Spojené nádoby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spojené nádoby.
Advertisements

Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Atmosférický tlak a jeho měření. Částice plynů konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou velké mezery. Plyny jsou stlačitelné a rozpínavé.
Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
VY_32_INOVACE_03_30_ Spojené nádoby. Spojené nádoby Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Anotace: Prezentace může sloužit.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
SPOJENÉ NÁDOBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ISSN
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika plynů a kapalin.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Jednoduché stroje Vypracovali: Daniel Mikeš Štěpán Kouba Třída: 1.A Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
H YDROSTATIKA Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Vodič a izolant v elektrickém poli Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Senzory pro EZS.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ELEKTRICKÉ STROJE - POHONY
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Dřevěná tesařská vrata
7.ROČNÍK Hydraulická zařízení VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamika hmotného bodu
Elektromotor a jeho využití
Ocelové lešení CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_08
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA
Technika obsluhy – Příprava mléka šlehaným parou
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Datum: 29. prosince 2012 Název školy: Základní škola Městec Králové
Kartografie Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s orientací na Zemi, zeměpisnými souřadnicemi a používáním.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Spojené nádoby. Spojené nádoby ? Umíš odpovědět Co jsou to spojené nádoby Najdeš příklady spojených nádob Kde se dají využít.
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pascalův zákon.
Přetlak, podtlak, vakuum
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Šablona 32 VY_32_INOVACE_03_30_ Spojené nádoby.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Teorie obrábění Obrábění je způsob výroby, při kterém konečný tvar výrobku získáme oddělením přebytečného materiálu v podobě třísky. Obrábění spočívá v.
VLASTNOSTI KAPALIN
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Neživá příroda - vzduch
Typy krajiny podle vzhledu
Diagnostika brzd.
Tuhé těleso a moment síly
Jednoduché stroje Tercie.
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Diagnostika brzd.
Zvukové jevy.
Transkript prezentace:

Spojené nádoby

Splachovací záchod Patří mezi nejdůmyslnější vynálezy Na jakém principu funguje?

Spojené nádoby Nádoby jsou spojené hadičkou Co se stane, když ji odstraníme? Hladiny se ustálí ve stejné výšce Proč?

Vysvětlení Ve spojovací trubici si představíme volně pohyblivou zátku vlevo působí síla F1=S.h1.ρ.g vpravo působí síla F2=S.h2.ρ.g jelikož h1 > h2 platí F1 > F2 zátka se posouvá doprava, hladiny se vyrovnávají

Splachovací záchod Voda ve splachovací části je nad úrovní vody v míse Po odstranění záklopky proudí voda do nádržky díky principu spojených nádob

Využití spojených nádob v běžném životě – plavební komory = zdymadla Stavějí se u jezů a přehrad, aby se umožnil přejezd lodí z vyšší hladiny na nižší jsou to nádrže oddělené vraty od řeky. S řekou je spojuje potrubí, jímž se voda do nich připouští a z nich vypouští.

Využití spojených nádob kropící konev, čajník, vodotrysk, kuchyňská výlevka, fontána, schéma splachování

Využití spojených nádob Měřič hladiny kapaliny v cisterně Přelévání vody ze sudu do sudu Hadicová vodováha Sifony u umyvadel, záchodů, van – brání pachům z kanalizace pronikat do místnosti

Pokus Do této fontány přitéká voda z jezera položeného vysoko v horách. Protože jezerní hladina leží ve výšce nad fontánou, vystřikuje voda z fontány vysoko do vzduchu.

Zapamatuj a zapiš Hladiny kapaliny ve spojených nádobách se ustálí ve stejné výšce. Tento jev se využívá například v sifonech umyvadel a WC, v konvicích, u hadicové vodováhy, ve zdymadlech

Otázky a úkoly Vysvětli pomocí spojených nádob, proč se k zalévání používá kropící konev a jaké výhody má proti kbelíku Popiš podle obrázku, jak pracuje vodotrysk.

Odpovědi Konev obsahuje tenkou trubici, kterou lze opatřit kropítkem. (malý proud vod na květiny). Přitom stačí konev nahnout jen velmi málo, s malou námahou – voda vytéká V nádobě je hladina vody výše než ve vodotrysku, podle principu spojených nádob voda stoupá tak, aby dosáhla stejné výšky jako v nádobě, proto stříká.