Aplikace facility managementu na domácí správu nemovitosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program pro rychlé hlášení poruch strojů a zařízení
Advertisements

a Internetové dispečinky
Podpora terénních prací v projektu NIKM - národní inventarizace kontaminovaných míst, automatizace úloh Roman Bukáček, Jiří Chroust, Petr Pala, Jiří Zvolánek,
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Projektové řízení Modul č.1.
Kontroly a revize elektrických zařízení v elektroenergetice – 2. část
Studijní program Stavební inženýrství
Dokumentace k zajištění BOZP
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Facility management ČSN EN
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Řízení přístupových práv uživatelů
Informační podpora managementu
1 PDIS Táborský Otakar Výhody systému nástroj pro ovlivňováni chování pacienta ISO, CEN, ČSN, HL7 rozvoj eHealth spolupráce se zdravotní.
Outsourcing a Facility Management
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Dokumentace „skelnatění“ sítě
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Informační podpora při krizovém řízení
MISYS ČVUT v Praze Geografické informační systémy Zpracoval: J.Marák.
FACILITY MANAGEMENT Přehled literatury.
Systém pro podporu komunitního plánování
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
E-Government Moravskoslezského kraje (II. – VI. část výzvy) Projekt Vnitřní integrace úřadu Odbory informatiky, kancelář ředitele, investiční a majetkový,
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Obecní úřad Pstruží Pstruží 93 Obec Pstruží pro občany Chcete snížit náklady na domácnost? Obec pro Vás zajistila příležitost snížit náklady domácností.
Dokumentace k zajištění BOZP
Technicko-ekonomický software Buildpass pro údržbu a obnovu objektů
České vysoké učení technické v Praze Fakulta stavební Katedra mapování a kartografie Návrh koncepce prostorového informačního systému památkového objektu.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II - IS nové generace Michal Varga.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 13. výzva IROP INDIVIDUÁLNÍ OVĚŘENÍ POTŘEB FINANCOVÁNÍ Praha.
Pasportizační systém nemovitého majetku Ústeckého kraje Ústí nad Labem
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Prodej bytů v MČ Brno-Kohoutovice Axmanova Chopinova 5 Jírovcova 8 – Pavlovská 7 – Pavlovská 13 – Voříškova
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Digitální technická mapa Plzeňského kraje Služby DTM DMVS PK Setkání partnerských obcí DTM DMVS Plzeň Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
SP4 - RD PROVÁDĚCÍ v ARCHICADU ing. arch. Vladimíra Jínová 13 - TEXTOVÁ ČÁST.
Přednáška Akce: Přednášející: RNDr. Věra Palkovská | starostka | město Třinec| TFM Město Třinec a Facility Management.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Konference Informatika XVI./2005, Svratka Studijní systém z pohledu systémového integrátora Ing. Jitka Šedá
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Celkové náklady stavby
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Textový Editor.
Šindelová krytina na šikmé střeše z pohledu tradice a dneška
Zásobování a účtování zásob ve vybraném podniku
Evidence aplikací a jejich dokumentace
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická
Autor: Bc. Martin Dědič Vedoucí: doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Vědeckovýzkumný informační systém
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
PCO – případová studie problematika redundance
Tradiční metody vývoje softwaru
Stavební právo.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Transkript prezentace:

Aplikace facility managementu na domácí správu nemovitosti Autor práce: Bc. Daniela Štroufová Vedoucí práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, Červen 2016

Cíl práce Aplikace technického facility managementu při správě malé nemovitosti Tvorba programu, který by majiteli nemovitosti usnadnil její správu a umožnil účelně a přehledně uspořádat související informace a dokumenty.

Postup zpracování Zmapování dané problematiky a vyhledání klíčových oblastí Přehledné členění dílčích částí Tvorba datové základny pro MS Excel Použití vzorců, filtrů a funkcí Zpracování programu jako celku s možností výstupu v podobě tištěného dokumentu

Teoretická východiska Životní cyklus stavby Předinvestiční fáze Investiční fáze Realizace Fáze užívání - nejdůležitější z hlediska správy a údržby

Možnost ovlivnění výše nákladů v průběhu životního cyklu stavby Teoretická východiska Možnost ovlivnění výše nákladů v průběhu životního cyklu stavby zdroj: vlastní zakreslení (upraveno dle Tománková , 2008)

Změny hodnoty stavebního objektu v jeho životním cyklu Teoretická východiska Změny hodnoty stavebního objektu v jeho životním cyklu zdroj: Podmanický, 2015

Technický facility management Teoretická východiska Technický facility management Zahrnuje komplexní technickou správu, údržbu a obnovu nemovitosti Nabízí možnosti prodloužení životnosti stavby a pomáhá šetřit náklady na její provoz Zajišťuje bezproblémový chod technických zařízení: vodovod, kanalizace, topení, elektroinstalace, bezpečnostní systémy, atd.

