Počet obětí dopravních nehod na světě činí za rok:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Advertisements

Domácí násilí a veřejné zdravotní pojištění Nárok, regresy, data, budoucnost?
Důvod přijetí novely:  1. Přesunutí úpravy odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání z přechodných ustanovení (§ 364 až § 390) do jedenácté části.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_01_VEŘEJNÝ.
Právní důsledky užívání alkoholu a jiných návykových látek v silničním provozu Tisková konference BESIP a ŘSDP Mgr. Michael Židův Ministerstvo.
Majetkové pojištění jinak BEZPEČNÝ DOMOV Pojištění budov, bytů, chalup a domácností.
NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE Liberec 15. prosince 2011 JUDr. Helena VAŠKOVÁ.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Policie České republiky PREVENCEPREVENCE. Preventivně informační skupiny PREVENCEPREVENCE spolupráce se sdělovacími prostředky informační servis z oblasti.
Dětské dopravní hřiště Hřiště bylo vybudováno Statutárním městem Teplice v roce 2007 Hřiště bylo vybudováno Statutárním městem Teplice v roce 2007 Náklady.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat.
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Činnost služby dopravní policie v roce 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. ledna 2010.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
POJIŠTĚNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA ŠKODU OBČANŮ. Pojištění odpovědnosti:  Pojištění odpovědnosti za škodu občana  Pojištění za škodu způsobenou při výkonu povolání.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
DOPRAVNÍ VÝCHOVA STEZKY PRO CHODCE STEZKY PRO CHODCE A CYKLISTY
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
TISKOVÁ KONFERENCE Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Správa sociálního zabezpečení
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Hradec Králové, 17. září 2014.
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Dopravní výchova 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Správa sociálního zabezpečení
Policejní prezidium ČR první náměstek policejního prezidenta brig. gen
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
Psychologie test.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie plk. Ing. Jindřich Rybka BA. Statistika nehodovosti.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE OD –
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Prázdniny 2011 Policie České republiky
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor služby dopravní policie.
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Bilanční tisková konference OSDP
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI v roce 2018
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
2. fáze výcviku řidičů.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Dopravní nehodovost ve Zlínském kraji za rok 2016
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2014
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Bezpečnost při uzavírkách a opravách na dálniční síti ČR
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Odbor dopravy - Bc. Petr Fehér
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Počet obětí dopravních nehod na světě činí za rok: 1 250 000 Počet zraněných při dopravních nehodách dosahuje až: 50 000 000 Celosvětové náklady silničních dopravních nehod přesahují 500 000 000 000 USD Celospolečenské ekonomické ztráty dosahují až: až 5 % HDP

Nepřiměřená rychlost – celosvětový zabiják V rozvojových státech má na svědomí až všech obětí nehod 1/2 V ekonomicky rozvinutých státech jde až o usmrcených na silnicích 1/3

Celosvětově mají řidiči problém s dodržováním předepsaných rychlostních limitů Podíl řidičů překračujících max. povolenou rychlost Dálnice: 10-50 % 10-60 % Silnice v extravilánu: Komunikace ve městech: 30-60 %

Rychlost zabíjí i v České republice Rok Obětí Z důvodu Podíl celkem rychlosti v % 2010 753 285 37,8 2011 707 285 40,3 2012 681 261 38,3 2013 583 211 36,2 2014 629 250 39,7 2015 660 236 35,8 2016 545 192 35,2 Celkem 4 558 1 720 37,8 37,7 % Zdroj: ŘSDP PČR

Organizace spojených národů zasvětila letošní – v pořadí již čtvrtý - Celosvětový týden bezpečnosti silničního provozu boji proti překračování stanovených rychlostních limitů a nepřiměřené rychlosti jízdy

Základní fakta o vlivu rychlosti na riziko vzniku smrtelné dopravní nehody: 5% snížení průměrné rychlosti sníží výskyt smrtelných nehod o 30 % Při jízdě v obci vzrůstá při překročení maximálně povoleného rychlostního limitu o pouhý 1 km/h riziko vzniku nehody - s lehkým zraněním o 4 % - s těžkým zraněním o 6,1 % - s usmrcením o 8,2 % Většina chodců a cyklistů přežije, pokud budou sraženi automobilem jedoucím maximálně 30 km/hod Naopak většina z nich zahyne, pojede-li vozidlo v okamžiku střetu rychlostí 50 km/h

