoba byla odsouhlasena dne 18.8.2016 Na základě doporučení ze strany IPR připravuje RHMP pokyn na DPP k organizaci veřejných výtvarných soutěží na ztvárnění interiérů, uměleckých děl a okolí stanic Pro stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru je ze strany IPR v souladu s usnesením RHMP připravována veřejná architektonická soutěž. Dokumentace DSP bude upravena dle výsledků této soutěže

Bezobslužný provoz Usnesením RHMP z roku 2012 byl vypuštěn bezobslužný provoz trasy a dokumentace pro stavební povolení byla připravena jako provoz metra s obsluhou Usnesením RHMP z roku 2015 byl bezobslužný provoz opět implementován a je nutné jej dodatečně projednat s některými DOSS zejména HZS a Drážním správním úřadem Za tímto účelem je zpracovávána analýza rizik a modelují se případy evakuace cestujících z metra Dále je nezbytné upravit legislativu - vyhlášku č. 173/1995 (dopravní řád drah), vyhlášku č. 177/1995 (stavební a technický řád drah) a zajistit změnu zákona o drahách č. 266/1994

Investiční náklady (mld. Kč) Pankrác – Depo Písnice Pankrác – Nám. Míru + depo Trasa I.D celkem Náklady na dopravní stavbu 31,5 14,6 46,1 Náklady celkem vč. Přípravy, výkupu nem. a návazných investic 35,9 15,5 51,4 Cenová úroveň 2015, ceny v mld. Kč

Financování projektu Výstavba metra byla vždy financována formou dotací (MHMP, EU OPD, do roku 1997 spolufinancování státu) Na stavbu je uvažováno s dotací EU OPD II. ve výši cca 5 mld. Kč za podmínky dokončení stavbu do roku 2022 V současné době není vyřešena otázka celkového financování stavby MHMP v součinnosti s DPP připravuje výběrové řízení na poradce v této oblasti

Aktuální výdaje projektu (Kč) Zhotovitel, výkupy Fáze projektu Smluvní cena Vyfakturovaná cena Zbývá fakturovat   Studie 51 050 642 METROPROJEKT Praha a.s. EIA+DÚR 236 593 278 DSP 249 100 000 246 567 898 2 532 102 Autorský dozor 23 480 000 DVZ+RDS *) 439 975 400 Inženýring dopravních staveb, a.s. 111 436 000 DSP **) 107 083 800 21 416 760 85 667 040 Realizace 361 880 200 Výkupu pozemků 20 139 013 Právní a poradenské služby 54 988 743 53 981 493 1 007 250 Celkem 1 655 727 076 741 185 084 914 541 992

Harmonogram přípravy Realizované kroky ze strany DPP Vydání ÚR Koordinace návrhů trasy s OSA a IPR Uzavření smlouvy na zpracovatele dokumentace pro výběr zhotovitele Aktuální kroky ze strany DPP Zajištění smluv na krátkodobé a dlouhodobé pronájmy pozemků Zpracování analýzy rizik pro bezobslužný provoz Modelování evakuací stanic a traťových tunelů ve spolupráci s HZS HMP Úprava legislativy pro bezobslužný provoz

Harmonogram přípravy Budoucí kroky DPP Organizace veřejných výtvarných soutěží na ztvárnění interiérů, uměleckých děl ve stanicích I. etapy na základě pokynu RHMP Zahájení prací na DVZ – dokončení do cca 15 měsíců Kroky vedoucí ke zkrácení HMG přípravy vedoucího k zahájení stavby o 10 až 12 měsíců (rozpracování dokumentace DVZ) Zahájení vyvlastňovacího procesu (předpoklad 2/2017) Výstavba vlakového depa společně s I. etapou

Harmonogram přípravy Aktuální kroky ze strany HMP Majetkoprávní vypořádání pozemků ve vlastnictví HMP a MČ Majetkoprávní vypořádání pozemků v soukromém vlastnictví Jedná se o nezbytné kroky pro podání žádosti o stavební povolení a kroky vedoucí k zahájení realizace projektu Spolupráce na úpravě legislativy pro bezobslužný provoz Budoucí kroky HMP Vydání stavebního povolení HMP ODA na I.etapu Zajištění financování projektu

Děkuji za pozornost