Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_ D.9.A.14_pripravy_na_valku 25.01.2013 Ročník: devátý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A SPOLEČNOST Předmět:DĚJEPIS Název:PŘÍPRAVY NA VÁLKU Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA PŘÍPRAVY NA VÁLKU
ANOTACE Dějepis 9.ročník Práce s textem Vyhledávání informací v textu Uvádění údajů do souvislostí
ÚVOD Ocitáme se na prahu druhé světové války. Kromě nezákonného obsazení Rakouska a Československa podnikl Hitler další kroky, které vedly k vypuknutí války. Cílem vaší dnešní práce bude jeho přípravy na válku vymezit.
ÚKOL PRACUJTE VE DVOJICÍCH POUŽIJTE UČEBNÍ TEXT VE VĚTÁCH JSOU VYNECHÁNY ÚDAJE DOPLŇTE JE PO KONTROLE POUŽIJTE CELISTVÝ TEXT JAKO VÝPISKY DO SEŠITU
TEXT Vymez, čím Německo porušilo Versailleskou dohodu: 1935 obnovilo _________________ Začalo budovat____________ 1936 obsadilo ____________
2. Vysvětli pojem APPEASEMENT: ______________________________________ 3. Členské státy a název fašistického bloku: ______________________________________ 4. Název státu, útok Německa na nějž znamenal počátek druhé světové války, datum útoku: _____________________________________
ŘEŠENÍ 1.a) Brannou povinnost b) Armádu c) Porýní 2. Politika usmiřování – Velká Británie, Francie 3. Osa Berlín- Řím – Tokio 4. Polsko, 2.9. 1939
ZAOSTŘENO NA OSOBNOSTI SIR NICHOLAS WINTON
Muže na předchozím snímku určitě všichni poznáváte Muže na předchozím snímku určitě všichni poznáváte. O Nicholasi Wintonovi a jeho působení v úvodu druhé světové války ve prospěch židovských dětí jste viděli dva dokumentární filmy. Připravte o tomto muži a jeho životě na příští hodinu prezentaci.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE V Anglii žila jeho rodina od roku 1907. Jako mladý muž pracoval v bankovnictví. Během dovolené v zimě 1938 se zapojil do záchrany židovských dětí z Československa. Celkem 669 chlapců a děvčat bylo ještě před vypuknutím války umístěno do anglických rodin – do bezpečí.
METODICKÝ NÁVOD Materiál poslouží jako seznámení s novou látkou, kterou si žáci osvojí samostatnou prací Text, který takto vznikne, poslouží i jako zápis nejdůležitějších údajů V další části úkolu si připomenou význam činnosti N. Wintona Klíčová slova: snímek 7, Nicholas Winton Inovace: procvičování čtenářské gramotnosti, samostatnost při vyhledávání údajů
POUŽITÉ ZDROJE S.7: , cs:User:Li-sung ,commons.wikimedia [2013–01–24]. Dostupné na WWW:http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nicholas_Winton_in_Prague.jpg