OSTRAVA!!! - PORUBA MÍSTO, KDE ŽIJI .

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Renesanční architektura v Čechách
Advertisements

Křížovka k tématu sídla.
Hlavní město Praha Beznosková Šárka INFORMACE UBYTOVÁNÍ ZAJÍMAVOSTI
Prezentace 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
40 let mateřské školy Kladno Plzeňská 3129
CESKA REPUBLIKA Foto: Jaíra (Yair) Moreshet Procházka po České zemi a její památky:-) Hudba: WA. Mozart- klarinet Trio Es dur, K. 498, Allegro.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TVÁŘ A MĚSTO - výtvarný projekt ZŠ T. G. M. ve Fulneku (se žáky 8. a 9
7. 3. Historický vývoj stavebního typu BD Bytové domy 2. poloviny 20
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA STRAKONICE (= IPRM)
Románský sloh.
Maják na ostrově Faru.
Egyptské pyramidy.
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Zámek Poruba.
Katedrála v Chartres.
Sídla.
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
VY_32_INOVACE_2D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Umělecké směry 20. století
Z ajímavé BUDOVY a OBJEKTY v BRNĚ První část SOUČASNOST zpracováno - rok 2013.
Město a příměstské oblasti Obec, kde žiji. Město Většina obyvatel žije ve městech a v příměstských oblastech. Na předměstích byla postavena velká sídliště.
ZAJÍMAVÉ BUDOVY a OBJEKTY v Brně
Praha.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
Brno.
Opava.
Naše město Vizovice Nela Svačinová.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Řez Pravoúhlou a Malou Xaveriovou ulicí Analýza využití území 1 Fotografie území 1 Prostorově hmotová analýza 1 OBSAH Území 1 Schwarzplann Charakteristika.
Vypracoval: Radim Volák.  Rozloha: 214 km 2  Počet městských obvodů: 23  Počet obyvatel:  Hustota osídlení: 1500 obyvatel/km 2  Průměrná.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Český Brod.
Hradec Králové město+akvárium. Historie  Z archeologických průzkumů vyplývá, že lokalita na soutoku Labe a Orlice byla osídlena již v období pravěku.
Olomouc.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Ahoj, jsem Vítkovický zámek a provedu Vás svou historií.
Městská část Brno BOSONOHY
ARCHITEKTURA JAKO ODRAZ DOBY III. aneb OBRAT JINÝM SMĚREM
Poúnorové ČSR a padesátá léta 20. století
Studie: Podnikové domy
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Kamýk nad Vltavou Počet obyvatel : 907 Kamýk nad Vltavou a Velká nad Vltavou zdravotní středisko, poštovní úřad, mateřská škola, základní škola spojená.
1)O projektu Můj dům, moje město Organizátoři Organizátoři Obsah projektu, aktivity Obsah projektu, aktivity Časový harmonogram Časový harmonogram Výstupy.
Obytný soubor Za Školkou
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_13_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
Uherský Brod. Informace Okres: Uherské Hradiště Kraj: Zlínský PSČ: Starosta: Patrik Kunčar Části města: Havřice Újezdec Těšov Maršov.
MÁME RÁDI PARDUBICE. Aneta Divišová, Klára Römerová 8. A Pernštýnské náměstí.
Název projektu: „ Rekonstrukce místních komunikací v Králově Dvoře „ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/1.1.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Rekonstrukce.
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
Škola:. Základní škola Kladruby
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Renesance Vlastivěda 4. ročník
Město a příměstské oblasti
Velká města České republiky.
HOKUSY POKUSY PSÍ KUSY.
Královské město Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Ateliérová tvorba Aneta Šrubařová - VB /2006.
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
LITOMYŠL velkolepé renesanční zámecké sídlo ve stylu italské renesance
Transkript prezentace:

OSTRAVA!!! - PORUBA MÍSTO, KDE ŽIJI . HOSTORIE – ARCHITEKTURA - UMĚNÍ – ŽIVOT OSTRAVA!!! - PORUBA PORUBSKÁ SORELA aneb „ZNEUŽITÁ“ ARCHITEKTURA ZŠ PORUBSKÁ, PORUBSKÁ 832, OSTRAVA - PORUBA

PORUBA SORELA https://cs.wikipedia.cz Poruba  je obec roku 1957 připojená k Ostravě. Od roku 1990 jeden z městských obvodů statutárního města Ostravy. Rozkládá se na západě města, v jeho slezské části a je jedním z nejlidnatějších ostravských obvodů. Nejstarší částí obvodu je tzv. stará Poruba, původní obec, jejíž historické kořeny sahají až do středověku. Většina z 75 000 obyvatel však žije v sídlištní zástavbě, která byla budována od počátku 50. let 20. století. SORELA Jako socialistický realismus (zkracováno někdy také i jako sorela, hovorově často socrel) bývá označován umělecký směr, který byl schválen roku 1932 Ústředním výborem Komunistické strany Sovětského svazu jako oficiální směrnice pro literaturu, výtvarné umění a hudbu. Později byl závazný v ostatních komunistických zemích. Ideově vychází z oslavy vládnoucího režimu, má slavnostně poukazovat na jeho úspěchy v reálném životě lidí ( v továrnách , postavy/lidé jsou oddanými členy komunistické strany nebo dělníky. Díla socialistického realismu jsou tvrdě ideologicky orientovaná, a to často na úkor umělecké kvality i pravdivosti (socialistický realismus je vlastně protimluv, protože více než realitu zobrazoval ideologická přání režimu). https://cs.wikipedia.cz https://cs.wikipedia.org/wiki/Socialistick%C3%BD_realismus