Možnosti řešení problematiky správy a údržby Analýza problému Možnosti řešení problematiky správy a údržby Svěření celkové péče o objekt externímu subjektu Zakoupení speciálního softwaru pro evidenci a správu důležitých informací Správa domu svépomocí

Program pro evidenci a technickou správu majetku Vlastní návrh řešení Program pro evidenci a technickou správu majetku usnadnění správy nemovitosti uživatelská jednoduchost a přehlednost nízké pořizovací náklady uplatnění v oblasti správy rodinného domu nebo bytové jednotky v rámci bytového domu

Vlastní návrh řešení celková správa dat přehledně uspořádané informací o spotřebě energií evidence majetku a prostorového využití (například pro případ pronajímání, prodeje) plánování, evidence a řízení údržby, oprav a rekonstrukcí

Jednotlivé části programu Vlastní návrh řešení Jednotlivé části programu všeobecná data o nemovitosti informace o napojení na sítě technické infrastruktury data týkající se prováděných revizí část týkající se spotřeby energií - elektřina, voda, plyn závady, opravy a rekonstrukce související dokumenty - záruční listy, pojistky, poplatky, atd.

I. VŠEOBECNÁ DATA O NEMOVITOSTI typ nemovitosti adresa, informace z katastru nemovitostí (odkaz na webové stránky katastru s nejaktuálnějšími informacemi) informace o majitelích napojení na inženýrské sítě fotodokumentace nemovitosti a soupis zařízení a vybavení jedná se o úvodní listy celého programu a jsou zde ty nejzákladnější informace

Úvodní list programu

Všeobecná data o nemovitosti

Informace o napojení na sítě technické infrastruktury

Fotodokumentace objektu, soupis vybavení

II. INFORMACE O POSKYTOVATELÝCH ENERGIÍ tato část plynule navazuje a doplňuje předchozí obecné informace konkrétní poskytovatelé a správci jednotlivých sítí podrobnější informace a kontaktní údaje jako například čísla měřičů, jejich umístění atd. jednotliví správci mohou být vloženi z připravené databáze a potřebné informace jsou poté ihned programem vyplněny

Informace o poskytovatelých energií

III. REVIZE A PROHLÍDKY TECHNICKÝCH ZAŘÍZENÍ informace o všech potřebných revizích technických zařízení nutných u správy malé nemovitosti program umí sám pracovat se současným datem (Excel zobrazuje ,,dnešní“ datum) po vyplnění data poslední revize sám určí: kdy má být provedena následná kolik dní zbývá zda je revize platná či nikoliv

Revize a prohlídky technických zařízení V PŘÍPADĚ BYTOVÉHO ČI RODINNÉHO DOMU SE REVIZE TÝKAJÍ ZEJMÉNA: elektroinstalací výtahů plynoinstalací komínové techniky televizních a rozhlasových antén hromosvodů Lhůty pro provádění prohlídek a revizí těchto zařízení jsou zpravidla uvedeny v příslušné normě.

Revize a prohlídky technických zařízení

Revize a prohlídky technických zařízení

IV. EVIDENCE SPOTŘEBY TEPLÉ A STUDENÉ VODY části umožňující zápis spotřeb jednotlivých energií zobrazení vývoje spotřeby v grafu možnost odečtu dle potřeby (týdně/ měsíčně)

Evidence spotřeby teplé a studené vody

V. ZÁVADY, OPRAVY A REKONSTRUKCE možnost vedení evidence závad a jejich následných oprav datum zjištění a odstranění závady důležité související informace jednoduché vložení fotodokumentace závady, případně naskenování dokladů souvisejících s opravou

Závady a opravy

Rekonstrukce pro případ rekonstrukce, přestavby či jiných větších zásahů do budovy podobný způsob jako oprav a závad možnost podrobného popisu prováděných prací samozřejmostí je možnost vložení fotodokumentace nebo projektové dokumentace

Rekonstrukce

Rekonstrukce

VI. EVIDENCE DŮLEŽITÝCH DOKUMENTŮ možnost jednoduchého vkládání různých dokumentů záruční listy smlouvy další důležité dokumenty

Závěr Výhody: jednoduché ovládání a práce s daty přehlednost, funkčnost nízké pořizovací náklady možnost přizpůsobení obsahu dle požadavků uživatele rychlé vytvoření tištěné podoby – souhrnné informace o nemovitosti Nevýhody: omezené využití nemožnost rozšíření nad rámec možností tab. editoru nebezpečí chyb při vkládání dat Potenciál do budoucna: možnost vytvořit další položky – daně, pojistky, apod. správa osobního automobilu – povinné ručení, STK, servis vytvoření webové aplikace pro možnost využití online

Děkuji za Vaši pozornost.

Doplňující dotazy: Jak by bylo možné tento program rozšířit, o jaké další kategorie? Existují alternativní počítačové aplikace pro zpracování obdobného systému facility managementu? Popište inteligentní domy s důrazem na facility management. Byl by rozdíl v domácí správě u zděného domu a dřevostavby? Je možné v současné informační době zabezpečit přes wifi síť posílání zpráv z např. elektroměrů, plynoměrů a topných těles?