Tisková konference Informační kampaně státu kvalitně a efektivně: „Metodické kuchařky“ pro veřejné zakázky na komunikaci a marketing 2. března 2017 FLORENTINUM
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK – NOVÝ ZAČÁTEK? Zákon účinný od 1.10.2016 Stále se většina zakázek soutěží na nejnižší cenu HK ČR dlouhodobě poukazovala na příliš mírná pravidla, která nebrání soutěžení na cenu, nejasná kritéria pro mimořádně nízké nabídkové ceny a obecně malou podporu malých a středních podniků
HONDNOCENÍ NEJEN NA CENU – METODICKÁ PODPORA ZADAVATELŮ Zadavatelé potřebují metodické „kuchařky“ pro správné zadávání Oborová společenstva HK ČR ve spolupráci s MMR připravují metodiky především v oblasti služeb: úklid a čištění, bezpečnostní služby, ICT, podlahářství, elektroinstalace, výtahy, apod.
Nechat si poradit se vyplatí všem Zakázky na komunikaci se nesoutěží každý den Soutěžení na kvalitu je náročnější Znalost oboru je nutností Nikdo nemůže být expertem na všechno Vyškolení poradci – nezávislí experti Příprava věcné části zadávací dokumentace Účast v hodnoticích komisích Minimalizace chyb a úspora práce
Výběrová řízení na PR Sonda z let 2013 až 2015 Analýza Public Relations tendrů Společnost Zakk 512 výběrových řízení 255 dokončených a zveřejněných Objem 996 miliónů Kč (s DPH)
Způsob výběru vítěze
Způsob výběru vítěze
Zrušené zakázky
Zájem o informace roste se zkracující se vzdáleností od místa bydliště Báze: všichni respondenti Q001. Do jaké míry se zajímáte (tedy aktivně zjišťujete informace) o to, co se v tuto chvíli děje...
S dostatkem informací převládá spokojenost především na úrovni obce S dostatkem informací převládá spokojenost především na úrovni obce. Na úrovni státu jsou lidé kritičtější Báze: všichni respondenti Q001. Do jaké míry se zajímáte (tedy aktivně zjišťujete informace) o to, co se v tuto chvíli děje...
Občané pociťují, že stát se jejich informovanosti příliš nevěnuje, nejsou podávány srozumitelně a poutavě. Báze: nemají dostatek informací Q004. Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky ...
Bezesporu – lidé chtějí být obecně informováni Báze: všichni respondenti (N = 691) Q005. Měly by stát, kraje a obce své občany více informovat o svých záměrech, činnosti a o změnách, a to i za cenu, že je do těchto informačních kampaní třeba investovat?
Profesní organizace chtějí pomoci Hospodářská komora a její aktivity na poli metodik pro různé obory AKA Metodika ZVZ (2015) Metodika ZZVZ (2017) Školení certifikovaných hodnotitelů – státní správa, reklamní agentury Poradenství při sestavování zadávací dokumentace Spolupráce s MMR, HK, APRA, AČRA, Otidea APRA
Metodika ZZVZ Praktický návod, jak smysluplně vést výběrové řízení v mezích zákona Konzultováno s MMR, doplněno o doporučení z praxe Soutěžení výhradně na cenu je nesmysl Zvolte správně typ výběrového řízení Vícestupňová výběrová řízení šetří čas a námahu Soutěžení na kvalitu není soutěž krásy – správné nastavení kritérií Kvalifikační předpoklady, které dávají smysl a mají opodstatnění Odborníci v komisích odhalí chyby a záludnosti v nabídce
Nechat si poradit se vyplatí všem Zakázky na komunikaci se nesoutěží každý den Soutěžení na kvalitu je náročnější Znalost oboru je nutností Nikdo nemůže být expertem na všechno Vyškolení poradci – nezávislí experti Příprava věcné části zadávací dokumentace Účast v hodnoticích komisích Minimalizace chyb a úspora práce
Hospodářská komora České republiky DĚKUJEME ZA POZORNOST Hospodářská komora České republiky Florentinum, Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1