Ing. Lenka Bombera Piskačová Cenové strategie Ing. Lenka Bombera Piskačová
CZ.1.07/1.5.00/34.0124 Číslo projektu Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR30 Název školy SPŠ a SOŠGS Most Předmět MAR Tematický okruh Marketingový mix Téma Cenové strategie Ročník 3. Jméno autora Ing.Lenka Bombera Piskačová Datum tvorby 27.10,2012 Anotace Žáci se seznámí se základními druhy cenových strategií
SKIMMING - z anglického „slíznout smetanu „ - podstatou je získat z tržního podílu co nejvyšší zisk pro firmu - musí se jednat o nové a kvalitní výrobky => firma potom stanovuje cenu nejvyšší, protože vychází z image, kvality a ojedinělosti výrobku
PRONIKÁNÍ - firma nabízí výrobky, které již na trhu jsou, proto musí stanovit co nejnižší cenu, aby na svou stranu přilákala zákazníky, pro které právě nízká cena bude prioritní.
Procvičování: Vlastníte firmu s autobusovou dopravou. Vaše firma je zavedená u zákazníků oblíbená. V současné době na váš trh vstoupí jiný dopravce, který nabídne cestujícím o 50% nižší jízdné, občerstvení a denní tisk zdarma. Jakou cenovou strategii zvolíte ?