VĚŽIČKY https://cs.wikipedia.org/wiki/Poruba_(Ostrava) Věžičky označení pro obytný soubor na Porubské ulici v Ostravě – Porubě. Svůj název získal díky ornamentálním prvkům, které byly umístěny na střeše souboru. Výstavba objektu probíhala v letech  1953 - 1956  jako součást budování nejstarší části tzv. "Nové Ostravy" (dnes Poruby). Provedení domů reaguje nejen na ideové prvky socialistického realismu. ale také i na českou renesanční a novorenesanční rchitekturu, která byla přijata z ideologických důvodů jako vzor pro českou podobu sorely. Autorem je architekt Boris Jelčaninov .Celý blok byl dokončen roku 1956 posledním krokem byla sgrafitová výzdoba, která je provedena v nejvyšším patře jedné z částí bloku budov. Jejím autorem byl Ladislav Novák a znázorněny jsou hrající si děti, jednotlivá roční období, stejně jako různá řemesla. V čele celého bloku se pak nachází průjezd domem k náměstí Vítězslava Nezvala, nad kterou stojí monumentální věž. Jižní část komplexu je pak doplněna sgrafity s dělnickou tematikou a nápisem "z ocele pěstí vzděláni silou hajte svá práva a světa mír". Tato část bloku domů (č. p. 555) byla v roce 2009 prohlášena rozhodnutím MK ČR za kulturní památku. Důvodem bylo to, že použitá sgrafita sou v celé České republice jedinečná. https://cs.wikipedia.org/wiki/Poruba_(Ostrava)

OBLOUK https://cs.wikipedia.org/wiki/Poruba_(Ostrava) Uprostřed půlkruhu „oblouku“ se nachází silniční křižovatka, ze které vycházejí dvě dopravní komunikace procházející průjezdy skrz objekt, třetí z nich směřuje do Svinova a skrz Oblouk neprochází. V průjezdech je prostor pro chodce oddělen od vozovky stylizovanými sloupy. Západní konec je ukončen věží s hodinami, která se vypíná nad říčkou Porubkou, východní pak přechází jeden z mnohých obytných domů navazujícího sídliště. Samotný oblouk se ve skutečnosti sestává z dvanácti samostatných jednotek, které jsou uspořádány do jednoho celku, působícího dojmem jednoho rozsáhlého objektu. Při pohledu shora je jasně vidět budovu v kontextu s vozovkou jako srp a kladivo. Výstavba Oblouku byla zahájena v červnu roku 1952 . V prosinci roku 1954 byl komplex dokončen a nastěhovali se do něj první nájemníci. Zdobná omítka budovy však byla dokončena až později. Velkolepá budova odkazující na architekturu Sovětského svazu však v nových poměrech, které přišly v polovině 50. let a v letech šedesátých jen stěží mohla plnit roli ukázky socialistické architektury a proto byla v následujících letech často opomíjena. Rozhodnutím Ministerstva kultury ČR z 27. března 2008 byl Oblouk prohlášen kulturní památkou.   https://cs.wikipedia.org/wiki/Poruba_(Ostrava)

PORUBSKÁ SORELA OČIMA DĚTÍ

INSPORACE ARCHITEKTUROU Žáci se seznámili s architekturou v místě bydliště, a také místě, kde navštěvují svou základní školu. Inspirací při tvorbě žáků byla vycházka a pořízená fotodokumentace. Na základě pořízených fotografií žáci vytvořili obrazy .

23

29

30

Doprovodná akce k projektu Místo, kde žiji. Fajn OVA - NOVÝ STRATEGICKÝ PLÁN OSTRAVY Do přípravy plánu je zapojena nejen odborná veřejnost, ale především občané, školy, všichni ti, kteří v Ostravě žijí nebo se o i alespoň zajímají. Realizace bude v roce 2017–2023 . Proces přípravy je již realizován. Byl nazván fajnOVA (fajnová Ostrava). Záměrem je, aby Ostrava byla živější, vitálnější, aby zkrátka byla vidět. Žáci základních škol měli vytvarně vyjádřit, jak by jejich část Ostravy mohla vypadat. Žáci naší školy vyjádřili své pocity, postřehy v barvách. Byli by rádi, kdyby se domy opravily od vandalismu , vrátila se atraktvita některých částí Poruby – tedy místa, kde žáci bydlí a navštěvují školu.

ZŠ Porubská 832, Ostrava – Poruba. Na projektu se podílely třídy 6. C a 7.A. Vedoucí projektu Mgr. Andrea Mičíková. Fotodokumentaci pořídili žáci a vyučující.