Zvýšení průměrné rychlosti o 1 % s sebou nese riziko vzniku nehody s lehkým zraněním o 2 % s těžkým zraněním o 3 % s usmrcením o 4 %

Organizace spojených národů doporučuje zaměřit se na následující oblasti Stavba či úprava silnic zahrnující prvky ke zklidnění dopravy Nastavení rychlostních limitů v závislosti na funkci silnice Vymáhání dodržování rychlostních limitů Bezpečnostní systémy moderních vozidel Dopravně bezpečnostní kampaně zaměřené na nebezpečnou rychlost

Stavba či úprava silnic zahrnující prvky ke zklidnění dopravy Kruhové objezdy, příčné prahy, zvukové pásy či šikany ke zpomalení projíždějících vozidel… Kde se společně s motorovými vozidly pohybují chodci a cyklisté, neměla by povolená rychlost jízdy překročit 30 km/h Pravděpodobnost fatálního zranění chodce při střetu s motorovým vozidlem Nárazová rychlost (km/h) Zdroj: WHO

30 km/h 50 km/h 70 km/h 100 km/h i více WHO doporučuje nastavit maximálně povolené rychlosti jízdy následovně: Kde hrozí riziko srážky mezi automobily a chodci či cyklisty Na křižovatkách, kde při kolizích mezi automobily hrozí náraz do boku některého z nich Na silnicích, kde hrozí čelní střety automobilů Na ostatních silnicích - 100 km/h i více 30 km/h 50 km/h 70 km/h 100 km/h i více

Nejsou moderní automobily zbytečně rychlé? Bezpečnostní systémy moderních vozidel Podpora plošného zavádění moderních prvků aktivní a pasivní bezpečnosti vozidel s sebou nese potenciál snížit počty usmrcených i těžce zraněných o 40-50 % Francie - Podíl prodaných nových vozidel schopných dosahovat cestovní rychlosti 150 km/h a více Nejsou moderní automobily zbytečně rychlé? % vozidel Rok Zdroj: WHO

Vymáhání dodržování rychlostních limitů Automatické sledování dodržování maximálně povolené rychlosti je nejefektivnější. To ale za předpokladu, že je správně nastaven systém příslušných sankcí a ty jsou pak efektivně vymoženy. Některé státy jsou v tomto směru důsledné. Měří kdykoliv a kdekoliv. Překračování rychlostních limitů je protizákonné a nebezpečné jednání, ohrožuje zájmy celé společnosti

Systémový boj s nedodržováním rychlosti ve Francii zachránil tisíce životů Oběti DN na 1 mil/obyv: 134 V EU to bylo 112, V ČR pak 130 2001 Komplexní vládní program – radary, zpřísnění sankcí, podpora veřejnosti 2002 2003 Listopadu 2003 – rok 2010 Celkem 2 756 radarů – 1 823 stacionárních – 933 mobilních 2010

∑ Zachráněno 15 000 životů 62 000 lidí nebylo zraněno Systémový boj s nedodržováním rychlosti ve Francii zachránil tisíce životů ∑ Zachráněno 15 000 životů 62 000 lidí nebylo zraněno Počet obětí DN na mil/obyv klesl na 62 (stejné jako průměr za EU) V ČR to bylo 76…

Dopravně bezpečnostní kampaně tradičně zaměřeny na informování o tom, jaká nebezpečí přináší nepřiměřená rychlost jízdy preventivní kampaně však musí usilovat i o získání podpory široké veřejnosti - pro provádění častějších kontrol dodržování rychlostních limitů v nebezpečných místech - pro důslednější a přísnější postihy těch, kdo svým nezodpovědným jednáním ohrožují ostatní

Ve vzájemné spolupráci – maximum užitku s minimálními náklady Zapojit se mohou (a vlastně musí) skutečně všichni: Politici na vrcholné, krajské a místní úrovni Příslušná ministerstva Krajské a městské úřady Policisté Dopravní specialisté Výrobci motorových vozidel Majitelé a management autodoprav Vedení organizací s flotilami motorových vozidel Zaměstnanci ve veřejno- i soukromoprávním sektoru Pojišťovny Učitelé a žáci škol Autoškoly a školicí střediska… Ve vzájemné spolupráci – maximum užitku s minimálními náklady

Tým silniční bezpečnosti Dlouhodobé aktivity: Učme se přežít Na kole jen s přilbou Chraňme naše děti

Děkuji za pozornost Roman Budský tel.: 776 195 576 e-mail: budsky.roman@volny.cz